Powiadomienia o przepływie pracy

Skonfiguruj przepływy pracy tak, aby automatycznie powiadamiały użytkowników, gdy ich uwaga jest wymagana dla kroku w tym przepływie pracy. Wiele odpowiedzi przepływu pracy dotyczy powiadamiania użytkownika o wystąpieniu zdarzenia, na które musi zareagować. Na przykład w jednym kroku przepływu pracy zdarzeniem może być to, że użytkownik 1 żąda zatwierdzenia nowego rekordu, a odpowiedź jest taka, że powiadomienie jest wysyłane do użytkownika 2, osoby zatwierdzającej. W następnym kroku przepływu pracy zdarzeniem może być to, że użytkownik 2 zatwierdza rekord, a odpowiedź jest taka, że powiadomienie jest wysyłane do użytkownika 3 w celu rozpoczęcia powiązanego przetwarzania zatwierdzonego rekordu. W przypadku kroków przepływu pracy, które dotyczą zatwierdzania, każde powiadomienie jest powiązane z wpisem zatwierdzenia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przepływ pracy.

Uwaga

Ogólna wersja Business Central obsługuje powiadomienia w wiadomościach e-mail i notatkach wewnętrznych.

Ważne

Wszystkie powiadomienia przepływu pracy są wysyłane za pośrednictwem kolejki zadań. Upewnij się, że kolejka zadań w instalacji jest skonfigurowana do obsługi powiadomień przepływu pracy i że jest zaznaczone pole wyboru Uruchom automatycznie z serwera. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Używanie kolejek zadań do planowania zadań.

Konfigurowanie powiadomień

Różne aspekty powiadomień przepływu pracy można skonfigurować w następujących miejscach:

  • Powiadomienie osoby zatwierdzającej

    W przypadku przepływów pracy zatwierdzania adresatów powiadomień przepływu pracy można skonfigurować, wypełniając wiersz na stronie Ustawienia użytkownika zatwierdzania dla każdego użytkownika, który bierze udział w przepływie pracy.

    Jeśli na przykład użytkownik 2 jest określony w polu Identyfikator osoby zatwierdzającej w wierszu dla użytkownika 1, powiadomienie o żądaniu zatwierdzenia jest wysyłane do użytkownika 1. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie użytkowników zatwierdzania.

  • Harmonogramy powiadomień

    Możesz skonfigurować, kiedy i jak użytkownicy otrzymują powiadomienia przepływu pracy, wypełniając stronę Harmonogram powiadomień dla każdego użytkownika przepływu pracy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Określanie, kiedy i jak otrzymywać powiadomienia.

  • Dostosowywanie powiadomień e-mail

    Jeśli chcesz, możesz dostosować zawartość powiadomienia e-mail, modyfikując raport 1320, Powiadomienie e-mail. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.

    Uwaga

    Jeśli chcesz używać poczty e-mail jako metody powiadamiania, musisz skonfigurować pocztę e-mail zarówno dla nadawcy, jak i odbiorcy w Business Central. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie poczty e-mail.

  • Opcje odpowiedzi

    Określoną zawartość i reguły powiadomienia przepływu pracy można skonfigurować podczas tworzenia danego przepływu pracy. W tym celu należy wybrać opcje na stronie Opcje odpowiedzi przepływu pracy dla odpowiedzi przepływu pracy reprezentującej powiadomienie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz krok 9 w tecie Tworzenie przepływów pracy.

  • Powiadom nadawcę

    W przypadku przepływów pracy zatwierdzania dodaj krok odpowiedzi przepływu pracy, aby powiadomić nadawcę, gdy żądanie zostanie zatwierdzone lub odrzucone. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz krok 9 w tecie Tworzenie przepływów pracy.

Zobacz też

Konfigurowanie użytkowników zatwierdzania
Konfigurowanie użytkowników
przepływu pracyOkreślanie, kiedy i jak otrzymywać powiadomienia
Tworzenie przepływów
pracyTworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów
Używanie kolejek zadań do planowania zadań
Konfigurowanie poczty e-mail
Instruktaż: Konfigurowanie i używanie przepływu pracy zatwierdzania zakupów
Przepływ pracy

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl