Praca nad zadaniami serwisowymi

Po utworzeniu zlecenia serwisowego lub oferty serwisowej, zarejestrowanych wierszy pozycji usług i przydzieleniu zasobów do elementów serwisu w zamówieniu lub wycenie można rozpocząć naprawianie i konserwację elementów serwisu.

Business Central zawiera stronę Zadania serwisowe, która zawiera przegląd wszystkich elementów usługi, które wymagają uwagi. Pomyśl o tym jako o pulpicie nawigacyjnym usługi, w którym możesz zobaczyć, jakie zamówienia są w toku, szukać i rejestrować części zamienne oraz aktualizować zapasy.

Aby śledzić zmiany i uzyskać graficzny widok swojej działalności usługowej, użyj narzędzi statystycznych Business Central do szybkiego, automatycznie generowanego wykresu i analizy.

Aby pracować nad zadaniem serwisowym

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 1.ikonę, wprowadź Zadania serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Jeśli chcesz wyświetlić listę zadań serwisowych, do których jest przydzielony określony zasób lub grupa zasobów, wypełnij pole Filtr zasobów lub Filtr grupy zasobów i naciśnij Enter.

  3. Jeśli chcesz wyświetlić listę zadań serwisowych z określoną datą odpowiedzi lub datami odpowiedzi w określonym przedziale czasu, wypełnij pole Filtr daty odpowiedzi i naciśnij Enter.

  4. Jeśli chcesz wyświetlić listę zadań serwisowych z określonym stanem alokacji lub naprawy, wypełnij pole Filtr stanu alokacji lub Filtr kodu stanu naprawy i naciśnij Enter.

  5. Wybierz zadanie serwisowe, nad które chcesz pracować. Wybierz akcję Arkusz elementu. Zostanie otwarta strona Arkusz elementu usługi.

  6. Zarejestruj standardowe teksty, części zamienne, godziny pracy zasobów i koszty, korzystając z odpowiednich opcji w polu Typ: <Blank>, Towar, Zasóbi Koszt.

  7. W polu Stan naprawy wybierz odpowiedni stan.

    Uwaga

    Wypełnij pole Stan naprawy stanem Zakończono lub Częściowo serwisowana, jeśli element serwisu został całkowicie serwisowana lub inny zasób będzie kontynuował serwisowanie. Stan Zakończone lub Potrzebne ponowne przydzielenie jest określany automatycznie dla wpisu alokacji odpowiadającego elementowi usługi.

Aby zarejestrować operacje usługi

Podczas wykonywania usługi w zleceniu serwisowym można zarejestrować szczegóły określające używane towary, poniesione koszty i poświęcony czas. Określone dane są przechowywane na stronie Arkusz elementu usługi. W razie potrzeby możesz zaktualizować dane.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 2.ikonę, wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Otwórz zlecenie serwisowe, aby zarejestrować usługę, i wybierz wiersz towaru.

  3. Wybierz akcję Arkusz elementu usługi

  4. W wierszach określ używane towary, poniesione koszty i czas spędzony na usłudze.

    Uwaga

    Usługę można również zarejestrować bezpośrednio w wierszach serwisowych połączonych ze zleceniem serwisowania.

Aby zarejestrować części zamienne

Podczas pracy nad elementami serwisu w zleceniach serwisowych może być konieczne użycie części zamiennych do usługi. Poniższa procedura pokazuje, jak zarejestrować używane części zamienne na stronie Arkusz elementu serwisu.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 3.ikonę, wprowadź Zadania serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz wiersz zawierający odpowiedni element usługi, a następnie wybierz akcję Arkusz elementu.
  3. Wprowadź nowy wiersz usługi.
  4. W polu Typ wybierz pozycję Element.
  5. W polu Nr wybierz odpowiednią część zamienną.
  6. W polu Ilość wprowadź ilość towarów, których chcesz użyć.

Podobnej procedury można użyć do zarejestrowania części zamiennych na stronie Linie serwisowe, którą można otworzyć ze strony Zlecenie serwisowe.

