Tworzenie elementów usługi

W Business Central termin "element usługi" odnosi się do sprzętu lub elementów, które wymagają serwisu. Podczas tworzenia zlecenia serwisowego należy określić towary, które wymagają obsługi. W zamówieniu można połączyć element usługi z towarem w magazynie lub grupą towarów usług.

Po otrzymaniu towaru, który wymaga serwisu, można go zarejestrować jako element usługi. Można to zrobić na kilka sposobów. Na przykład można utworzyć element usługi na stronie Elementy usługi lub w ramach innego procesu, na przykład podczas pracy ze zleceniem serwisowym.

Aby utworzyć element usługi

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Elementy usługi, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

Aby utworzyć elementy serwisu w zleceniu serwisowym

Po otrzymaniu towarów do usługi, które mają zostać zarejestrowane jako elementy usługi, można utworzyć je jako elementy usługi na stronach Zlecenie serwisowe lub Oferta serwisowa.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

  3. Wybierz akcję Utwórz element usługi.

    Numer jest przypisywany do elementu usługi i tworzona jest karta elementu usługi. Pole Numer przedmiotu usługi jest wypełniane numerem nowego elementu usługi.

Aby utworzyć element usługi podczas wysyłania przedmiotów

Podczas wysyłania towarów przez księgowanie zamówień sprzedaży lub faktur sprzedaży wysyłane towary są automatycznie rejestrowane jako towary usługi, jeśli spełniony jest następujący warunek. Towary muszą należeć do grupy towarów usług z zaznaczonym polem wyboru Utwórz element usługi. Jeśli towary mają numery seryjne zarejestrowane na stronie Wiersze śledzenia towarów, te informacje są automatycznie kopiowane do pola Numer seryjny na karcie towaru usługi podczas tworzenia elementów usługi.

Poniższa procedura pokazuje, jak tworzyć towary usługi podczas wysyłania towarów w zamówieniach sprzedaży.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz odpowiednie zamówienie sprzedaży.
  3. Wybierz akcję Opublikuj lub Opublikuj i drukuj.
  4. Wybierz akcję Wysyłka lub Wysyłka i faktura.
  5. Elementy usługi są automatycznie tworzone dla towarów w zamówieniu, pod warunkiem, że należą one do grupy towarów usługi skonfigurowanej do tworzenia elementów usługi. Jeśli na stronie Wiersze śledzenia towarów zarejestrowano określone numery seryjne, zostaną one przypisane do tych elementów usługi.
Uwaga

Jeśli towar jest BOM i rozsadzony BOM, rozbite elementy BOM są przetwarzane w taki sam sposób, jak zwykłe towary. Elementy usługi są tworzone na podstawie warunku grupy towarów usługi i, opcjonalnie, warunku numerów seryjnych. Ponadto, jeśli element usługi jest tworzony dla rozbitego towaru BOM, który składa się z innych składników BOM, te elementy są tworzone jako składniki elementu usługi dla rozbitego elementu usługi BOM.

Jeśli towar jest BOM i nie rozbito BOM, zostanie utworzony dla niego element usługi na podstawie warunku grupy towarów serwisu i, opcjonalnie, warunku numerów seryjnych.

Aby wstawić opłatę początkową za element usługi

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Zadania serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz akcję Arkusz elementu.

  3. Wybierz wiersz usługi, a następnie wybierz pozycję Akcje, wybierz pozycję Funkcje, a następnie wybierz pozycję Wstaw akcję Opłaty początkowej.

    Wiersz serwisowy typu Koszt jest wstawiany z opłatą startową. Opłata startowa dotyczy wybranego elementu usługi.

Zobacz też

Konfigurowanie elementów usługi i składników elementów
usługiKonfigurowanie zarządzania usługami
Zarządzanie usługami

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl