Konfigurowanie raportowania usterek
Raportowanie usterek umożliwia ustanowienie standardów rejestrowania informacji o usterkach dla elementów serwisu. Na przykład można określić, na czym polega problem, jakie objawy widzisz, przyczynę problemu i sposób jego rozwiązania.
Kody usterek opisują typowe błędy elementu usługi lub działania podjęte na elementach serwisu. W zależności od poziomu raportowania usterek w firmie przed skonfigurowaniem kodów usterek może być konieczne skonfigurowanie numerów kierunkowych usterek i kodów symptomów. Obszary usterek opisują obszary usterek elementów serwisu. Kody przyczyn usterek opisują przyczynę usterek elementów serwisowych oraz, w razie potrzeby, czy należy wykluczyć gwarancję i rabaty umowne. Na przykład można wykluczyć rabaty gwarancyjne i umowne, jeśli klient był w jakiś sposób odpowiedzialny za usterkę elementu usługi. Kody przyczyn usterek przypisuje się do zleceń serwisowych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Praca z zadaniami serwisowymi.
Aby określić ogólny poziom raportowania usterek
Wybierz
ikonę, wprowadź Service Setup, a następnie wybierz powiązane łącze.W polu Poziom raportowania usterek wybierz jedną z opcji opisanych w poniższej tabeli.
Poziom usterki Opis Żaden Nie są używane żadne kody raportowania. Błąd Kody są wymienione w tabeli Kody błędów. Kody te identyfikują usterki elementów serwisu lub działania, które należy podjąć na elementach serwisu. Powiązane kody można grupować w grupy kodów obszarowych błędów. Usterka + Objaw Kombinacja kodów jest podana w tabelach Kody błędów i Kody symptomów. Typowe kody symptomów zawierają wskaźniki, których klient może użyć do opisania problemu, takiego jak hałas lub jakość. Usterka + Objaw + Obszar Kody usterek, symptomów i usterek są używane jako implementacja Międzynarodowego Systemu Kodowania Napraw (IRIS).
Aby ukończyć konfigurację raportowania usterek, można również określić, jakie naprawy lub rozwiązania są związane z usterką lub usterką. Skonfiguruj to na stronie Relacje kodu błędu/rozwiązania, gdzie skonfigurowano kombinacje kodów dla grupy elementów usługi elementu usługi, z którego uzyskano dostęp do okna, oraz liczbę wystąpień dla każdego z nich.
Aby utworzyć relacje kodu błędów i rozwiązywania problemów
Aby móc zobaczyć najczęstsze metody naprawy poszczególnych usterek podczas serwisowania elementów, należy utworzyć informacje na temat relacji między kodami usterek i rozwiązań. Użyj Insert Fault/Resol. Zadania wsadowegoRelacje kodów, aby znaleźć wszystkie kombinacje kodów usterek i rozwiązania w opublikowanych zleceniach serwisowych i zapisać je na fault/resol. Strona Relacje kodów.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Insert Fault/Resol. Kody Relacje, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wprowadź daty, aby zdefiniować okres, który chcesz uwzględnić w zadań wsadowych.
- Aby pogrupować relacje według grupy towarów usługi, zaznacz pole wyboru Relacja oparta na grupie towarów usługi.
- Aby zachować rekordy, które zostały już wstawione ręcznie na Fault/Resol. Na stronieRelacje kodów zaznacz pole wyboru Zachowaj ręcznie wstawione rec.