Konfigurowanie zarządzania usługami

Przed rozpoczęciem korzystania z funkcji zarządzania usługami w Business Central należy skonfigurować kilka rzeczy. Na przykład można ustanowić kodowanie standardowych usług, symptomów i kodów usterek oraz elementów usług i typów elementów usług, których wymagają potrzeby firmy w zakresie obsługi klienta.

Podczas konfigurowania zarządzania usługami należy zdecydować, jakie usługi mają być oferowane klientom i harmonogram tych usług. Usługa to rodzaj pracy wykonywanej przez co najmniej jeden zasoby i dostarczanej klientowi. Na przykład usługa może być rodzajem naprawy komputera. Element serwisu to sprzęt lub element wymagający serwisowania, na przykład komputer wymagający naprawy, zainstalowany u określonego klienta. Usługi można skonfigurować jako część grupy powiązanych elementów naprawy lub konserwacji.

Podczas definiowania usługi można ją skojarzyć z umiejętnościami wymaganymi do jej wykonania. Aby pomóc przedstawicielom serwisów w wydajności, można również skonfigurować wytyczne dotyczące rozwiązywania problemów w czasie rzeczywistym i przypisać typowe koszty uruchomienia, takie jak koszty podróży lub inne opłaty.

W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań wraz z łączami do tematów, które je opisują.

Do Widzieć
Skonfiguruj kody, które automatycznie przypisują wiersze w dokumentach serwisowych dla często dostarczanych usług. Konfigurowanie kodów dla usług standardowych
Ustal ogólne ustawienia, które kontrolują aspekty procesów zarządzania usługami. Konfigurowanie procesów serwisowych
Zdefiniuj sposób działania organizacji z raportowaniem usterek. Konfigurowanie raportowania usterek
Skonfiguruj oferty usług, które Twoja firma dostarcza klientom. Konfigurowanie ofert usług
Podaj wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów, które pomogą przedstawicielom serwisów szybciej świadczyć usługi. Konfigurowanie rozwiązywania problemów
Skonfiguruj alokację zasobów, aby ułatwić przypisanie odpowiedniego zasobu do zadania serwisowego. Konfigurowanie alokacji zasobów
Zdefiniuj ceny usług i skonfiguruj dodatkowe koszty usług do oceny zleceń serwisowych. Konfigurowanie cen i dodatkowych kosztów usług
Skonfiguruj rzeczy, aby móc śledzić godziny pracy zasobów i stan zlecenia serwisowego w celu prognozowania obciążeń i potrzeb serwisowych. Konfigurowanie godzin pracy i godzin pracy
Skonfiguruj opcje stanu naprawy, aby móc monitorować postęp napraw. Konfigurowanie statusów zleceń serwisowych i napraw
Skonfiguruj program pożyczkowy, aby móc pożyczyć substytut podczas pracy nad elementem usługi. Skonfiguruj program pożyczkowy
Skonfiguruj elementy usługi i składniki elementów usługi. Konfigurowanie elementów serwisu
Połóż podwaliny pod tworzenie umów o świadczenie usług i ofert kontraktowych. Konfigurowanie umów serwisowych

Zobacz też

Zarządzanie usługami
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl