Status zlecenia serwisowego i status naprawy

Pole Stan na stronie Zlecenie serwisowe i stan naprawy elementu serwisu, który jest reprezentowany przez pole Kod stanu naprawy na stronie Zlecenie serwisowe, mają określoną relację w przyrządzie serwisem. Stan zlecenia serwisowego odzwierciedla stan naprawy wszystkich elementów serwisu w zleceniu serwisu.

Uwaga

Te dwa pola stanu nie są powiązane z polem Stan wydania w nagłówku zlecenia serwisowego, które określa, w jaki sposób magazyn obsługuje towary usług.

Za każdym razem, gdy stan naprawy elementu serwisu jest zmieniany w zleceniu serwisowym, status zamówienia jest aktualizowany. Aby wyświetlić stan odzwierciedlający ogólny stan naprawy poszczególnych elementów serwisu, należy określić następujące elementy:

  • Stan zlecenia serwisowego, z którym połączony jest każdy stan naprawy.
  • Poziom priorytetu każdej opcji stanu zlecenia serwisowego.

Po przekonwertowaniu oferty serwisowej na zlecenie serwisowe stan naprawy każdego elementu serwisu jest zmieniany w zamówieniu na Początkowy, a stan zlecenia serwisowego jest zmieniany na Oczekujące.

Uwaga

Przed utworzeniem zleceń serwisowych należy skonfigurować stany naprawy i priorytety stanu serwisu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie stanów zleceń serwisowych i napraw.

Określanie stanu zlecenia serwisowego dla stanu naprawy

Każdy stan naprawy jest powiązany z określonym statusem zlecenia serwisowego. Opcje stanu zlecenia serwisowego są następujące:

  • Oczekujące
  • W trakcie procesu
  • Wstrzymane
  • Gotowy

Opcje stanu naprawy są następujące:

  • Inicjał
  • W trakcie procesu
  • Określone
  • Częściowo serwisowana
  • Cytat zakończony
  • Oczekiwanie na Klienta
  • Zamówiona część zamienna
  • Otrzymana część zamienna
  • Gotowy

Oczekujące

Stan Zlecenia serwisowego Oczekujące wskazuje, że usługa może zostać uruchomiona lub kontynuowana w dowolnym momencie. W związku z tym opcje stanu naprawy Początkowa, Odesłana, Częściowo serwisowanai Część zamienna Otrzymana mogą być powiązane z tym stanem zlecenia serwisowego.

W trakcie procesu

Stan zlecenia serwisowego W toku wskazuje, że usługa jest w toku. W związku z tym opcje stanu naprawy W procesie i Zamówiona część zamienna mogą być powiązane z tym statusem zlecenia serwisowego. Jeśli połączysz stan Zamówiona część zamienna ze stanem zlecenia serwisowego w toku, musisz również połączyć stan Część zamienna Otrzymana ze stanem tego zlecenia serwisowego.

Wstrzymane

Stan zlecenia serwisowego Wstrzymane wskazuje, że usługa jest tymczasowo wstrzymana, ponieważ przed rozpoczęciem usługi czekasz na odpowiedź klienta lub części zamienne. W związku z tym opcje stanu naprawy Oferty zakończone, Zamówiona część zamiennai Oczekiwanie na klienta mogą być powiązane z tym statusem zlecenia serwisowego.

Gotowy

Stan zlecenia serwisowego Zakończone wskazuje, że usługa została ukończona. W związku z tym stan Zakończona naprawa jest powiązany z tym stanem.

Przypisywanie priorytetu do statusu zlecenia serwisowego

Po zmianie stanu naprawy elementu serwisu identyfikowane są opcje stanu zlecenia serwisowego połączone z różnymi opcjami stanu naprawy wszystkich elementów serwisu w zamówieniu. Jeśli elementy usługi są połączone z co najmniej dwiema opcjami stanu zlecenia serwisowego, wybrana jest opcja stan zlecenia serwisowego o najwyższym priorytecie.

Należy zdecydować, który stan zlecenia serwisowego zawiera najważniejsze informacje o stanie zlecenia serwisowego i przypisać ten stan najwyższego priorytetu i tak dalej.

Następnie, po utworzeniu nowego zlecenia serwisowego i dodaniu do niego elementów usługi, pole Priorytet w nagłówku zlecenia serwisowego jest aktualizowane na podstawie priorytetów na elementach usługi.

Przykład

Typowe przypisanie poziomu priorytetu może być następujące:

  • W procesie - Wysoki
  • Oczekujące - Średnio wysokie
  • On Hold - Średnio niski
  • Gotowe - Niskie

Na przykład, jeśli jeden element serwisu ma stan naprawy Początkowy,połączony ze stanem zlecenia serwisowego Oczekujące,inny ma stan naprawy W toku,połączony ze stanem zlecenia serwisowego W procesie,a trzeci ma stan naprawy Zamówiona część zamienna,połączony ze stanem Zlecenia serwisowego Wstrzymane,wynikowym stanem zlecenia serwisowego będzie W toku, ponieważ ma najwyższy priorytet.

Zobacz też

Konfigurowanie statusów zleceń serwisowych i napraw
Konfigurowanie zarządzania usługami

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl