Konfigurowanie alokacji zasobów
Aby upewnić się, że zadanie serwisowe jest wykonywane dobrze, ważne jest, aby znaleźć zasób, który ma kwalifikacje do wykonania pracy. Możesz skonfigurować Business Central tak, aby łatwo było przydzielić kogoś, kto ma odpowiednie umiejętności do pracy. W Business Central nazywamy to alokacją zasobów. Zasoby można przydzielać na podstawie ich umiejętności, dostępności lub tego, czy znajdują się w tej samej strefie usług co klient.
Aby korzystać z alokacji zasobów, należy skonfigurować:
- Umiejętności wymagane do naprawy i konserwacji elementów serwisu. Przypisuje się je do elementów usługi i zasobów.
- Regiony geograficzne, zwane strefami, które definiujesz dla swojego rynku. Na przykład Wschód, Zachód, Centrum i tak dalej. Przypisujesz je do klientów i zasobów.
- Czy mają być wyświetlane umiejętności i strefy zasobów oraz czy ma być wyświetlane ostrzeżenie, jeśli ktoś wybierze zasób niekwalifikowany, czy zasób, który nie znajduje się w strefie klienta.
Aby skonfigurować umiejętności
- Wybierz
ikonę, wprowadź Umiejętności, a następnie wybierz powiązane łącze. - W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Aby przypisać umiejętności do elementów usługi i zasobów
Wybierz
ikonę, wprowadź Elementy usługi lub Zasoby, a następnie wybierz powiązane łącze.Otwórz kartę dla elementu usługi lub zasobu, a następnie wybierz jedną z następujących opcji:
- W przypadku elementów usługi wybierz pozycję Umiejętności zasobów.
- W przypadku zasobów wybierz pozycję Umiejętności.
Aby skonfigurować strefy
- Wybierz
ikonę, wprowadź Strefy, a następnie wybierz powiązane łącze. - W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Aby przypisać strefy do klientów i zasobów
Wybierz
ikonę, wprowadź Klienci lub Zasoby, a następnie wybierz powiązane łącze.Otwórz kartę dla elementu usługi lub zasobu, a następnie wybierz jedną z następujących opcji:
- W przypadku klientów wybierz strefę w polu Kod strefy serwisowej.
- W przypadku zasobów wybierz akcję Strefy usługi.
Aby określić, co ma być wyświetlane po wybraniu zasobu
Wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia zarządzania usługami, a następnie wybierz powiązane łącze.W polu Opcja umiejętności zasobów wybierz jedną z opcji opisanych w poniższej tabeli.
Opcja Opis Pokazany kod Wyświetla tylko kod. Wyświetlone ostrzeżenie Wyświetla informacje i wyświetla ostrzeżenie, jeśli wybierzesz zasób, który nie jest kwalifikowany. Nieużywane Nie wyświetla tych informacji.
Aby zaktualizować pojemność zasobów
Może być konieczna zmiana pojemności zasobów.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Pojemność zasobu, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz zasób, a następnie wybierz akcję Ustaw pojemność.
- Dokonaj zmian, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj pojemność.
Aby zaktualizować umiejętności dotyczące elementów, elementów usługi lub grup elementów usługi
Jeśli chcesz zmienić kody umiejętności przypisane do towarów, na przykład z komputera na PCS,możesz to zrobić dla towaru, elementu usługi lub dla wszystkich towarów w grupie towarów usługi.
Wybierz
ikonę, wprowadź Elementy lub Element usługilub Grupa elementów usługi, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz encję do zaktualizowania, a następnie wybierz akcję Umiejętności zasobów.
W wierszu z kodem, który ma zostać zmieniony, w polu Kod umiejętności wybierz odpowiedni kod umiejętności.
Jeśli element ma skojarzone elementy usługi, zostanie otwarte okno dialogowe z następującymi dwiema opcjami:
- Zmień kody umiejętności na wybraną wartość: Wybierz tę opcję, jeśli chcesz zastąpić stary kod umiejętności nowym kodem we wszystkich powiązanych elementach usługi.
- Usuń kody umiejętności lub zaktualizuj ich relację: Wybierz tę opcję, jeśli chcesz zmienić kod umiejętności tylko dla tego przedmiotu. Kod umiejętności w powiązanych elementach usługi zostanie ponownie przypisany, to znaczy pole Przypisane z zostanie zaktualizowane.
Zobacz też
Przydzielanie zasobów
Konfigurowanie godzin pracy i godzin pracy
Konfigurowanie raportowania usterek
Konfigurowanie kodów dla usług standardowych