Przydzielanie zasobów
Kluczowym elementem zarządzania usługami są ludzie, którzy świadczą usługi. Możesz skonfigurować Business Central, aby przypisać odpowiednie osoby do odpowiednich zadań. Przydziały mogą być oparte na strefach usługi, w których znajdują się osoby lub w których usługa jest wykonywana. Ponadto można grupować zasoby podczas odpowiadania na żądania obsługi. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie alokacji zasobów.
Zasoby można przydzielać, na przykład techników, za pomocą tablicy wysyłkowejlub ze zlecenia serwisowego. Za pomocą dostępności zasobów można przydzielać zasoby do wykonywania zadań serwisowych w zamówieniach lub ofertach.
Można przydzielić ten sam zasób, na przykład technika lub grupę zasobów, do wszystkich elementów serwisu w zleceniu serwisowym. Wpisy alokacji są tworzone dla innych elementów usługi w kolejności z tym samym numerem zasobu i datą alokacji co przydzielony wiersz. Przydzielone godziny to przydzielone godziny podzielone przez liczbę elementów usługi w zamówieniu. Pole Stan jest automatycznie ustawiane na Aktywne dla wszystkich wpisów, które zostały utworzone.
Aby wyświetlić omówienie zleceń serwisowych i ofert serwisowych
Często może być konieczne wyświetlenie listy zleceń serwisowych lub ofert serwisowych, które spełniają określone wymagania, aby móc wykonywać określone działania z nimi jeden po drugim. Na przykład może być konieczne przydzielenie zasobów do zleceń serwisowych, które należą do określonego odbiorcy.
Wybierz
ikonę, wprowadź Dispatch Board, a następnie wybierz powiązane łącze.W polu Filtr dokumentów wybierz typ dokumentów, które chcesz wyświetlić.
Aby uzyskać listę dokumentów zawierających zadania serwisowe, do których jest przydzielony określony zasób lub grupa zasobów, wypełnij pola Filtr zasobów i Filtr grupy zasobów i naciśnij Enter.
Aby uzyskać listę dokumentów z określoną datą odpowiedzi lub datami odpowiedzi w określonym okresie daty, wypełnij pole Filtr daty odpowiedzi i naciśnij Enter.
Aby uzyskać listę dokumentów o określonym stanie alokacji lub stanie dokumentu, wypełnij pole Filtr alokacji/Filtr stanu i naciśnij klawisz Enter.
Aby uzyskać listę dokumentów należących do określonej umowy, odbiorcy lub strefy, wypełnij pole Filtr kontraktu/Filtr odbiorcy/Filtr strefy i naciśnij klawisz Enter.
Wybierz wiersz odpowiadający zleceniu serwisowemu lub wycenie usługi, a następnie wybierz akcję Pokaż dokument.
Zostanie otwarta strona Zlecenie serwisowe lub Oferta serwisowa i będzie można pracować z dokumentem. Aby powrócić do strony Dispatch Board, wybierz przycisk OK.
Aby przydzielić zasób przy użyciu dostępności zasobu lub grupy zasobów
Wybierz
ikonę, wprowadź Dispatch Boardi wybierz powiązany link.Wybierz zlecenie serwisowe, a następnie wybierz akcję Alokacje zasobów.
Wybierz wpis z zadaniem serwisowym, do którego chcesz przydzielić zasób.
Wybierz opcję Dostępność zasobów lub Res. Akcja Dostępność grupy.
Na Res. Dostępność (usługa), wybierz opcję Pokaż macierz.
Wybierz zasób do przydzielenia. Możesz oprzeć swój wybór na tym, czy zasób jest wykwalifikowany do zadania, czy znajduje się w strefie klienta i / lub czy jest preferowany przez klienta.
Określ datę, w której zasób ma wystarczającą liczbę godzin dostępnych dla zadania i która jest bliska dacie odpowiedzi zlecenia serwisowego.
W polu Ilość do przydzielenia wprowadź liczbę godzin, na które chcesz przydzielić zasób do zadania obsługi.
Wybierz akcję Przydziel, aby przydzielić wybrany zasób w wybranym dniu.
Pole Stan jest automatycznie ustawiane na Aktywne.
Powtórz te kroki dla każdej daty, którą chcesz przydzielić zasób do zadania usługi.
Uwaga
W przypadku elementu usługi w zleceniu serwisowym mogą istnieć tylko aktywne wpisy alokacji z jednym zasobem lub grupą zasobów naraz.
Aby przydzielić zasób przy użyciu zlecenia serwisowego
Po utworzeniu i wypełnieniu zlecenia serwisowego lub oferty serwisowej można przydzielić zasoby, na przykład techników, do wykonywania zadań serwisowych zarejestrowanych jako wiersze pozycji usługi w dokumencie.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz zlecenie serwisowe, a następnie wybierz pozycję Edytuj.
- Wybierz wiersz elementu usługi odpowiadający zadaniu serwisowemu, do których chcesz przydzielić zasób.
- Wybierz alokacje zasobów.
- Na stronie Alokacje zasobów wybierz nieaktywny wpis alokacji z zadaniem usługi, do których chcesz przydzielić zasób. Jeśli wpis alokacji nie istnieje, można utworzyć nowy, wybierając pozycję Nowy.
- Określ zadanie serwisowe, wypełniając pole Numer elementu usługi w tym samym wierszu.
- W polu Nr zasobu wybierz zasób. Jeśli zasób jest członkiem grupy zasobów, numer grupy zasobów jest wprowadzany automatycznie w polu Nr grupy zasobów.
- Wypełnij pola Data alokacji i Przydzielone godziny. Pole Stan jest ustawionena Aktywne. Oznacza to, że zasób jest przydzielany do zadania serwisowego.
- Opcjonalnie, aby przypisać zasób do wszystkich elementów, wybierz opcję Przydziel do wszystkich elementów usługi.
Uwaga
W przypadku elementu usługi w zleceniu serwisowym mogą istnieć tylko aktywne wpisy alokacji z jednym zasobem lub grupą zasobów naraz.
Aby realokować zasoby w zleceniu serwisowym
Podczas pracy z nim można realokować zasoby bezpośrednio ze zlecenia serwisowego lub oferty serwisowej. Oryginalny wpis nadal będzie istniał, ale jego stan zostanie zaktualizowany w następujący sposób:
- Jeśli usługa została uruchomiona, gdy alokacja była aktywna,to znaczy, jeśli stan naprawy elementu usługi we wpisie został zmieniony na W toku,stan alokacji zmieni się z Ponowna alokacja Potrzebna na Zakończona.
- Jeśli usługa nie została uruchomiona, gdy alokacja była aktywna,stan alokacji zmieni się z Ponowna alokacja Potrzebna na Anulowana.
- W przypadku realokacji zlecenia serwisowego przekonwertowanego z oferty stan wpisów alokacji zarejestrowanych dla oferty zawsze zmienia się na Zakończone po zmianie alokacji elementów usługi w zleceniu serwisowym.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz odpowiednie zlecenie serwisowe.
- Wybierz wiersz elementu usługi odpowiadający zadaniu serwisowemu, do których chcesz przydzielić zasób, a następnie wybierz akcję Alokacje zasobów.
- Na stronie Alokacje zasobów wybierz wpis alokacji z zadaniem usługi, do których chcesz ponownie przydzielić zasób. W polu Nr zasobu wybierz odpowiedni zasób. Spowoduje to zastąpienie numeru zasobu już w polu.
- Naciśnij Enter. Zostanie otwarte okno dialogowe z pytaniem, czy chcesz przydzielić ten wpis. W razie potrzeby wypełnij pole Kod przyczyny i wybierz przycisk Tak, aby potwierdzić ponowną alokację.
- Wypełnij pola Data alokacji i Przydzielone godziny. Wpis zawiera teraz nowy zasób, a jego stan to Aktywny.
Aby przydzielić zasób przy użyciu tablicy wysyłkowej
Jeśli zasób przydzielony do zadania serwisowego nie może wykonać pracy, oznacza to, że to zadanie usługi wymaga ponownej alokacji. Zazwyczaj zasoby są przydzielane do zadania serwisowego za pomocą tablicy wysyłkowej.
Wybierz
ikonę, wprowadź Dispatch Board, a następnie wybierz powiązane łącze.W polu Filtr alokacji wybierz opcję Wymagana ponowna alokacja. Na stronie Tablica wysyłkowa jest teraz wyświetlana lista zleceń serwisowych, które obejmują zadania serwisowe wymagające ponownej alokacji.
Wybierz odpowiednie zlecenie serwisowe, a następnie wybierz akcję Alokacje zasobów. Zostanie otwarta strona Alokacje zasobów.
Wybierz wpis alokacji z zadaniem serwisowym, do których chcesz ponownie przydzielić zasób.
W polu Nr zasobu wybierz odpowiedni zasób. Zastępuje numer zasobu już w polu.
Naciśnij Enter. Zostanie otwarte okno dialogowe Przyczyny wpisu ponownego przydziału z pytaniem, czy chcesz ponownie przydzielić ten wpis. W razie potrzeby wypełnij pole Kod przyczyny i wybierz przycisk Tak, aby potwierdzić ponowną alokację.
Wypełnij pola Data alokacji i Przydzielone godziny. Wpis zawiera teraz nowy zasób, a jego stan to Aktywny.
Uwaga
Stary wpis nadal istnieje, ale stan jest aktualizowany w następujący sposób:
- Jeśli usługa została uruchomiona, gdy alokacja była aktywna,to znaczy, jeśli stan naprawy elementu usługi we wpisie został zmieniony na W toku,stan alokacji zmieni się z Ponowna alokacja Potrzebna na Zakończona.
- Jeśli usługa nie została uruchomiona, gdy alokacja była aktywna,stan alokacji zmieni się z Ponowna alokacja Potrzebna na Anulowana.
- W przypadku realokacji zlecenia serwisowego przekonwertowanego z oferty stan wpisów alokacji zarejestrowanych dla oferty zawsze zmienia się na Zakończone po zmianie alokacji elementów usługi w zleceniu serwisowym.
Aby zarejestrować godziny zasobów
Podczas pracy nad elementami usługi w zleceniach serwisowych należy zarejestrować godziny zasobów używane dla usługi. Poniższa procedura pokazuje, jak zarejestrować godziny pracy zasobu na stronie Arkusz elementu usługi.
Tej samej procedury można użyć do zarejestrowania godzin na stronie Wiersze serwisowe, którą można otworzyć na stronie Zlecenie serwisowe. Otwórz odpowiednią kartę serwisową, a następnie wybierz akcję Wiersze serwisowe.
Jeśli ten sam zasób działa na wszystkich elementach usługi w zleceniu serwisowania, można zarejestrować łączną liczbę godzin pracy zasobu tylko dla jednego elementu usługi, a następnie podzielić wiersz zasobu, aby przypisać godziny zasobu do innych elementów usługi.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Zadania serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz wiersz zawierający odpowiedni element usługi, a następnie wybierz akcję Arkusz elementu.
- W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Aby przypisać zasób do wszystkich elementów usługi w zamówieniu
Jeśli ten sam zasób, na przykład technik, pracuje nad wszystkimi elementami serwisu w zleceniu serwisowym, można zarejestrować łączną liczbę godzin pracy zasobu tylko dla jednego elementu usługi, a następnie podzielić wiersz zasobu, aby podzielić godziny zasobu na wiersze zasobu dla innych elementów usługi.
Poniższa procedura pokazuje, jak podzielić wiersze zasobu na stronie Wiersze faktury serwisowej.
Wybierz
ikonę, wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.Otwórz odpowiednie zlecenie serwisowe.
Na skróconej karcie Wiersze wybierz akcję Wiersze usługi. Zostanie otwarta strona Wiersze serwisowe.
Wybierz wiersz zasobu, który chcesz podzielić. Zawartość pola Ilość jest dzielona między wszystkie towary usługi w zamówieniu.
Wybierz akcję Podziel wiersz zasobu. Wybierz tak, aby potwierdzić.
Wiersze zasobów dla innych elementów usługi w zamówieniu są tworzone z tym samym numerem zasobu, co wiersz podzielony. Ilość to ilość dla wiersza podzielonego podzielona przez liczbę towarów usługi w zamówieniu.
Aby anulować alokację
Można anulować alokacje zasobów dla zadań serwisowych bez realokacji zadań.
Wybierz
ikonę, wprowadź Dispatch Board, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz zlecenie serwisowe, a następnie wybierz akcję Alokacje zasobów.
Wybierz wpis alokacji z zadaniem serwisowym, dla którego chcesz anulować alokację.
Wybierz akcję Anuluj alokację.
W polu Kod przyczyny wybierz odpowiedni kod przyczyny.
Wybierz opcję Tak, aby potwierdzić anulowanie.
Uwaga
W polu Stan opcja Potrzebna ponowna alokacja jest automatycznie zaznaczona. Jeśli stan naprawy elementu serwisu we wpisie to Początkowy,stan naprawy zostanie zmieniony na Odwołany,co oznacza, że żadna usługa nie została uruchomiona. Jeśli stan naprawy to W toku,zostanie zmieniony na Częściowo serwisowana,co oznacza, że część usługi została zakończona.
Zobacz też
Konfigurowanie alokacji
zasobówStatus alokacji i stan naprawy