Wysyłanie dokumentów i wiadomości e-mail

Możesz łatwo udostępniać informacje i dokumenty, takie jak zamówienia sprzedaży i zakupu oraz faktury, pocztą e-mail bezpośrednio z Business Central, bez konieczności otwierania aplikacji poczty e-mail.

Możesz wysyłać prawie wszystkie typy dokumentów jako załączniki PDF. Alternatywnie można skonfigurować układ raportu, który zawiera informacje z dokumentu w tekście wiadomości e-mail, a także tekst, który sprawia, że wiadomość e-mail jest bardziej przyjazna, na przykład standardowe powitanie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie układami raportów i dokumentów.

Podczas wysyłania faktur możesz ułatwić klientom dokonywanie płatności za pośrednictwem usługi płatniczej, takiej jak PayPal, automatycznie dodając informacje i link do usługi w wiadomości e-mail. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie płatności odbiorcy za pośrednictwem usług płatniczych.

Aby włączyć pocztę e-mail z poziomu Business Central, uruchom przewodnik konfiguracji konfiguracji wspomaganej konfigurowanie poczty e-mail. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie poczty e-mail.

Uwaga

Business Central obsługuje tylko wychodzącą komunikację e-mail. Nie możesz również otrzymywać odpowiedzi z poziomu aplikacji.

Aby wysłać dokumenty pocztą e-mail

W tej procedurze opisano sposób dołączania zaksięgowanej faktury sprzedaży do wiadomości e-mail jako pliku PDF i z tekstem wiadomości e-mail specyficznym dla dokumentu.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Zaksięgowane faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz fakturę, wybierz akcję Drukuj/Wyślij, a następnie wybierz pozycję Wyślij.

  3. W polu E-mail wybierz opcję Tak (Monituj o ustawienia). Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie profili wysyłania dokumentów.

    Jeśli pole E-mail na stronie Wyślij dokument do jest ustawione na Tak (Monituj o ustawienia), strona Wyślij wiadomość e-mail zostanie otwarta wstępnie wypełniona osobą kontaktową w polu Do: i dokumentem dołączonym jako plik PDF. W polu Treść można wprowadzić tekst ręcznie lub wypełnić pole treścią wiadomości e-mail specyficzną dla dokumentu, którą skonfigurowano.

  4. Wybierz przycisk OK.

  5. W polu Do: wprowadź prawidłowy adres e-mail. Wartość domyślna to adres e-mail odbiorcy.

  6. W polu Temat wprowadź opisowy tekst tematu. Wartość domyślna to nazwa odbiorcy i numer faktury.

  7. W polu Załącznik wygenerowana faktura jest domyślnie dołączana jako plik PDF.

  8. W polu Treść wprowadź krótką wiadomość do adresata.

    Jeśli na stronie Wybór raportu - Sprzedaż skonfigurowano tekst wiadomości e-mail specyficzny dla dokumentu, pole Treść jest wypełniane automatycznie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie tekstów wiadomości e-mail wielokrotnego użytku i układów dla dokumentów sprzedaży i zakupu.

  9. Wybierz przycisk OK, aby wysłać wiadomość e-mail.

Uwaga

Jeśli nie chcesz określać ustawień poczty e-mail za każdym razem, gdy wysyłasz dokument pocztą e-mail, możesz wybrać opcję Tak (Użyj ustawień domyślnych) w polu E-mail na stronie Wyślij dokument do. W takim przypadku strona Wyślij wiadomość e-mail nie zostanie otwarta. Patrz Krok 4. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie profili wysyłania dokumentów.

Aby skomponować i wysłać wiadomość e-mail

Możesz szybko komponować wiadomości e-mail dla kontaktów, klientów, dostawców, sprzedawców / nabywców i kont bankowych bezpośrednio ze stron tych podmiotów. Po prostu wybierz Proces, a następnie Wyślij wiadomość e-mail, aby otworzyć edytor wiadomości e-mail. W przypadku kont bankowych akcja Wyślij wiadomość e-mail znajduje się w obszarze Akcje.

Wskazówka

Jeśli często wysyłasz wiadomości e-mail o podobnym charakterze lub chcesz wysłać komunikację zbiorczą, na przykład w celu reklamowania kampanii sprzedażowej, użycie szablonów programu Word z pocztą e-mail może przyspieszyć ten proces. Możesz utworzyć szablon dla encji, takich jak odbiorcy, dostawcy i kontakty, który wygeneruje zawartość wiadomości e-mail, a nawet spersonalizuje zawartość dla adresata na podstawie danych w Business Central. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Używanie szablonów programu Word do komunikacji zbiorczej.

Dokumenty oznaczone jako drukowane podczas wysyłania

Niektóre dokumenty w Business Central mają pole określające, ile razy dokument został wydrukowany. Numer w tym polu jest również aktualizowany, jeśli dokument zostanie wysłany pocztą e-mail, ponieważ zostanie dla niego wygenerowany plik PDF. Numer zostanie zaktualizowany, nawet jeśli nie wyślesz wiadomości e-mail.

Wysłane wiadomości e-mail i skrzynka nadawcza poczty e-mail

Business Central przechowuje wiadomości e-mail wysyłane na stronie Elementy wysłane. Ma to na celu ponowne wysłanie wiadomości e-mail lub przekazanie ich komuś innemu. Jeśli nie możesz znaleźć wiadomości e-mail w wysłanych elementach, poszukaj jej na stronie Skrzynka nadawcza poczty e-mail.

Uwaga

W zależności od rozszerzenia używanego przez firmę do obsługi poczty e-mail administratorzy mogą zobaczyć listę wiadomości wysłanych przez wszystkich, ale nie ich zawartość.

Skrzynka nadawczy e-mail to miejsce, w którym znajdziesz wiadomości e-mail zapisane jako wersje robocze oraz wiadomości e-mail, których nie udało się wysłać, na przykład jeśli adres e-mail był nieprawidłowy. W przypadku wiadomości, których wysłanie nie powiodło się, możesz wybrać opcję Pokaż błąd lub Zbadaj błąd, aby rozwiązać problem.

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Zarządzanie układami raportów i dokumentów
Konfigurowanie poczty e-mail
Sprzedaż
fakturWspółpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl