Zarejestruj nowych klientów
Klienci są źródłem Twojego dochodu. Musisz zarejestrować każdego klienta, dla który sprzedajesz, jako kartę klienta. Karty odbiorcy przechowują informacje wymagane do sprzedaży produktów klientowi. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprzedaż faktur i Rejestrowanie nowych towarów.
Przed zarejestrowanie nowych odbiorców należy skonfigurować różne kody sprzedaży, które można wybrać podczas wypełniania kart odbiorców. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie sprzedaży.
Dodawanie nowych klientów
Nowych klientów można dodawać ręcznie, wypełniając pola na stronie Karta klienta, lub użyć szablonów zawierających wstępnie zdefiniowane informacje. Można na przykład utworzyć szablony dla różnych typów profili klientów. Korzystanie z szablonów oszczędza czas podczas dodawania nowych klientów i pomaga zapewnić, że informacje są poprawne za każdym razem. Jeśli tworzysz szablony dla więcej niż jednego typu klienta, możesz wybrać szablon, który będzie używany podczas dodawania klienta. Jeśli utworzysz tylko jeden szablon, będzie on używany dla wszystkich nowych klientów. Po utworzeniu szablonu można użyć akcji Zastosuj szablon, aby zastosować go do jednego lub kilku wybranych klientów. Aby utworzyć szablon, należy wypełnić informacje, których chcesz użyć ponownie na stronie Karta klienta, a następnie zapisać je jako szablon. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby zapisać kartę odbiorcy jako szablon
Wskazówka
Pomocne może być spersonalizowanie strony Szablonu klienta podczas tworzenia szablonu. Na przykład można dodać pole Limit kredytowy do szablonu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Personalizowanie obszaru roboczego.
Możesz również utworzyć odbiorcę z kontaktu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby utworzyć odbiorcę, dostawcę, pracownika lub konto bankowe na podstawie kontaktu.
Aby utworzyć nową kartę klienta
Wybierz
ikonę, wprowadź Klienci, a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Klienci wybierz akcję Nowy.
Jeśli istnieje tylko jeden szablon klienta, zostanie otwarta nowa karta klienta z niektórymi polami wypełnionymi informacjami z szablonu.
Jeśli istnieje więcej niż jeden szablon klienta, zostanie otwarta strona, z której można wybrać szablon klienta. W takim przypadku wykonaj kolejne dwa kroki.
Na stronie Wybierz szablon dla nowego klienta wybierz szablon, którego chcesz użyć dla nowej karty odbiorcy.
Wybierz przycisk OK. Zostanie otwarta nowa karta klienta z niektórymi polami wypełnionymi informacjami z szablonu.
W razie potrzeby wypełnij lub zmień pola na karcie klienta. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Akcja Ceny i rabaty zapewnia opcje zarządzania specjalnymi cenami lub rabatami dla klienta, gdy zamówienie spełnia określone kryteria. Na przykład kryteriami mogą być zakupy określonego produktu, zamówienie minimalnej ilości lub zakup przed datą, na przykład po zakończeniu kampanii. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie cen sprzedaży, rabatów i umów płatności.
Klient jest teraz zarejestrowany, a karta klienta jest gotowa do użycia w dokumentach sprzedaży.
Jeśli chcesz używać tej karty klienta jako szablonu podczas tworzenia nowych kart odbiorcy, możesz zapisać ją jako szablon. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz następującą sekcję.
Aby zapisać kartę klienta jako szablon
- Na stronie Karta klienta wybierz akcję Zapisz jako szablon. Zostanie otwarta strona Szablon klienta z wizytówką karty klienta jako szablonem.
- W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
- Aby ponownie użyć wymiarów w szablonach, wybierz akcję Wymiary. Zostanie otwarta strona Szablony wymiarów z dowolnymi kodami wymiarów skonfigurowanymi dla odbiorcy.
- Edytuj lub wprowadź kody wymiarów, które będą stosowane do nowych kart odbiorców utworzonych przy użyciu szablonu.
- Po zakończeniu kompletu nowego szablonu klienta wybierz przycisk OK.
Szablon odbiorcy jest dodawany do listy szablonów odbiorców, dzięki czemu można go używać do tworzenia nowych kart odbiorców.
Usuwanie kart klientów
Jeśli zaksięgowałeś transakcję dla odbiorcy, nie możesz usunąć karty, ponieważ wpisy w księdze mogą być potrzebne do inspekcji. Aby usunąć karty klienta z wpisami w księdze, skontaktuj się z partnerem firmy Microsoft, aby to zrobić za pomocą kodu.
Zarządzanie limitami kredytowymi
Limity kredytowe, kwoty salda i warunki płatności umożliwiają Business Central wystawienie kredytu i ostrzeżenia o przespłanym saldzie po wprowadzeniu zamówienia sprzedaży. Ponadto termin przypomnienia i termin opłaty finansowej umożliwiają fakturowanie odsetek i / lub dodatkowych opłat.
Pole Limit kredytowy na karcie odbiorcy określa maksymalną kwotę, jaką odbiorca może przekroczyć saldo płatności przed wydaniem ostrzeżeń. Następnie, podczas wprowadzania informacji w arkuszach, ofertach, zamówieniach i fakturach, Business Central testuje nagłówek sprzedaży i poszczególne wiersze sprzedaży, aby sprawdzić, czy limit kredytowy został przekroczony.
Możesz publikować posty, nawet jeśli limit kredytowy został przekroczony. Jeśli pole pozostanie puste, nie będzie limitu kredytowego dla tego klienta.
Możesz wybrać, aby nie mieć ostrzeżeń informujących o przekroczeniu limitu kredytowego klienta, i możesz określić, które typy ostrzeżeń chcesz widzieć.
Aby określić ostrzeżenia o limitach kredytowych
Wybierz
ikonę, wprowadź Ustawienia sprzedaży i należności, a następnie wybierz powiązane łącze.Na skróconej karcie Ogólne w polu Ostrzeżenia kredytowe wybierz odpowiednią opcję zgodnie z opisem w poniższej tabeli:
Opcja Opis Oba ostrzeżenia Zarówno pola Limit kredytowy, jak i Należność salda na karcie klienta są zaznaczone i wyświetlane jest ostrzeżenie, jeśli klient przekroczył swój limit kredytowy lub jeśli klient ma zaległe saldo. Limit kredytu Wartość w polu Limit kredytowy na karcie odbiorcy jest porównywana z saldem odbiorcy i wyświetlane jest ostrzeżenie, jeśli saldo odbiorcy przekracza tę kwotę. Przecieżone saldo Pole Należność salda na karcie klienta jest zaznaczone i wyświetlane jest ostrzeżenie, jeśli klient ma zaległe saldo. Bez ostrzeżenia Nie są wyświetlane żadne ostrzeżenia o statusie klienta.
Zobacz też
Definiowanie metod płatności
Scalanie zduplikowanych rekordów
Utwórz serię
liczbSprzedaż
Konfigurowanie sprzedaży
Współpraca z Business Central