Instruktaż: Obliczanie pracy w procesie dla zadania
Za pomocą zadań można zaplanować użycie zasobów firmy i śledzić różne koszty związane z użyciem zasobów w określonym projekcie. Zadania obejmują zużycie godzin pracy pracowników, godzin pracy maszyn, elementów magazynowych i innych rodzajów użycia, które muszą być śledzone w miarę postępu zadania. Jeśli zadanie jest uruchamiane przez długi czas, można przenieść te koszty na konto Work in Process (PWT) w bilansie podczas końcowania zadania. Następnie można rozpoznać koszty i sprzedaż na kontach rachunku zysków i strat, gdy jest to właściwe.
Informacje o tym instruktażu
W tym instruktażu przedstawiono następujące zadania:
- Obliczanie PWT.
- Wybieranie metody obliczania PWT.
- Wykluczanie części zadania z PWT.
- Księgowanie PWT w księdze głównej.
- Cofanie wpisu PWT.
Każdy krok procesu oblicza wartość i przenosi transakcje zadań do księgi głównej. Kroki obliczania i księgowania są oddzielone, aby ułatwić przeglądanie danych i wprowadzanie modyfikacji przed zaksięgowaniem w księdze głównej. W związku z tym należy upewnić się, że wszystkie informacje są poprawne po uruchomieniu zadań wsadowych obliczeń i przed uruchomieniem zadań wsadowych księgowania.
Ról
W tym instruktażu użyto członka zespołu projektowego (Tricia) jako persony.
Warunki wstępne
Przed wykonaniem zadań w instruktażu na komputerze musi być zainstalowany Business Central.
Historia
Ten przewodnik koncentruje się na CRONUS International Ltd., firmie projektowej i konsultingowej, która projektuje i dopasowuje nową infrastrukturę, taką jak sale konferencyjne i biura, z meblami, akcesoriami i jednostkami magazynowymi. Większość pracy w CRONUS jest zorientowana na projekt, a Tricia, członek zespołu projektowego, korzysta z zadań, aby mieć przegląd każdej bieżącej pracy, którą CRONUS rozpoczął, a także zadań, które zostały zakończone. Niektóre zadania mogą być bardzo długie i mogą biec miesiącami. Tricia może używać konta PWT do rejestrowania pracy w procesie i śledzenia kosztów w całym procesie.
Obliczanie PWT
CRONUS podjął się długiego projektu, który teraz rozciągnięty na okresy sprawozdawcze. Tricia, członek zespołu projektowego, oblicza pracę w procesie (PWT), aby upewnić się, że sprawozdanie finansowe firmy będzie dokładne.
Podczas tej procedury Tricia wybierze określoną grupę zadań, które zostaną uwzględnione w obliczeniach PWT. Na stronie Wiersze zadań zadania może określić te wiersze w kolumnie Suma PWT.
W poniższej tabeli opisano trzy opcje.
| Pole | Opis |
|---|---|
| <blank> | Pozostaw puste pole, jeśli zadanie jest częścią grupy zadań. |
| Łączny | Definiuje zakres lub grupę zadań, które są uwzględnione w obliczeniach PWT i rozpoznawania. W grupie każde zadanie zadania z typem zadania ustawionym na Księgowanie zostanie uwzględnione w sumie PWT, chyba że jego pole Suma PWT jest ustawione na Wykluczone. |
| Wykluczone | Dotyczy tylko zadania z zadaniem Typ zadania księgowania. Zadanie nie jest uwzględniane podczas obliczania PWT i rozpoznawania. |
W poniższym instruktażu Tricia stosuje metodę Wartości kosztu, standard swojej firmy, do obliczania PWT. Określa, która część zadania zostanie uwzględniona w obliczeniach PWT, przypisując wartości WIP-Total do różnych wierszy zadań zadania.
Aby obliczyć PWT
Wybierz
ikonę, wprowadź Jobs, a następnie wybierz powiązane łącze.Na liście Zadania wybierz zadanie Deerfield, a następnie wybierz akcję Edytuj. Spowoduje to otwarcie karty zadania w trybie edycji.
PWT można obliczyć na podstawie wartości kosztu, wartości sprzedaży, kosztu sprzedaży, procentu ukończenia lub ukończonego kontraktu. W tym przykładzie CRONUS używa metody Cost Value.
Na skróconej karcie Księgowanie wybierz pole Metoda PWT, a następnie wybierz pozycję Wartość kosztu.
Wybierz akcję Wiersze zadań zadania i ustaw następujące wartości w polu Suma PWT.
W poniższej tabeli opisano wartości.
Zadanie nr zadania Pole WIP-Total 1130 Wykluczone 1190 Łączny 1210 Wykluczone 1310 Wykluczone Wybierz akcję PWT, a następnie wybierz akcję Oblicz PWT.
Na stronie Obliczanie PWT zadania można wybrać zadanie, które ma być obliczane PWT. Na skróconej karcie Zadanie wybierz pozycję Deerfield w polu Nr.
W polu Data księgowania wprowadź datę późniejszą niż data pracy.
W polu Nr dokumentu wprowadź wartość 1. Spowoduje to utworzenie dokumentu, do którego można się później odwołać w celu uzyskania identyfikowalności.
Wybierz przycisk OK, aby uruchomić zadanie wsadowe. Zostanie wyświetlony komunikat. Wybierz przycisk OK, aby kontynuować. Zamknij stronę Wiersze zadań zadania.
Uwaga
Komunikat informuje, że istnieją ostrzeżenia skojarzone z obliczaniem PWT. Ostrzeżenia zostaną przejrzane w następnej procedurze.
Na karcie Zadanie rozwiń skróconą kartę PWT i rozpoznawanie, aby wyświetlić obliczone wartości. Można również wyświetlić datę księgowania PWT i wartości, które zostały zaksięgowane w księdze głównej, jeśli takie istnieją.
Zwróć uwagę, że wartość dla Recog. Kwota kosztów wynosi 215,60 w kolumnie Do zasysowania. Odzwierciedla to całkowite koszty dwóch pozycji w grupie zadań zadania 1110 – 1130. Trzecia pozycja została ustawiona na Wykluczonei dlatego nie jest uwzględniana w obliczeniach PWT.
Aby przejrzeć ostrzeżenia PWT
- Wybierz
ikonę, wprowadź Job WIP Cockpit, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz zadanie Deerfield, a następnie wybierz akcję Pokaż ostrzeżenia.
- Na stronie Ostrzeżenia PWT zadania przejrzyj ostrzeżenie skojarzone z zadaniem.
Po zakończeniu okresu rozliczeniowego Tricia musi ponownie obliczyć PWT, aby uwzględnić ukończone prace do tego momentu.
Aby ponownie obliczyć PWT
Na karcie Zadanie wybierz akcję Wpisy PWT, aby wyświetlić obliczenia PWT.
Na stronie Wpisy PWT zadania są wyświetlane wpisy PWT, które zostały ostatnio obliczone dla zadania, nawet jeśli PWT nie został jeszcze zaksięgowany w księdze głównej.
Można wykonać kroki procedury, która wyjaśnia, jak obliczyć PWT w celu ponownego obliczenia PWT. Za każdym razem, gdy jest obliczana PWT, wpis jest tworzony na stronie Wpisy PWT zadania.
Zamknij stronę.
Uwaga
Praca w procesie i rozpoznawaniu jest tylko obliczana. Nie jest on księgowy w księdze głównej. W tym celu należy uruchomić zadanie wsadowe Post WIP to G/L po obliczeniu PWT i rozpoznawania.
Księgowanie PWT w księdze głównej
Teraz, gdy Tricia obliczyła PWT dla tej pracy, może opublikować ją w księdze głównej.
Aby zapisać PWT w księdze głównej
Z listy Zadania wybierz zadanie Deerfield.
Wybierz akcję PWT, a następnie wybierz akcję Opublikuj PWT na GB.
Na stronie Od wpisu WIP do G/L na skróconej karcie Zadanie wybierz pozycję Deerfield w polu Nie.
Na skróconej karcie Opcje w polu Numer dokumentu odwrócenia wprowadź wartość 1.
Wybierz przycisk OK, aby zapisać PWT w księdze głównej.
Wybierz przycisk OK, aby zamknąć stronę potwierdzenia.
Po zakończeniu księgowania można wyświetlić informacje o księgowaniach na stronie Wpisy PWT G/L.
Na liście Zadania wybierz zadanie Deerfield, a następnie wybierz akcję Wpisy PWT G/L.
Na stronie Wpisy G/L PWT zadania sprawdź, czy PWT został zaksięgowany w księdze głównej.
Zamknij stronę.
Otwórz kartę Zadanie dla zadania Deerfield.
Na skróconej karcie PWT i rozpoznawanie zwróć uwagę, że w kolumnie Opublikowane Recog. PoleKoszty G/L Kwota jest teraz wypełnione, co wskazuje, że PWT został pomyślnie zaksięgowany w księdze głównej.
Wybierz przycisk OK, aby zamknąć kartę.
Cofanie wpisu PWT
Tricia określa, że zadania zadania, które zostały wyłączone z obliczania PWT, powinny zostać obliczone w PWT. Może cofnąć nieprawidłowe wpisy bez konieczności publikowania nowych wpisów PWT.
Aby odwrócić księgowanie PWT
Z listy Zadania wybierz zadanie Deerfield.
Wybierz akcję PWT, a następnie wybierz akcję Opublikuj PWT na GB.
Na stronie Opublikuj zadanie do PWT do G/L na skróconej karcie Zadanie wybierz pozycję Deerfield w polu Nr.
Na skróconej karcie Opcje w polu Numer dokumentu odwrócenia wprowadź wartość 1.
W polu Data cofnięcia księgowania wprowadź oryginalną datę księgowania. Powinna to być ta sama data, która była używana do obliczania PWT po raz pierwszy.
Zaznacz pole wyboru Tylko odwróć. Spowoduje to odwrócenie wcześniej zaksięgowanych PWT, ale spowoduje zaksięgowanie nowego PWT w księdze głównej.
Wybierz przycisk OK, aby uruchomić zadanie wsadowe, a następnie wybierz przycisk OK, aby zamknąć stronę potwierdzenia.
Otwórz kartę Zadanie dla Deerfield.
Na skróconej karcie PWT i rozpoznawanie sprawdź, czy nie ma opublikowanych wpisów PWT.
Zamknij tę stronę.
Na liście Zadania wybierz zadanie Deerfield, wybierz akcję PWT, a następnie wybierz akcję Wpisy PWT. Wpisy PWT mają zaznaczone pole wyboru Odwrócone.
Zamknij tę stronę.
Otwórz wiersze zadań zadania zadania dla zadania, uwzględnij części zadania, które powinny znajdować się w obliczeniach PWT, a następnie ponownie oblicz i zaeczuj nową wartość w księdze głównej.
Uwaga
Załóżmy, że Tricia obliczyła i opublikowała PWT dla zadania z nieprawidłowymi datami. Postępując zgodnie z metodą, która została omówiona wcześniej, może odwrócić niepoprawne księgowania, poprawić daty i ponownie opublikować w księdze głównej.
Kolejne kroki
W tym instruktażu opisano etapy obliczania PWT w Business Central. W przypadku większych zadań przydatne może być okresowe przenoszenie kosztów na konto PWT podczas jego końcowania. W tym instruktażu pokazano, jak wykluczyć wiersze zadań z obliczeń. Pokazuje również, kiedy będziesz musiał ponownie obliczyć. I wreszcie, ten instruktaż pokazuje, jak zapisać PWT w księdze głównej. Uwzględniono również przykład odwrócenia księgowania PWT w księdze głównej.
Zobacz też
Przewodniki po procesach biznesowych
Instruktaż: Zarządzanie projektami z ofertami pracy
Opis metod PWT
Monitoruj postęp i wydajność
Współpraca z Business Central