Zamykanie ksiąg

Po upewnienia się, że wszystkie konta są aktualne i przydzieleniu kosztów i dochodów, możesz zamknąć księgi na rok lub okres obrachunkowy.

Nie musisz zamykać roku, ale ułatwi Ci to pracę w systemie, ponieważ będziesz mógł skorzystać z wygodnych opcji filtrowania. Nie musisz się również martwić o utratę szczegółów transakcji po zamknięciu, ponieważ wszystkie szczegóły są zachowywane, nawet po zamknięciu roku.

Proces zamykania księgi

Proces zamykania książki obejmuje następujące główne zadania:

  1. Zamknięcie okresu rozliczeniowego.

    Rok obrachunkowy jest definiowany jako jeden lub więcej okresów otwartych zdefiniowanych na stronie Okresy rozliczeniowe. Typowy rok obrachunkowy zawiera 12 okresów po jednym miesiącu, ale można również wybrać inną metodę definiowania roku.

    Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zamykanie okresów rozliczeniowych.

  2. Rejestracja wpisów z poprzedniego roku.

    Po zamknięciu roku obrachunkowego należy wprowadzić pewną liczbę transakcji administracyjnych (takich jak towary przedpłacone i naliczone). Transakcje te są nazywane wpisami korygującymi. Nie ma specjalnych reguł publikowania tych wpisów i zawierają one (podobnie jak inne wpisy) znacznik wyboru w polu Wpis z poprzedniego roku, jeśli są księgowane w dniu w zamkniętym roku obrotowym. Mimo że rok obrachunkowy został zamknięty, nadal można księgować w nim wpisy do księgi głównej.

  3. Przenoszenie sald z rachunków rachunku zysków i strat do bilansu.

    Po zamknięciu roku podatkowego i zaksięgowania wszystkich zapisów z poprzedniego roku rachunki rachunku zysków i strat muszą zostać zamknięte, a dochód netto za ten rok musi zostać przeniesiony na rachunek w ramach kapitału własnego właścicieli w bilansie. W tym celu użyj zadania wsadowego Zamknij rachunek zysków i strat. Zadanie wsadowe przetwarza wszystkie konta księgi głównej typu Rachunek zysków i strat i tworzy wpisy, które odwracają ich salda. Wpisy te są umieszczane w arkuszu, z którego mogą być publikowane. Zadanie wsadowe nie księguje ich automatycznie, z wyjątkiem sytuacji, gdy używana jest dodatkowa waluta raportowania. Gdy używana jest dodatkowa waluta raportowania, zadanie wsadowe jest księgowane bezpośrednio w księdze głównej.

    Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zamknij rachunek zysków i strat.

  4. Księgowanie wpisu na koniec roku wraz z zapisami na rachunku kapitałowym kompensacji.

    Po zakończeniu zadania wsadowego Zamknij rachunek zysków i strat należy zapisać wpisy wygenerowane przez zadanie. Jeśli konto zysków zatrzymanych nie zostało określone w zadaniach wsadowych, wprowadź jeden wiersz z zapisem bilansującym, który księguje dochód netto na prawidłowym koncie księgi głównej w obszarze kapitał własny właścicieli w bilansie. Na koniec opublikuj dziennik.

    Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wpis po zamknięciu roku.

Co się dzieje po zamknięciu

Po zamknięciu na koniec roku system przenosi Twoje zarobki z obliczonych zarobków na konto zysków zatrzymanych. System oznacza również rok obrachunkowy jako "zamknięty" i oznacza wszystkie kolejne wpisy za rok zamknięty jako "wpisy z poprzedniego roku".

Następnie system generuje wpis zamykający, ale nie publikuje wpisu automatycznie. Masz możliwość dokonania kompensacji wpisu lub wpisów na rachunku kapitałowym, co pozwala ci zdecydować, w jaki sposób przydzielić swój wpis zamykający. Na przykład, jeśli Twoja firma ma kilka działów, możesz pozwolić systemowi wygenerować pojedynczy wpis zamykający dla wszystkich działów, a następnie możesz dokonać wpisu kompensacyjnego dla konta kapitałowego każdego działu.

Księgowanie można w poprzednim roku obrachunkowym, nawet po zamknięciu kont rachunku zysków i strat, jeśli po tym okresie ponownie uruchomisz zadanie wsadowe Zamknij rachunek zysków i strat.

Zobacz też

Praca z okresami rozliczeniowymi i latami obrachunkowymi
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl