Omówienie składnika i architektury integracji usługi Power BI dla centrum biznesowego

W tym artykule dowiesz się o różnych aspektach integracji usługi Power BI z programem Business Central, aby ułatwić zrozumienie jej implementacji i użycia.

Składniki

W poniższej tabeli opisano główne składniki związane z integracją usługi Power BI.

Składnik Opis
Power BI Oparta na chmurze usługa hostingu raportów i zarządzania nimi.
Power BI Desktop Narzędzie autorskie do tworzenia raportów i pulpitów nawigacyjnych oraz umożliwia uruchamianie raportów. Jest on dostępny do bezpłatnego pobrania w sklepie Microsoft Store i jest instalowany lokalnie.
Centrum biznesowe Rozwiązanie online lub lokalne z łącznikami eksponowanymi dla usługi Power BI i możliwością osadzania części usługi Power BI.

Co jest dostępne od samego początku

W poniższej tabeli opisano dostępne funkcje.

Cecha Pomoc techniczna Business Central online lub lokalna
Łączniki usługi Power BIPower BI connectors Obie. Różne łączniki dla trybu online i lokalnego. Ten sam łącznik używany w programach Power BI Desktop i Power BI Service
Wbudowane środowisko wyświetlania danego raportu w skrzynce informacyjnej w Business Central Obie. Wymaga konfiguracji do wyświetlania raportów dla środowiska lokalnego.
Zarządzanie raportami usługi Power BI z poziomu Business Central Online
Domyślne raporty usługi Power BI dotyczące centrów ról wdrożonych w usługze Power BI Online
Aplikacje Power BI w usłudze Microsoft AppSource Online

Architektura

Business Central integruje się z usługą Power BI za pośrednictwem łącznika przy użyciu protokołu OData. Źródło danych dla raportów usługi Power BI jest uwekszerniane jako strony interfejsu API i usługi internetowe OData.

Architektura Power BI na potrzeby integracji z Business Central.

Ogólny przepływ

Poniższy diagram ilustruje podstawowy przepływ pracy dla użytkowników podczas łączenia Business Central z usługą Power BI.

Przepływ pracy usługi Power BI na potrzeby integracji z programem Business Central.

  1. Użytkownik rejestruje się w celu uzyskania konta usługi Power BI.
  2. Użytkownik łączy się z usługą Power BI z poziomu Business Central.
  3. Business Central weryfikuje licencję.
  4. Business Central wdraża raporty domyślne w usłudze Power BI. Ten krok ma miejsce tylko w business central online.
  5. Business Central udostępnia raporty w power BI do wyboru w Business Central. Raporty domyślne są automatycznie wyświetlane w częściach usługi Power BI.
  6. Użytkownik tworzy raport w programie Power BI Desktop.User creates a report in Power BI Desktop.
  7. Użytkownik publikuje raport w usłudze Power BI. Raporty są następnie dostępne do wyboru w Business Central.

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Business Central i Power BI
Usługa Power BI dla klientów indywidualnych
"Nowy wygląd" usługi
Power BISzybki start: Nawiązywanie połączenia z danymi w programie Power BI Desktop
Dokumentacja usługiPower BI
Analityka biznesowa
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej
Importowanie danych biznesowych z innych systemów finansowych
Konfigurowanie Business Central
Używanie Business Central jako źródła
danych usługi Power BIUżywanie Business Central jako źródła
danych Power AppsKorzystanie z Business Central w power Automate

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl