Szczegóły projektu: Planowanie tabeli przydziałów

Wszystkie pozycje powinny być planowane, jednak nie ma powodu, aby obliczać plan dla towaru, chyba że nastąpiła zmiana wzorca popytu lub podaży od czasu ostatniego obliczenia planu.

Jeśli użytkownik wprowadził nowe zamówienie sprzedaży lub zmienił istniejące, istnieje powód do ponownego obliczenia planu. Inne powody obejmują zmianę prognozy lub pożądanej ilości zapasów bezpieczeństwa. Zmiana listy materiałowej przez dodanie lub usunięcie komponentu najprawdopodobniej oznaczałaby zmianę, ale tylko dla elementu komponentu.

W przypadku wielu lokalizacji przypisanie odbywa się na poziomie kombinacji elementów na lokalizacje. Jeśli, na przykład, zamówienie sprzedaży zostało utworzone tylko w jednej lokalizacji, aplikacja przypisze towar w tej konkretnej lokalizacji do planowania.

Powodem wyboru elementów do planowania jest kwestia wydajności systemu. Jeśli nie nastąpiła żadna zmiana w strukturze popytu i podaży towaru, system planowania nie zaproponuje żadnych działań, które należy podjąć. Bez przypisania planowania system musiałby wykonać obliczenia dla wszystkich elementów, aby dowiedzieć się, co zaplanować, a to wyczerpałoby zasoby systemowe.

Tabela Przypisywanie planowania monitoruje zdarzenia popytu i podaży oraz przypisuje odpowiednie towary do planowania. Monitorowane są następujące zdarzenia:

  • Nowe zamówienie sprzedaży, prognoza, komponent, zamówienie zakupu, zlecenie produkcyjne, zamówienie montażu lub zlecenie przeniesienia.
  • Zmiana towaru, ilości, lokalizacji, wariantu lub daty w zamówieniu sprzedaży, prognozie, składniku, zamówieniu zakupu, zleceniu produkcyjnym, zamówieniu montażu lub zamówieniu przeniesienia.
  • Anulowanie zamówienia sprzedaży, prognozy, składnika, zamówienia zakupu, zlecenia produkcyjnego, zlecenia montażu lub zlecenia przeniesienia.
  • Zużycie towarów innych niż planowane.
  • Produkcja elementów innych niż planowane.
  • Nieplanowane zmiany w zapasach.

W przypadku tych bezpośrednich przemieszczeń podaży i popytu system śledzenia zamówień i przesyłania wiadomości o akcjach utrzymuje tabelę Planowanie przydziału i podaje powód planowania jako komunikat akcji.

Następujące zmiany w danych podstawowych mogą również powodować brak równowagi planowania:

  • Zmiana stanu na Certyfikowany w produkcyjnym nagłówku BOM (dla wszystkich towarów używających tego nagłówka).
  • Usunięty wiersz (element podrzędny).
  • Zmiana stanu na Certyfikowany w nagłówku routingu (dla wszystkich elementów korzystających z tego routingu).
  • Zmiany w następujących polach karty elementu.
  • Ilość zapasów bezpieczeństwa lub czas realizacji bezpieczeństwa.
  • Obliczanie czasu realizacji.
  • Zmiana kolejności punktów.
  • Produkcyjny numer BOM (i wszystkie dzieci starego odniesienia BOM).
  • Nr marszruty
  • Zasady zmiany kolejności.

W takich przypadkach nowa funkcja, Planowanie zarządzania przydziałami, zachowuje tabelę i podaje przyczynę planowania jako Zmiana netto.

Następujące zmiany nie powodują przypisania planowania:

  • Kalendarze
  • Inne parametry planowania na karcie towaru

Przy obliczaniu MPS lub MRP obowiązują następujące ograniczenia:

  • MPS: System planowania sprawdza, czy towar zawiera prognozę popytu lub zamówienie sprzedaży. Jeśli nie, element nie jest uwzględniony w planie.
  • MRP: Jeśli system planowania wykryje, że towar jest uzupełniany przez wiersz planowania MPS lub zamówienie dostawy MPS, towar zostanie pominięty w planowaniu. Uwzględniono jednak wszelkie zapotrzebowanie ze strony odpowiednich komponentów.

Zobacz też

Szczegóły projektu: Równoważenie popytu i podaży
Szczegóły projektu: Obsługa zasad
ponownego uporządkowaniaSzczegóły projektu: Transfery w planowaniu
Szczegóły projektu: Parametry planowania

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl