Kategoryzowanie elementów
Aby zachować przegląd elementów oraz ułatwić sortowanie i znajdowanie elementów, przydatne jest organizowanie elementów w kategoriach elementów.
Aby znaleźć elementy według cech, można przypisać atrybuty elementu do towarów, a także do kategorii towarów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Praca z atrybutami elementu.
Aby utworzyć kategorię elementu
- Wybierz
ikonę, wprowadź Kategorie elementów, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na stronie Kategorie elementów wybierz akcję Nowy.
- Na stronie Karta kategorii towaru na skróconej karcie Ogólne wypełnij pola w razie potrzeby. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
- Na skróconej karcie Atrybuty określ dowolne atrybuty elementu dla kategorii towaru. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby przypisać atrybuty elementu do kategorii elementów.
Uwaga
Jeśli kategoria towaru ma nadrzędną kategorię towaru, jak wskazano w polu Kategoria nadrzędna, wszystkie atrybuty towaru przypisane do tej nadrzędnej kategorii towaru są wstępnie wypełniane na skróconej karcie Atrybuty.
Uwaga
Atrybuty towaru przypisane do kategorii towaru zostaną automatycznie zastosowane do towaru, do którego przypisana jest kategoria towaru.
Jeśli zmienisz zdanie na temat kategorii elementu, możesz ją usunąć. Jeśli jednak został on już przypisany do elementu, należy usunąć to przypisanie, zanim będzie można usunąć kategorię elementu.
Aby przypisać kategorię towaru do elementu
- Wybierz
ikonę, wprowadź Elementy, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz kartę elementu, który chcesz przypisać do kategorii elementu.
- Wybierz przycisk odnośnika w polu Kod kategorii towaru i wybierz istniejącą kategorię towaru. Alternatywnie wybierz akcję Nowy, aby najpierw utworzyć nową kategorię towaru, jak wyjaśniono w teście Aby utworzyć kategorię towaru.
Kategorie, atrybuty i warianty
Kategorie i atrybuty to dwa różne sposoby grupowania towarów magazynowych. Wariant towaru to sposób na wskazanie, że określony element jest dostępny na przykład w różnych kolorach lub rozmiarach. W zależności od sposobu skonfigurowania asortymentu można używać kategorii do grupowania krzeseł i biurek, a następnie używać atrybutów do grupowania elementów zielonych i niebieskich, na przykład. Następnie możesz uzupełnić tę konfigurację, dodając warianty do każdego typu krzesła i biurka. Dodając warianty, można uruchamiać raporty, takie jak Dostępność towaru według wariantów, aby na przykład zidentyfikować różnice między niebieskimi krzesłami a zielonymi krzesłami.
Zobacz też
Praca z atrybutami
elementuZarejestruj nowe przedmioty
Inwentaryzacja
Współpraca z Business Central