Definiowanie układów dokumentów dla odbiorców i dostawców
Po zdefiniowaniu niestandardowych układów raportów można wybrać je z kart odbiorcy i dostawcy, aby określić, które układy będą używane dla różnych typów dokumentów tworzonych dla danego odbiorcy lub dostawcy. Wartość w polu Użycie określa, do jakiego procesu będzie używany układ dokumentu, na przykład Przypomnienie, Wysyłkai Potwierdzenie.
Oprócz konfigurowania układów, które mają być używane dla danego dokumentu, można zaoszczędzić czas podczas wysyłania dokumentów do różnych kontaktów odbiorców lub dostawców, konfigurując adresy e-mail określonych kontaktów do użycia z określonymi dokumentami. Na przykład wyciągi klientów będą wysyłane do kontaktów księgowych, zamówienia sprzedaży do nabywców klientów, a zamówienia zakupu do sprzedawców lub menedżerów kont dostawców.
Podczas definiowania układu dokumentu dla odbiorcy lub dostawcy można również określić adres e-mail osoby kontaktowej, która musi otrzymać dokument. Możesz to szybko zrobić za pomocą funkcji Wybierz wiadomość e-mail z kontaktów, która automatycznie filtruje kontaktowe adresy e-mail zarejestrowane dla danego odbiorcy lub dostawcy.
Przed zdefiniowaniem układu dokumentu, który ma być używany dla których procesów i do którego kontaktu ma zostać wysłany dokument, należy załadować wszystkie dostępne raporty (dokumenty) ze strony Wybór raportu. Można to szybko zrobić za pomocą funkcji Kopiuj z wyboru raportu.
Poniżej opisano sposób definiowania układów dokumentów sprzedaży z karty odbiorcy. Kroki są takie same dla układów dokumentów zakupu z karty dostawcy.
Aby włączyć wszystkie dostępne dokumenty sprzedaży dla odbiorcy
- Wybierz
ikonę, wprowadź Klienci, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz kartę odbiorcy, dla którego chcesz zdefiniować układy dokumentów dla każdego procesu biznesowego.
- Na stronie Karta klienta wybierz stronę Układy dokumentów.
- Na stronie Układy dokumentu wybierz akcję Kopiuj z zaznaczenia raportu.
Strona Układy dokumentów dla danego odbiorcy jest wypełniona wszystkimi układami raportów dla sprzedaży, które istnieją w systemie. Aby uzyskać więcej informacji o ich utworzeniu, zobacz Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.
Możesz teraz przystąpić do dostosowywania listy za pomocą dowolnych niestandardowych układów raportów lub adresów e-mail kontaktów, do których dokumenty muszą zostać wysłane.
Aby wybrać niestandardowy układ raportu, który ma być używany w układzie dokumentu sprzedaży
Jeśli co najmniej jeden z układów raportu zdefiniowanych na stronie Układy dokumentu dla klienta nie ma zdefiniowanego niestandardowego układu raportu, można to szybko zrobić.
- Na stronie Układy dokumentu w wierszu układu raportu, dla którego chcesz użyć układu niestandardowego, wybierz pole Opis układu niestandardowego. Pole jest wypełnione, jeśli układ klienta jest już zaznaczony lub pusty.
- Na stronie Niestandardowe układy raportów wybierz specjalny układ dokumentu, którego chcesz użyć dla danego typu dokumentu sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.
Aby skonfigurować, który kontakt otrzymuje układ dokumentu dla odbiorcy
Można zaoszczędzić czas podczas wysyłania dokumentów do różnych odbiorców lub kontaktów dostawców, określając kontaktowe adresy e-mail w różnych wierszach na stronie Układy dokumentów. Na przykład wyciągi klientów mogą być wysyłane do kontaktów księgowych, zamówienia sprzedaży do nabywców klientów, a zamówienia zakupu do sprzedawców lub menedżerów kont dostawców.
- Na stronie Układy dokumentu w wierszu układu raportu, który chcesz wysłać do określonego kontaktu dla klienta, wybierz akcję Wybierz wiadomość e-mail z kontaktów.
- Na stronie Kontakty wybierz wiersz odpowiedniego kontaktu, a następnie wybierz przycisk OK.
Adres e-mail kontaktu jest teraz wstawiany w wierszu układu dokumentu, dzięki czemu dany dokument sprzedaży, na przykład przypomnienia, jest zawsze wysyłany do tego kontaktu w firmie klienta.
Zobacz też
Aktualizowanie niestandardowych układów raportów
Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów
Importowanie i eksportowanie niestandardowego układu raportu lub dokumentu
Wyślij dokumenty pocztą e-mail
Zarządzanie układami raportów
Praca z raportami, zadaniami wsadowymi i portami XMLports
Praca z raportami, zadaniami wsadowymi i portami XMLports