Tworzenie zleceń serwisowych
Za pomocą strony Zlecenie serwisowe można tworzyć dokumenty, w których można wprowadzać informacje o usłudze, takie jak naprawy i konserwacja, w elementach serwisu według żądania odbiorcy.
Podczas tworzenia zlecenia serwisowego wystarczy wypełnić tylko kilka pól. Niektóre pola są opcjonalne, a wiele z nich jest wypełnianych automatycznie podczas wypełniania pól pokrewnych.
Aby utworzyć zlecenie serwisowe
Wybierz
ikonę, wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.Utwórz nowe zlecenie serwisowe.
W polu Nr wprowadź numer zlecenia serwisowego.
Alternatywnie, jeśli skonfigurowano serie numerów dla zleceń serwisowych na stronie Konfiguracja zarządzania usługami, można nacisnąć Enter, aby wybrać następny dostępny numer zlecenia serwisowego.
W polu Nr odbiorcy wybierz odpowiedniego odbiorcę z listy. Pola istotne dla klienta są wypełniane informacjami z tabeli Klient.
W zależności od ustawień na skróconej karcie Pola obowiązkowe na stronie Konfiguracja zarządzania usługami może być konieczne wypełnienie pól Typ zlecenia serwisowego i Kodu sprzedawcy.
Opcjonalnie wypełnij pozostałe pola.
Zarejestruj wiersze elementu usługi.
Aby utworzyć zlecenie serwisowe na podstawie umowy
Można automatycznie tworzyć zlecenia serwisowe w celu konserwacji elementów serwisu na podstawie umów serwisowych.
Wybierz
ikonę, wprowadź Utwórz kontraktowe zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.Na skróconej karcie Nagłówek kontraktu serwisowego ustaw filtry, które chcesz zastosować.
Na skróconej karcie Opcje wypełnij pola Data rozpoczęcia i Data zakończenia datą rozpoczęcia i datą końcową okresu, dla którego chcesz utworzyć zlecenia serwisowe. Zadanie wsadowe tworzy zlecenia serwisowe, które zawierają elementy serwisu w umowach serwisowych z następnymi planowanymi datami serwisu w tym okresie.
Uwaga
Istnieje ograniczenie liczby dni, których można używać jako zakresu dat za każdym razem, gdy jest używane to zadanie wsadowe. Ustaw ten limit w rezerwie kontraktu. Ord. Maksymalne dni na stronie Konfiguracja zarządzania usługami.
W polu Akcja wybierz opcję Utwórz zlecenie serwisowe.
Uwaga
Nie będzie można utworzyć zamówienia z wieloma elementami usługi, jeśli na stronie Konfiguracja zarządzania usługami zostanie ustawione pole Jeden wiersz/zamówienie elementu usługi.
Aby przekonwertować ofertę serwisową na zlecenie serwisowe
Gdy odbiorca zaakceptuje ofertę usługi, konwertujesz ją na zlecenie serwisowe. Oferta zostanie usunięta, a nowe zlecenie serwisowe zostanie skonfigurowane z takim samym opisem jak oferta usługi. Data i godzina odpowiedzi są ponownie obliczani dla zlecenia serwisowego, a stan jest ustawiony na Oczekujące. Stan naprawy elementów serwisu w zamówieniu zostanie zmieniony na Początkowy.
Business Central wyszukuje wpisy alokacji dla wszystkich elementów usługi w wycenie usługi, które mają stan Aktywny. Jeśli znajdzie takie wpisy alokacji, ich status alokacji zostanie zaktualizowany do Potrzebne do ponownej alokacji. Po przydzieleniu elementów usługi w zleceniu serwisowania stan wpisów alokacji zarejestrowanych dla oferty jest aktualizowany na Zakończone.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Oferty umów serwisowych, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz ofertę usługi, aby przekonwertować na zlecenie serwisowe.
- Wybierz akcję Zrób zamówienie.
Aby sprawdzić dostępność jednego lub więcej zamówień
Możesz sprawdzić i sprawdzić, czy towar, który musisz zrealizować zamówienie, jest w magazynie, a jeśli nie, kiedy produkt będzie w magazynie. Ponadto, jeśli przedmiot jest dostępny do zarezerwowania, możesz go zarezerwować, aby upewnić się, że jest dostępny do użytku. Możesz sprawdzić dostępność dla konkretnego zamówienia lub dla wszystkich zamówień.
Wybierz
ikonę, wprowadź Dispatch Board, a następnie wybierz powiązane łącze.Wykonaj jedną z następujących czynności:
- Dla określonego zamówienia wybierz zamówienie, a następnie wybierz akcję Przegląd popytu.
- Dla wszystkich zamówień wybierz opcję Pokaż dokument. Zostanie otwarta strona Zlecenie serwisowe.
Na stronie Przegląd popytu rozwiń grupowanie towarów i wyświetl informacje o dostępności towaru. Na przykład możesz zobaczyć, ile towarów jest w magazynie. Możesz również sprawdzić, czy i kiedy przedmiot będzie dostępny, jeśli jest na zamówieniu wstecznym, to znaczy Typ źródła = Zakup lub czy został zarezerwowany.
Aby zarezerwować towar dla zlecenia serwisowego
Jeśli chcesz mieć pewność, że towar jest dostępny dla zlecenia serwisowego, możesz zarezerwować go.
- W polu Wyszukiwania wpisz Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz zlecenie serwisowe, a następnie wybierz pozycję Edytuj.
- Wybierz pozycję Akcje,wybierz pozycję Kolejność, a następnie wybierz pozycję Wiersze usługi.
- Na stronie Wiersze serwisowe wybierz element do zarezerwowania, a następnie wybierz akcję Rezerwuj.
- Na stronie Rezerwacja wybierz opcję Zarezerwuj z opcji Bieżący wiersz.
Aby wstawić wiersze oparte na standardowych kodach usług
Jeśli skonfigurowano standardowe kody usług i przypisano je do grup towarów serwisowych, można wstawić standardowe wiersze połączone ze standardowymi kodami usług w dokumentach serwisowych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie standardowych kodów usług.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze. - Utwórz nowe zlecenie serwisowe.
- W razie potrzeby wypełnij pola.
- Wypełnij wiersze elementu usługi wymaganymi informacjami.
- Wybierz wiersz z elementem usługi, dla którego chcesz utworzyć wiersze usługi, a następnie wybierz pozycję Pobierz Std. Kody serwisowe. Standardowy serw. Pozycja Gr. Zostanie otwarta stronaKody ze standardowymi kodami dla grupy towarów usług określonej w wierszu.
- Wybierz odpowiedni kod i wybierz przycisk OK, aby wprowadzić standardowe wiersze serwisowe.
Uwaga
Jeśli pole Kod grupy towarów usług w wierszu towaru usługi dokumentu jest puste, oznacza to, że towar usługi nie należy do żadnej grupy towarów usługowych. W tym przypadku Standard Serv. Pozycja Gr. Strona Kody będzie zawierać listę wszystkich standardowych kodów usług. Należy wybrać z listy, aby wstawić standardowe wiersze serwisowe w dokumencie. Można również wybrać z listy standardowych kodów usług przypisanych do określonej grupy elementów usługi. Aby wyświetlić listę, wybierz odpowiedni kod w polu Kod grupy towarów usługi w usłudze Standardowa. Pozycja Gr. Strona Kody.
Aby zarejestrować komentarze wewnętrzne lub publiczne
Można dodać komentarze, które będą drukowane w zleceniach serwisowych i ofertach serwisowych, aby podać dodatkowe informacje. Możesz dodać maksymalnie 80 znaków, łącznie ze spacjami. Jeśli chcesz wprowadzić dodatkowy tekst, wybierz inny wiersz. Aby zarejestrować komentarz, wybierz wiersz, a następnie wybierz akcję Komentarze.
Aby usunąć zafakturowane zlecenia serwisowe
Zamówienia są zwykle usuwane automatycznie po otrzymaniu pełnej faktury. Podczas księgowania faktury odpowiedni wpis jest tworzony na stronie Zaksięgowane faktury za usługi. Opublikowany dokument można wyświetlić na stronie Zaksięgowana faktura za usługę.
Zlecenia serwisowe nie są jednak usuwane automatycznie, jeśli całkowita ilość w zamówieniu została zaksięgowana nie z samego zlecenia serwisowego, ale ze strony Faktura za usługę. Następnie może być konieczne usunięcie zafakturowane zamówienia, które nie zostały usunięte. Można to zrobić, uruchamiając zadanie wsadowe Usuń zafakturowane zlecenia serwisowe.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Usuń zafakturowane zlecenia serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze. Zostanie otwarta strona Usuń zafakturowane zlecenia serwisowe. - Aby wybrać zamówienia do usunięcia, można ustawić filtry w polach Nr, Nr odbiorcyi Rozliczenie z numerem odbiorcy.
- Wybierz przycisk OK.
Zobacz też
Publikowanie usług
Księguj zlecenie serwisowe
Konfigurowanie zarządzania usługami
Praca nad zadaniami serwisowymi
Przydzielanie zasobów