Tworzenie nowych firm w Business Central

W Business Central kontener dla danych biznesowych należący do jednostki biznesowej lub firmy jest określany jako firma. Kiedy rejestrujesz się w Business Central, otrzymujesz firmę demonstracyjną i pustą firmę, My Company. Przełączanie się między firmami jest łatwe: po prostu przejdź do Moich ustawień i przejdź do innej firmy. Ale możesz także tworzyć nowe firmy w Business Central w zależności od potrzeb biznesowych. Podczas tworzenia nowej firmy przewodnik konfiguracji wspomaganej pomaga w uzyskaniu podstaw. Następnie możesz zaimportować odpowiednie dane ze starszego systemu lub innej firmy w Business Central.

Tworzenie nowej firmy

Jeśli zdecydujesz się dodać firmę do Business Central, możesz skorzystać z przewodnika konfiguracji wspomaganej Tworzenie nowej firmy, aby rozpocząć. Kreator konfiguracji jest dostępny na stronie Firmy oraz w odnośniku w polu Firma na stronie Moje ustawienia.

Kreator instalacji oferuje trzy szablony i pustą opcję:

  • Ocena - Przykładowe dane
    Tworzy to firmę podobną do firmy demonstracyjnej z przykładowymi danymi i danymi konfiguracyjnymi.
  • Produkcja — tylko dane konfiguracyjne
    Spowoduje to utworzenie firmy podobnej do usługi Moja firma z danymi instalacyjnymi, ale bez przykładowych danych.
  • Zaawansowana ocena - kompletne przykładowe dane Tworzy to firmę z danymi konfiguracyjnymi i kompletnymi przykładowymi danymi dla wszystkich funkcji, w tym zarządzania produkcją i usługami.
  • Utwórz nowy - Brak danych
    Spowoduje to utworzenie pustej firmy bez danych konfiguracyjnych.

Jeśli chcesz łatwo rozpocząć pracę z nową firmą, wybierz pozycję Produkcja — tylko dane konfiguracji, a następnie zaimportuj własne dane biznesowe, takie jak klienci, towary i dostawcy. Wybierz Nowy szablon, jeśli chcesz skonfigurować wszystko od zera. W takim przypadku można skorzystać z przewodnika konfiguracji wspomaganej Konfiguracji firmy, aby ułatwić rozpoczęcie pracy z niezbędnymi danymi konfiguracyjnymi.

Uwaga

Podczas tworzenia nowej firmy potrzeba kilku minut, aby uzyskać do niej dostęp w Business Central. Stan konfiguracji na stronie Firmy pokazuje, kiedy nowa firma jest gotowa dla Ciebie. Następnie możesz przełączyć się do nowej firmy za pomocą Moich ustawień.

Podczas 30-dniowego okresu próbnego możesz utworzyć dowolną liczbę nowych firm, ale będą one dostępne tylko podczas okresu próbnego. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z partnerem Business Central.

Kopiowanie firmy

Na stronie Firmy można użyć akcji Kopiuj, aby utworzyć drugą firmę na podstawie zawartości istniejącej firmy. Jest to przydatne na przykład, gdy chcesz przetestować firmę bez zakłócania danych produkcyjnych.

Ważne

Tej funkcji nie można użyć do tworzenia kopii zapasowych firmy. Tworzenie firmowej kopii zapasowej rozpoczyna się od wyeksportowania bazy danych jako pliku bacpac. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Eksportowanie baz danych w pomocy dotyczącej programowania i administracji.

Konfiguracja firmy

Po zalogowaniu się do nowej firmy Kreator konfiguracji firmy jest uruchamiany automatycznie i ułatwia rozpoczęcie pracy. Zostaniesz poproszony o podanie informacji o swojej firmie, takich jak adres, dane bankowe i metoda kalkulacji kosztów zapasów. Prosimy o podanie tych informacji, ponieważ są one wykorzystywane jako podstawa dla wielu obszarów w Business Central, których nie trzeba będzie później ręcznie ustawiać.

Na przykład adres firmy jest uwzględniany na fakturach i innych dokumentach, informacje bankowe są używane w płatnościach, a metoda kalkulacji kosztów jest używana do obliczania cen, a także wyceny zapasów.

Po wprowadzeniu podstawowych elementów możesz skonfigurować pozostałe obszary podstawowe. Następnie możesz dodać dane biznesowe, takie jak odbiorcy i dostawcy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie Business Central.

Firmy i środowiska

Ludzie czasami wspierają więcej niż jedną firmę i muszą łatwo przejść z pracy w jednej firmie do drugiej w Business Central. Na przykład firma może mieć biura sprzedaży w miastach i wielu krajach, więc utworzyła oddzielną jednostkę biznesową dla każdego biura. Biura w tym samym kraju są ustanawiane jako oddzielne firmy we wspólnym środowisku. Inne biura są tworzone jako firmy w oddzielnych środowiskach, ponieważ mają geograficzną siedzibę w innych krajach.

Co to jest środowisko? Firmy w Business Central istnieją w tak zwanych środowiskach. Istnieją dwa typy środowisk, Produkcja i Piaskownica. Krótko mówiąc, środowiska produkcyjne zawierają aktywne dane biznesowe, a środowiska piaskownicy są używane jako bezpieczne miejsce do testowania takich rzeczy, jak nowe procesy biznesowe lub funkcje. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Typy środowisk. Jeśli masz dostęp do firmy, masz dostęp do środowiska, w które się znajduje. Jeśli masz dostęp do więcej niż jednej firmy, a firmy te znajdują się w różnych środowiskach, podczas logowania się do Business Central musisz określić środowisko, w którym chcesz pracować. Środowiska są szczególnie związane z danym krajem, więc jeśli Twoja organizacja działa w wielu krajach, potrzebujesz oddzielnych środowisk dla każdego kraju.

Co to jest firma? Pomyśl o firmie jako o kontenerze, który przechowuje informacje o firmie. Korzystając z powyższego przykładu, firma ma biuro sprzedaży w Seattle i inne w Nowym Jorku, więc tworzy firmę w Business Central dla każdego biura, aby mogła zarządzać operacjami dla każdego biura osobno.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przełączanie do innej firmy lub środowiska.

Zmiana nazwy firmy

Po utworzeniu firmy nie można zmienić jej nazwy. Ale możesz zmienić jego nazwę wyświetlaną, która jest tekstem, który będzie wyświetlany dla firmy w całej aplikacji.

Wskazówka

Możesz zmienić nazwę firmy, jeśli korzystasz z Business Central lokalnie.

Zobacz też

Dostosowywanie Business Central
Konfigurowanie Business Central
Importowanie danych biznesowych z innych systemów finansowych
Zmiana ustawień podstawowych
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl