Korzystanie z Dynamics 365 Sales z Business Central

Jeśli używasz Dynamics 365 Sales for customer engagement, możesz cieszyć się bezproblemową integracją w procesie lead-to-cash, używając Business Central do działań zaplecza, takich jak przetwarzanie zamówień, zarządzanie zapasami i robienie finansów.

Zanim będzie można korzystać z możliwości integracji, administrator systemu musi skonfigurować połączenie i zdefiniować użytkowników w Dynamics 365 Sales. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Integracja z Dynamics 365 Sales.

Uwaga

Te kroki opisują proces integracji wersji online Dynamics 365 Sales i Business Central. Aby uzyskać informacje na temat konfiguracji lokalnej, zobacz Przygotowywanie Dynamics 365 Sales for Integration on-premises.

Integracja aplikacji umożliwia dostęp do danych w Sales z Business Central, a w niektórych przypadkach na odwrót. Można pracować z danymi wspólnymi dla obu usług i synchronizować je, takimi jak klienci, kontakty i informacje o sprzedaży, a także aktualizować dane w obu aplikacjach.

Na przykład sprzedawca w Dynamics 365 Sales może użyć cenników z Business Central podczas tworzenia zamówienia sprzedaży. Po dodaniu towaru do wiersza zamówienia sprzedaży w Dynamics 365 Sales mogą zobaczyć poziom zapasów (dostępność) towaru z Business Central.

I odwrotnie, procesory zamówień w Business Central mogą obsługiwać zamówienia sprzedaży, które są automatycznie lub ręcznie przenoszone z Dynamics 365 Sales. Na przykład mogą tworzyć i księgowywy wiersze zamówienia sprzedaży dla towarów lub zasobów, które zostały wprowadzone w Dynamics 365 Sales jako produkty wpisane. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Obsługa danych zamówienia sprzedaży.

Ważne

Business Central integruje się tylko z Dynamics 365 Sales. Inne aplikacje Dynamics 365, które zmieniają standardowy przepływ pracy lub model danych w Dynamics 365 Sales, na przykład Project Service Automation, mogą przerwać integrację między Business Central i Dynamics 365 Sales.

Rekordy sprzęgania

Przewodnik konfiguracji wspomaganej umożliwia wybranie danych do synchronizacji. Później można również skonfigurować synchronizację dla określonych rekordów. Jest to określane jako sprzężenie. Na przykład możesz uchylić określone konto w Dynamics 365 Sales z określonym klientem w Business Central. W tej sekcji opisano, co należy wziąć pod uwagę podczas pisania rekordów.

Na przykład, jeśli chcesz widzieć klientów w Dynamics 365 Sales jako klientów w Business Central, musisz pomieszać te dwa typy rekordów. Aby to zrobić, na stronie listy Klienci w Business Central użyj akcji Skonfiguruj sprzężenie. Następnie określ, którzy klienci Business Central mają być dopasowani do których kont w Dynamics 365 Sales.

Można również utworzyć (i skomuć) konto w Dynamics 365 Sales na podstawie, na przykład, rekordu odbiorcy w Business Central przy użyciu Utwórz konto w Dynamics 365 Saleslub odwrotnie, używając Utwórz odbiorcę w Business Central.

Podczas konfigurowania sprzężenia między dwoma rekordami można również ręcznie zażądać natychmiastowego nadpisania bieżącego rekordu, na przykład klienta, przez dane konta z działu Sprzedaż (lub z Business Central) za pomocą akcji Synchronizuj teraz. Akcja Synchronizuj teraz, która zapyta, czy zastąpić dane rekordu Sales lub Business Central.

W niektórych przypadkach należy sparaliżu pewnych zestawów danych z innymi zestawami danych, jak pokazano w poniższej tabeli.

Dane Co najpierw z parą
Klienci i konta Połącz sprzedawców z użytkownikami Dynamics 365 Sales
Przedmioty i zasoby Łączenie jednostek miary z grupami jednostek Dynamics 365 Sales
Ceny przedmiotów i zasobów Połącz grupy cenowe klientów z cenami sprzedaży Dynamics 365
Uwaga

Jeśli Twoje ceny lub klienci używają walut obcych, upewnij się, że parujesz waluty z walutami transakcji sprzedaży.

W Dynamics 365 Sales zamówienia sprzedaży zależą od informacji, takich jak odbiorcy, jednostki miary, waluty, grupy cenowe odbiorców oraz towary i/lub zasoby. Aby integracja z zamówieniami sprzedaży działała, musisz sefeletować klientów, jednostki miary, waluty, grupy cenowe odbiorców oraz towary i/lub zasoby.

Pełna synchronizacja rekordów

Na końcu przewodnika po konfiguracji wspomaganej możesz wybrać akcję Uruchom pełną synchronizację, aby rozpocząć synchronizację wszystkich rekordów Business Central ze wszystkimi powiązanymi rekordami w Dynamics 365 Sales. Na stronie Przegląd pełnej synchronizacji Dynamics 365 Sales wybierz akcję Rozpocznij. Pełna synchronizacja może zająć trochę czasu, ale możesz kontynuować pracę w Business Central, gdy działa w tle.

Aby sprawdzić postęp poszczególnych zadań w pełnej synchronizacji, na stronie Przegląd pełnej synchronizacji Dynamics 365 Sales wybierz rekord, aby wyświetlić szczegóły. Aby zaktualizować stan podczas synchronizacji, odśwież stronę.

Na stronie Konfiguracja połączenia Microsoft Dynamics 365 można uzyskać szczegółowe informacje na temat pełnej synchronizacji w dowolnym momencie. W tym miejscu można również otworzyć stronę Mapowania tabel integracji, aby wyświetlić szczegółowe informacje o tabelach w Business Central i Sales, które muszą być zsynchronizowane.

Obsługa danych zamówienia sprzedaży

Zamówienia sprzedaży, które ludzie przesyłają w Dynamics 365 Sales, zostaną automatycznie przeniesione do Business Central, jeśli zaznaczysz pole wyboru Automatycznie twórz zamówienia sprzedaży na stronie Konfiguracja połączenia Microsoft Dynamics 365. Alternatywnie można ręcznie przekonwertować przesłane zamówienia sprzedaży z Dynamics 365 Sales za pomocą akcji Utwórz w Business Central dostępnej na stronie Zamówienia sprzedaży - Dynamics 365 for Sales. W takich zamówieniach sprzedaży pole Nazwa w oryginalnym zamówieniu jest przenoszone i mapowane na pole Numer dokumentu zewnętrznego w zamówieniu sprzedaży w Business Central.

Może to również działać, jeśli oryginalne zamówienie sprzedaży zawiera produkty do zapisu, czyli towary lub zasoby, które nie są zarejestrowane w żadnej z aplikacji. W takim przypadku należy wypełnić pola Typ produktu wpisu i Wpisany numer produktu na stronie Konfiguracja sprzedaży i należności, aby sprzedaż niezarejestrowanych produktów była mapowana na określony numer towaru lub zasobu.

Uwaga

Nie można zamapować zapisu na towar lub zasób w Business Central, który jest sprzężony z produktem w Dynamics 365 Sales. Aby zezwolić na zapisy, zalecamy utworzenie towaru lub zasobu specjalnie do tego celu i nie jęczenie go z produktem w Dynamics 365 Sales.

Jeśli opis towaru w oryginalnym zamówieniu sprzedaży jest długi, tworzony jest dodatkowy wiersz zamówienia sprzedaży typu Komentarz w celu przechowywania pełnego tekstu zamówienia sprzedaży w Business Central.

Aktualizacje pól w nagłówkach zamówień sprzedaży, takich jak pola Data ostatniej wysyłki lub Żądana data dostawy, które są mapowane w tabeli integracji SALESORDER-ORDER, są okresowo synchronizowane z Dynamics 365 Sales. Procesy, takie jak zwalnianie zamówienia sprzedaży i wysyłka lub fakturowanie zamówienia sprzedaży, są księgowane na osi czasu zamówienia sprzedaży w Dynamics 365 Sales. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wprowadzenie do kanałów aktywności.

Uwaga

Okresowa synchronizacja oparta na mapowaniu tabeli integracji SALESORDER-ORDER będzie działać tylko wtedy, gdy integracja zamówień sprzedaży jest włączona. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Ustawienia połączenia na stronie Ustawienia połączenia sprzedaży. Synchronizowane są tylko zamówienia sprzedaży utworzone na podstawie przesłanych zamówień sprzedaży w Dynamics 365 Sales. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie integracji przetwarzania zamówień sprzedaży.

Obsługa danych ofert sprzedaży

Oferty sprzedaży, które są aktywowane w Dynamics 365 Sales zostaną przeniesione do Business Central, jeśli zaznaczysz pole wyboru Automatycznie przetwarzaj oferty na stronie Konfiguracja połączenia Microsoft Dynamics 365. Alternatywnie można ręcznie konwertować aktywowane oferty sprzedaży z Dynamics 365 Sales za pomocą akcji Proces w Business Central na stronie Oferty sprzedaży - Dynamics 365 Sales. W takich ofertach sprzedaży pole Nazwa w oryginalnej wycenie jest przenoszone i mapowane na pole Numer dokumentu zewnętrznego w zamówieniu sprzedaży w Business Central. Pole Skuteczne do jest również przenoszone i mapowane na pole Oferta ważna do w wycenie sprzedaży w Business Central.

Oferty sprzedaży przechodzą wiele zmian podczas ich finalizowania. Zarówno ręczne, jak i automatyczne przetwarzanie ofert sprzedaży w Business Central zapewnia, że poprzednie wersje ofert sprzedaży są archiwizowane przed przetworzeniem nowych poprawek ofert sprzedaży z Dynamics 365 Sales.

Po wybraniu opcji Proces w Business Central dla oferty, która jest w stanie Won, zamówienie sprzedaży jest tworzone w Business Central tylko wtedy, gdy odpowiednie zamówienie sprzedaży jest przesłane w Dynamics 365 Sales. W przeciwnym razie oferta jest wydawana tylko w Business Central. Jeśli odpowiednie zamówienie sprzedaży zostanie przesłane w Dynamics 365 Sales później i zostanie utworzone z niego zamówienie sprzedaży, numer oferty zostanie zaktualizowany w zamówieniu sprzedaży, a oferta zostanie zarchiwizowana.

Obsługa zaksięgowanych faktur sprzedaży, płatności odbiorców i statystyk

Po zrealizowaniu zamówienia sprzedaży zostaną dla niego utworzone faktury. Podczas fakturowania zamówienia sprzedaży można przenieść zaksięgowaną fakturę sprzedaży do Dynamics 365 Sales, jeśli zaznaczysz pole wyboru Utwórz fakturę w Dynamics 365 Sales na stronie Zaksięgowana faktura sprzedaży. Zaksięgowane faktury są przenoszone do Dynamics 365 Sales ze stanem Rozliczone.

Po otrzymaniu płatności odbiorcy za fakturę sprzedaży w Business Central stan faktury sprzedaży zostanie zmieniony na Zapłacona z polem Przyczyna stanu ustawionym na Częściowa,jeśli częściowo zapłacona, lub Ukończona, jeśli całkowicie zapłacono, po wybraniu akcji Aktualizuj statystyki konta na stronie odbiorcy w Business Central. Funkcja Aktualizuj statystyki konta odświeży również wartości, takie jak pola Saldo i Łączna sprzedaż w polu Fakt statystyki konta Business Central w Dynamics 365 Sales. Alternatywnie możesz automatycznie uruchomić zaplanowane zadania, statystyki klientów i POSTEDSALESINV-INV automatycznie uruchamiają oba te procesy w tle.

Obsługa cen sprzedaży

Uwaga

W 2020 roku wydaliśmy falę 2, która usprawniła procesy konfigurowania i zarządzania cenami i rabatami. Jeśli jesteś nowym klientem korzystającym z tej wersji, korzystasz z nowego środowiska. Jeśli jesteś istniejącym klientem, to, czy korzystasz z nowego środowiska, zależy od tego, czy administrator włączył aktualizację funkcji Nowe środowisko cen sprzedaży w Zarządzaniu funkcjami. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie nadchodzących funkcji z wyprzedzeniem.

Kroki do ukończenia tego procesu różnią się w zależności od tego, czy administrator włączył nowe środowisko cenowe.

Uwaga

Jeśli standardowa synchronizacja cen nie działa, zalecamy skorzystanie z funkcji dostosowywania integracji. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dostosowywanie integracji z Microsoft Dataverse.

  • Aktualne doświadczenia
  • Nowe doświadczenie

W bieżącym doświadczeniu cenowym Business Central synchronizuje ceny sprzedaży, które:

  • Zastosuj do wszystkich klientów. Domyślne cenniki sprzedaży są tworzone na podstawie ceny w polu Cena jednostkowa na stronie Karta towaru dla towarów.

  • Zastosuj do określonej grupy cenowej odbiorcy. Na przykład ceny sprzedaży dla klientów detalicznych lub hurtowych. Aby zsynchronizować ceny na podstawie grupy cenowej odbiorcy, wykonaj następujące czynności:

    1. Połącz towary, dla których ceny są ustalane przez grupę cenową odbiorcy.
    2. Na stronie Grupy cenowe odbiorców połącz grupę cenową odbiorcy, wybierając pozycję Powiązane,następnie Dynamics 365 Sales, Sprzężenie,a następnie Skonfiguruj sprzężenie. Sprzężenie utworzy aktywny cennik w Business Central o tej samej nazwie co grupa cenowa odbiorcy w Dynamics 365 Sales i automatycznie zsynchronizuje wszystkie towary, dla których grupa cenowa odbiorcy definiuje cenę.

:::image type="content" source="media/customer-price-group.png" alt-text="Strona grupy cenowej klienta.":::

Nowe środowisko cenowe synchronizuje cenniki spełniające następujące kryteria:

  • Opcja Zezwalaj na aktualizowanie ustawień domyślnych jest wyłączona.
  • Typ ceny to Wyprzedaż.
  • Typ kwoty to Cena.
  • Typ produktu w wierszach musi być Towar lub Zasób.
  • Minimalna ilość nie jest określona.

Business Central synchronizuje ceny sprzedaży, które mają zastosowanie do wszystkich odbiorców. Domyślne cenniki sprzedaży są tworzone na podstawie ceny w polu Cena jednostkowa na stronie Karta towaru dla towarów.

Aby zsynchronizować cenniki, na stronie Cennik sprzedaży wybierz Pozycję Powiązane, Dynamics 365 Sales, Sprzężenie,a następnie Skonfiguruj sprzężenie.

:::image type="content" source="media/sales-price-list.png" alt-text="Strona cennika sprzedaży.":::

Zobacz też

Integracja z Dynamics 365 Sales
Zarządzanie relacjami
Współpraca z Business Central
Zmienianie wyświetlanych funkcji
Przypisywanie uprawnień użytkownikom i grupom
Omówienie centrum sprzedaży i centrum sprzedaży

Rozpocznij bezpłatny okres próbny!

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl