Konfigurowanie lokalizacji
Jeśli kupujesz, przechowujesz lub sprzedajesz towary w więcej niż jednym miejscu lub magazynie, musisz skonfigurować każdą lokalizację za pomocą karty lokalizacji i zdefiniować marszruty transferu. Business Central wykorzystuje lokalizacje do śledzenia zapasów zarówno w prostszych przypadkach, jak i w bardziej złożonych procesach magazynowych.
Następnie można utworzyć wiersze dokumentu dla określonej lokalizacji, wyświetlić dostępność według lokalizacji i przenieść zapasy między lokalizacjami. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie zapasami.
Karty lokalizacji
Karta lokalizacji określa informacje o lokalizacji, takie jak magazyn lub centrum dystrybucyjne. Każdej lokalizacji nadaje się nazwę i kod reprezentujący lokalizację. Następnie możesz wprowadzić kod lokalizacji w innych częściach programu, gdy chcesz rejestrować transakcje dla danej lokalizacji.
Można wprowadzać informacje o pojemnikach i zasadach magazynu dla każdej lokalizacji. Na podstawie wybranych zasad magazynu można użyć opcji na skróconej karcie Pojemniki, aby zdefiniować pojemniki, które będą używane jako domyślne pojemniki podczas wykonywania transakcji. Jeśli używasz ukierunkowanego odkładania i wybierania, większość opcji na skróconej karcie Zasady składowania określa sposób korzystania z różnych zaawansowanych funkcji magazynowania.
Niektóre pola opcji są wyszarzone i wyłączone przez inne ustawienia na stronie Karta lokalizacji, aby ograniczyć nieobsługiwane kombinacje ustawień.
Wybierz akcję Strefy lub Pojemniki, aby wyświetlić informacje o strefach i pojemnikach, które mogą być zdefiniowane dla danej lokalizacji.
Aby utworzyć kartę lokalizacji
- Wybierz
ikonę, wprowadź Lokalizacje, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz akcję Nowy.
- Na stronie Karta lokalizacji wypełnij pola w razie potrzeby. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
- Powtórz kroki 2 i 3 dla każdej lokalizacji, w której chcesz przechowywać zapasy.
Uwaga
Wiele pól na karcie lokalizacji odnosi się do obsługi towarów w przychodzących i wychodzących procesach magazynowych. Pola nie są istotne dla firm, które nie wymagają bardziej złożonej funkcjonalności magazynu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie usługi Warehouse Management.
Konfigurację lokalizacji można zmienić później, ale nie można edytować konfiguracji lokalizacji zawierających wpisy księgi towarów.
Następnie, jeśli masz wiele lokalizacji, możesz zdefiniować marszruty transferu między lokalizacjami.
Aby utworzyć marszrutę transferu
- Wybierz
ikonę, wprowadź Przenieś marszruty, a następnie wybierz powiązane łącze. - Alternatywnie na dowolnej stronie Karta lokalizacji wybierz akcję Przenieś marszruty.
- Wybierz akcję Nowy.
- Na stronie Karta lokalizacji wypełnij pola w razie potrzeby. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Możesz teraz przenosić pozycje magazynowe między dwiema lokalizacjami. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przenoszenie zapasów między lokalizacjami.
Pojemników
Pojemniki reprezentują podstawową strukturę magazynu i służą do sugestii dotyczących rozmieszczenia towarów. Po utworzeniu pojemników można dokładnie zdefiniować zawartość, którą chcesz umieścić w każdym pojemniku, lub pojemnik może działać jako pływający pojemnik bez określonej zawartości. Pojemniki są używane głównie w podstawowych i zaawansowanych operacjach magazynowych. Jeśli zarządzasz zapasami w prostszej konfiguracji, prawdopodobnie nie potrzebujesz pojemników.
Aby korzystać z funkcji kosza w lokalizacji, należy najpierw aktywować tę funkcję na karcie Lokalizacja, wybierając pole Obowiązkowe pojemniki na skróconej karcie Magazyn. Następnie należy zaprojektować przepływ towaru w lokalizacji, określając kody składowania w polach konfiguracji, które reprezentują różne przepływy.
Uwaga
Przed określeniem kodów składowania na karcie lokalizacji należy je utworzyć.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie pojemników i Konfigurowanie typów pojemników.
Stref
Jeśli chcesz ustrukturyzować pojemniki w strefach, możesz to zrobić na stronie Strefy.
Business Central kopiuje pola ustawione dla dowolnej strefy do pojemników w niej. W ten sposób można przypisać strefę do kosza lub szablonu kosza (filtr tworzenia pojemnika), a następnie automatycznie wypełniać kilka innych pól.
Można jednak skonfigurować tylko jedną strefę i zorganizować magazyn według samych pojemników. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie usługi Warehouse Management.
Zobacz też
Zarządzanie zapasami
Przenoszenie zapasów między lokalizacjami
Tworzenie pojemników
Konfigurowanie typów pojemników
Konfigurowanie zarządzania magazynem
Współpraca z Business Central
Zmienianie wyświetlanych funkcji
Ogólna funkcjonalność biznesowa