Aby zarejestrować części zamienne ze zlecenia serwisowego

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 4.ikonę, wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz zlecenie serwisowe, dla których chcesz zarejestrować części zamienne.
  3. Wybierz wiersz zawierający odpowiedni element usługi. Wybierz pozycję Akcje,wybierz pozycję Kolejność, a następnie wybierz pozycję Wiersze usługi.
  4. wprowadź nowy wiersz usługi.

Aby zastąpić element usługi lub składnik elementu usługi

Podczas serwisowania elementu serwisu, który składa się ze składników, może być konieczna wymiana wadliwego składnika na nowy. Za każdym razem, gdy wprowadzasz część zamienną do elementu serwisu z komponentami, masz możliwość wymiany komponentu lub utworzenia nowego. Nowy element nie jest rejestrowany jako składnik elementu usługi, dopóki nie za księgujesz tego wiersza serwisowego lub zlecenia serwisowego.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 5.ikonę, wprowadź Zadania serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz wiersz zawierający element usługi, a następnie wybierz akcję Arkusz elementu.

  3. Wprowadź nowy wiersz usługi.

  4. W polu Typ wybierz pozycję Element.

  5. W polu Nr wybierz komponent do zastąpienia.

  6. Naciśnij klawisz Enter. Zostanie otwarte okno dialogowe z trzema opcjami: Zastąp komponent, Nowy składniki Ignoruj. W poniższej tabeli opisano opcje.

    Opcja Opis
    Wymień komponent Zmienia stan zastępowanego składnika na nieużywany i pojawi się on na liście zastąpionych składników dla elementu usługi.
    Nowy komponent Wprowadza nowy składnik na listę komponentów elementu usługi.
    Ignorować Nie robi nic z listą składników elementu usługi.
  7. Wybierz zastąp komponent.

  8. Wybierz składnik do zastąpienia, a następnie wybierz przycisk OK.

Aby zmienić czas odpowiedzi dla wiersza elementu usługi

Podczas rejestrowania wiersza elementu usługi w zleceniu serwisowym lub ofercie, w zależności od tego, czy element usługi znajduje się w umowie serwisowej, czas odpowiedzi w godzinach jest automatycznie wprowadzany, a data i godzina odpowiedzi są odpowiednio obliczane. W razie potrzeby możesz zmienić czas odpowiedzi w godzinach oraz datę i godzinę odpowiedzi.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 6.ikonę, wprowadź Zlecenia serwisowe lub Oferty serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz zlecenie serwisowe lub wycenę, aby otworzyć kartę.
  3. W wierszu elementu usługi, dla których chcesz zmienić czas odpowiedzi, w polu Czas odpowiedzi (godziny) lub w polach Data odpowiedzi i Czas odpowiedzi wprowadź nowe godziny odpowiedzi lub datę i godzinę odpowiedzi.

Aby zarejestrować kody usterek/rozwiązań

Po naprawieniu elementu serwisu można zarejestrować zarówno kod usterki, jak i kod rozwiązania dla towaru, wybierając kombinację z istniejących relacji kodów usterek/rozwiązań. Kody usterek i rozwiązania pojawią się w odpowiednich polach na stronie Arkusz elementu usługi. Możesz również zarejestrować kody bezpośrednio na tej stronie.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi 7.ikonę, wprowadź Zadania serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz wiersz zawierający odpowiedni element usługi, a następnie wybierz akcję Arkusz elementu.
  3. Na stronie Arkusz elementu usługi wybierz pozycję Fault/Resol. Relacje kodów. Zostanie otwarta strona Relacje kodów błędów/rozwiązań.

[! UWAGA] Filtry są ustawiane dla relacji wyświetlanych na stronie przez skopiowanie grupy elementów usługi i kodów błędów ze strony Arkusz elementu usługi.

  1. Wypełnij wiersz. Wybierz kombinację kodów usterek i rozwiązywania problemów, a następnie wybierz przycisk OK, aby skopiować ją do elementu usługi. Jeśli nie można znaleźć odpowiedniej kombinacji, można utworzyć nową kombinację na stronie.

Zobacz też

Konfigurowaniestanu alokacji raportowaniausterek i ogłaszania usługi stanu
naprawy

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl