Konfigurowanie zarządzania usługami
Przed rozpoczęciem korzystania z funkcji zarządzania usługami w Business Central należy skonfigurować kilka rzeczy. Na przykład można ustanowić kodowanie standardowych usług, symptomów i kodów usterek oraz elementów usług i typów elementów usług, których wymagają potrzeby firmy w zakresie obsługi klienta.
Podczas konfigurowania zarządzania usługami należy zdecydować, jakie usługi mają być oferowane klientom i harmonogram tych usług. Usługa to rodzaj pracy wykonywanej przez co najmniej jeden zasoby i dostarczanej klientowi. Na przykład usługa może być rodzajem naprawy komputera. Element serwisu to sprzęt lub element wymagający serwisowania, na przykład komputer wymagający naprawy, zainstalowany u określonego klienta. Usługi można skonfigurować jako część grupy powiązanych elementów naprawy lub konserwacji.
Podczas definiowania usługi można ją skojarzyć z umiejętnościami wymaganymi do jej wykonania. Aby pomóc przedstawicielom serwisów w wydajności, można również skonfigurować wytyczne dotyczące rozwiązywania problemów w czasie rzeczywistym i przypisać typowe koszty uruchomienia, takie jak koszty podróży lub inne opłaty.
W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań wraz z łączami do tematów, które je opisują.
| Do | Widzieć |
|---|---|
| Skonfiguruj kody, które automatycznie przypisują wiersze w dokumentach serwisowych dla często dostarczanych usług. | Konfigurowanie kodów dla usług standardowych |
| Ustal ogólne ustawienia, które kontrolują aspekty procesów zarządzania usługami. | Konfigurowanie procesów serwisowych |
| Zdefiniuj sposób działania organizacji z raportowaniem usterek. | Konfigurowanie raportowania usterek |
| Skonfiguruj oferty usług, które Twoja firma dostarcza klientom. | Konfigurowanie ofert usług |
| Podaj wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów, które pomogą przedstawicielom serwisów szybciej świadczyć usługi. | Konfigurowanie rozwiązywania problemów |
| Skonfiguruj alokację zasobów, aby ułatwić przypisanie odpowiedniego zasobu do zadania serwisowego. | Konfigurowanie alokacji zasobów |
| Zdefiniuj ceny usług i skonfiguruj dodatkowe koszty usług do oceny zleceń serwisowych. | Konfigurowanie cen i dodatkowych kosztów usług |
| Skonfiguruj rzeczy, aby móc śledzić godziny pracy zasobów i stan zlecenia serwisowego w celu prognozowania obciążeń i potrzeb serwisowych. | Konfigurowanie godzin pracy i godzin pracy |
| Skonfiguruj opcje stanu naprawy, aby móc monitorować postęp napraw. | Konfigurowanie statusów zleceń serwisowych i napraw |
| Skonfiguruj program pożyczkowy, aby móc pożyczyć substytut podczas pracy nad elementem usługi. | Skonfiguruj program pożyczkowy |
| Skonfiguruj elementy usługi i składniki elementów usługi. | Konfigurowanie elementów serwisu |
| Połóż podwaliny pod tworzenie umów o świadczenie usług i ofert kontraktowych. | Konfigurowanie umów serwisowych |
Zobacz też
Zarządzanie usługami
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej