Zarządzanie należnościami

Regularnym krokiem w dowolnym rytmie finansowym jest uzgadnianie kont bankowych, co wymaga zastosowania płatności przychodzących do zapisów księgi odbiorcy lub dostawcy w celu zamknięcia faktur sprzedaży i faktur korygowych zakupu jako zapłaconych.

Podczas gdy większość klientów w środowiskach B2B płaci jakiś czas po dostarczeniu, pozostawiając księgowane faktury sprzedaży otwarte dla działu rozrachunków z odbiorcami w celu zamknięcia (zastosowania) po otrzymaniu płatności, niektóre faktury sprzedaży można zapłacić natychmiast, na przykład za pomocą PayPal. Takie faktury są natychmiast stosowane jako zapłacone w momencie ich księgowania, a zatem nie pojawiają się jako płatności jako procesy w AR. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz na przykład Sprzedaż faktur.

W Business Central jednym z najszybszych sposobów rejestrowania płatności jest strona Arkusz uzgadniania płatności przez zaimportowanie pliku wyciągu bankowego lub pliku danych. Płatności są stosowane do otwierania wpisów księgi odbiorcy lub dostawcy na podstawie dopasowań danych między tekstem płatności a informacjami o wprowadzeniu. Można przeglądać i zmieniać dopasowania przed zaeczęciem arkusza oraz zamykać zapisy księgowe kont bankowych dla zapisów księgowych podczas księgowania arkusza. Konto bankowe jest uzgadniane po zastosowaniu wszystkich płatności.

Istnieją inne strony, na których można stosować płatności lub uzgadniać konta bankowe:

  • Strona Uzgodnienia kont bankowych, na której można uzgadniać konta bankowe przez dopasowanie zaimportowanych wierszy wyciągu bankowego do wpisów w systemowej księdze kont bankowych. Tutaj możesz również uzgodnić płatności czekiem. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Uzgadnianie kont bankowych. W tym przypadku nie można zastosować płatności.
  • Strona Rejestracja płatności, na której można ręcznie zastosować płatności otrzymane jako gotówka, czek lub transakcja bankowa do wygenerowanej listy niezapłaconych dokumentów sprzedaży. Należy pamiętać, że ta funkcja jest dostępna tylko dla dokumentów sprzedaży. W tym przypadku nie można zastosować płatności wychodzących i nie można uzgodnić kont bankowych.
  • Strona Arkusz paragonów gotówkowych, na której ręcznie księgujesz pokwitowania w odpowiedniej księdze głównej, odbiorcy lub innym koncie, wprowadzając wiersz płatności. Można zastosować paragon lub zwrot do jednego lub więcej otwartych zapisów przed zaeczowaniem arkusza paragonów gotówkowych lub z zapisów księgi odbiorcy. Tutaj nie można uzgodnić rachunków bankowych.

Na stronie Arkusz uzgadniania płatności jest używana logika automatycznego dopasowywania, którą można skonfigurować na stronie Reguły aplikacji płatności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie reguł automatycznego stosowania płatności.

Inne aspekty zarządzania należnościami obejmują zbieranie zaległych sald, w tym opłat finansowych i przypomnień, oraz konfigurowanie rachunków bankowych w celu umożliwienia automatycznego wycofywania płatności klientów z ich rachunków.

W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań wraz z łączami do tematów, które je opisują.

Zadanie Opis
Zastosuj płatności do otwierania wpisów księgi odbiorcy lub dostawcy na podstawie zaimportowanego pliku wyciągu bankowego lub źródła danych i uzgodnij konto bankowe, gdy zostaną zastosowane wszystkie płatności. Automatyczne stosowanie płatności i rozliczanie rachunków bankowych
Zastosuj płatności do otwartych wpisów księgi odbiorcy na podstawie listy nieopłaconych dokumentów sprzedaży na stronie Rejestracja płatności. Uzgadnianie płatności odbiorcy z listy nieopłaconych dokumentów sprzedaży
Księgowanie wpływów lub zwrotów środków pieniężnych dla odbiorców w arkuszu paragonów gotówkowych i stosowanie do zapisów księgi odbiorcy z arkusza lub z zaksięgowanych zapisów księgowych. Uzgadnianie płatności odbiorcy z arkuszem przyjęć gotówkowych lub z zapisów księgi odbiorcy
Przypominaj klientom o zaległych kwotach, obliczaj odsetki i opłaty finansowe oraz zarządzaj należnościami. Zbieraj zaległe salda
Za zgodą klienta pobieraj płatności bezpośrednio z konta bankowego klienta zgodnie z wyłącznie walutą euro. Zbieraj płatności za pomocą polecenia zapłaty SEPA
Zablokuj klientowi możliwość wpisu na dokumenty lub księgowania, na przykład z powodu niewypłacalności. Blokowanie klientów
Ustaw tolerancję, dzięki której system zamyka fakturę, nawet jeśli płatność, w tym rabat, nie pokrywa w pełni kwoty na fakturze. Praca z tolerancjami płatności i tolerancjami rabatu płatności
Przewiduj, kiedy płatności zostaną dokonane z opóźnieniem za dokumenty sprzedaży. Rozszerzenie prognozy opóźnień w płatnościach

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Sprzedaż
Zarządzanie zobowiązaniami
Współpraca z Business Central
Ogólna funkcjonalność biznesowa

Rozpocznij bezpłatny okres próbny!

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl