Stan alokacji i stan naprawy elementów serwisu

Stan naprawy elementów serwisu i stan alokacji wpisów alokacji dla elementów usługi mają pewną relację w zarządzaniu usługami. Stan alokacji zmienia się po zmianie stanu naprawy elementu serwisu na Zakończono lub Częściowo serwisowano oraz po przekonwertowaniu oferty serwisowej na zlecenie serwisowe. Stan naprawy elementu serwisu zmienia się po anulowaniu alokacji elementu usługi lub ponownemu przydzieleniu elementu serwisu do innego zasobu. Stan naprawy elementów serwisu można wyświetlić na stronie Zadania serwisowe, a stan naprawy można zaktualizować w polu Kod stanu naprawy na stronie Arkusz elementu serwisu. Stan alokacji można wyświetlić w polu Stan na stronie Alokacje zasobów.

Zmiana statusu naprawy

Po zmianie stanu naprawy elementu serwisu w wierszu elementu usługi następuje wyszukanie odpowiedniego wpisu alokacji dla tego elementu usługi, który ma stan Aktywny. Jeśli taki wpis alokacji zostanie znaleziony, stan zostanie zaktualizowany w jeden z następujących sposobów:

  • Jeśli zmienisz stan naprawy na Zakończono,stan alokacji zostanie zmieniony z Aktywny na Zakończony.
  • Jeśli zmienisz stan naprawy na Częściowo serwisowana,to znaczy, że część usługi została ukończona, lub Odesłana,to znaczy, że żadna usługa nie została wykonana, stan alokacji zostanie zmieniony z Aktywny na Potrzebna ponowna alokacja.
  • Po utworzeniu wpisu alokacji zlecenia serwisowego, który wskazuje, że żaden zasób nie został przydzielony, pole Stan na stronie Alokacja zasobów jest ustawione na Nieaktywny.
  • Stan wpisu alokacji jest ustawiany na Anulowano po ponownej alokacji elementu usługi, do którego został skierowany, we wpisie alokacji zlecenia serwisowego, co oznacza, że przydzielony zasób lub grupa zasobów nie podjęła próby wykonania zadania serwisowego.

Stan alokacji odzwierciedla zakończenie procesu serwisowego lub gdy inny zasób jest niezbędny do zakończenia usługi elementu usługi.

Konwertowanie ofert serwisowych na zlecenia serwisowe

Po przekonwertowaniu oferty usługi na zlecenie serwisowe zlecenie serwisowe, elementy usługi w zamówieniu i ich wpisy alokacji są aktualizowane w następujący sposób:

  • Stan naprawy elementów serwisu zostanie zmieniony na Początkowy.
  • Stan zlecenia serwisowego zostanie zmieniony na Oczekujące.
  • Istnieje wyszukiwanie wpisów alokacji dla wszystkich elementów usługi w zleceniu serwisowym, które mają stan Aktywny. Jeśli takie wpisy alokacji zostaną znalezione, ich status alokacji zostanie zmieniony z Aktywny na Potrzebna ponowna alokacja.

Anulowanie przydziałów

Po anulowaniu alokacji dla elementu usługi Business Central aktualizuje stan alokacji odpowiedniego wpisu alokacji z Aktywny na Wymagana ponowna alokacja.

Stan naprawy elementu serwisu we wpisie alokacji jest aktualizowany w następujący sposób:

  • Jeśli stan naprawy to Początkowa,stan naprawy zostanie zmieniony na Odwołany (nie uruchomiono żadnej usługi).
  • Jeśli stan naprawy to W toku,stan naprawy zostanie zmieniony na Częściowo serwisowana (niektóre usługi zostały zakończone).

Realokacja wpisu aktywnej alokacji

Po przydzieleniu elementu usługi w wpisie alokacji, który jest aktywny,wpis alokacji jest aktualizowany w następujący sposób:

  • Jeśli usługa została uruchomiona, gdy alokacja była aktywna (to znaczy, jeśli stan naprawy elementu usługi we wpisie został zmieniony na W toku), stan alokacji zostanie zmieniony z Aktywny na Zakończony.
  • Jeśli usługa nie została uruchomiona, gdy alokacja była aktywna,stan alokacji zostanie zmieniony z Aktywny na Anulowany.

Stan naprawy elementu usługi we wpisie alokacji jest aktualizowany w taki sam sposób, jak w przypadku anulowania alokacji:

  • Jeśli stan naprawy to Początkowa,stan naprawy zostanie zmieniony na Odwołany (nie uruchomiono żadnej usługi).
  • Jeśli stan naprawy to W toku,stan naprawy zostanie zmieniony na Częściowo serwisowana (niektóre usługi zostały zakończone).

Tworzony jest nowy wpis alokacji zawierający nowy zasób o stanie Aktywny.

Realokacja elementu usługi

Po ponownej alokacji elementu usługi we wpisie alokacji, który ma stan Potrzebna alokacjaponowna alokacja, wpis alokacji jest aktualizowany w następujący sposób:

  • Jeśli usługa została uruchomiona, gdy alokacja była aktywna (to znaczy, jeśli stan naprawy elementu usługi we wpisie został zmieniony na W toku),stan alokacji zostanie zmieniony z Ponowna alokacja Potrzebna na Zakończona.
  • Jeśli usługa nie została uruchomiona, gdy alokacja była aktywna,stan alokacji zostanie zmieniony z Ponowna alokacja Potrzebna na Anulowana.

Tworzony jest nowy wpis alokacji zawierający nowy zasób o stanie Aktywny.

Zobacz też

Konfigurowanie alokacji
zasobówPrzydzielanie zasobów

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl