Blokowanie klientów
Odbiorcę można zablokować, na przykład z powodu niewypłacalności, aby odbiorca nie mógł zostać dodany do dokumentów sprzedaży lub aby nie można było księgować żadnych transakcji dla odbiorcy.
Oprócz blokowania odbiorcy można ustawić transakcje należności, aby odbiorca był wstrzymany w związku z przypomnieniami. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zbieranie zaległych sald.
W poniższej tabeli opisano opcje blokowania klientów.
| Opcja | Opis |
|---|---|
| Pusty | Transakcje są dozwolone dla tego odbiorcy. |
| Statek | Nie można tworzyć nowych zamówień i nowych wysyłek dla tego klienta. Istniejące przesyłki, które nie zostały jeszcze zafakturowane, mogą być fakturowane. |
| Faktura | Nie można tworzyć nowych zamówień, nowych wysyłek i nowych faktur dla tego odbiorcy. Istniejące przesyłki, które nie zostały jeszcze zafakturowane, nie mogą być fakturowane. Nadal możesz wysyłać przypomnienia i notatki o obciążeniach finansowych do klienta. |
| Cały | Dla tego klienta nie jest dozwolona żadna transakcja, w tym płatności. |
Aby zablokować klienta
- Wybierz
ikonę, wprowadź Klienci, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz odbiorcę, a następnie wybierz akcję Edytuj.
- W polu Zablokowane wybierz elementy do zablokowania, zgodnie z opisem w powyższej tabeli.
Zobacz też
Zarejestruj nowych klientów
Zbieraj zaległe
saldaZarządzanie należnościami