Uzgadnianie płatności, których nie można zastosować automatycznie
Czasami może być zajść możliwość obsługi płatności na konto bankowe, których nie można zastosować do powiązanego wpisu w księdze otwartej odbiorcy, dostawcy lub konta bankowego. Przyczyną może być to, że w Business Central nie istnieje żaden dokument, do którego można zastosować płatność, lub powiązany dokument w Business Central ma inną kwotę niż kwota transakcji, na przykład z powodu wymiany walut. Na stronie Arkusz uzgadniania płatności w polu Różnica są wyświetlane wszystkie kwoty transakcji dla płatności, które nie zostały jeszcze zastosowane, w tym kwoty, których nie można zastosować z przyczyn takich jak powyższe.
Metody rozwiązywania tego rodzaju niestosowanych płatności:
- Zastosuj ręcznie
- Korzystanie z mapowania tekstowego na konto
- Przenieś nadwyżkę kwoty do wiersza arkusza, aby utworzyć i zasączyć wymagany zapis, na przykład zwrot nadpłaty.
Płatności, których nie można zastosować, mogą być wyświetlane w wierszach arkusza uzgadniania płatności na następujące sposoby:
- Wartość w polu Różnica jest równa wartości w polu Kwota transakcji, co wskazuje, że żadna część płatności nie może zostać zastosowana do powiązanego otwartego wpisu księgowego odbiorcy, dostawcy lub konta bankowego.
- Wartość w polu Różnica jest niższa niż wartość w polu Kwota transakcji, co wskazuje, że część płatności może zostać zastosowana do powiązanego otwartego wpisu księgowego odbiorcy, dostawcy lub konta bankowego. Pozostała część płatności nie może zostać zastosowana i musi zostać uzgodniona ręcznie lub poprzez zaksięgowanie jej bezpośrednio na koncie.
Aby uzgodnić takie płatności, można wybrać akcję Przelew różnicy do konta, a następnie określić, na którym koncie kwota w polu Różnica zostanie zaksięgowana podczas księgowania arkusza uzgadniania płatności. Można to zrobić na stronie Arkusz uzgadniania płatności lub na stronie Przegląd wniosku o płatność, którą można otworzyć, wybierając wartość w polu Zaufanie dopasowania lub wybierając pole Różnica.
Wskazówka
Podobna funkcjonalność istnieje w celu skonfigurowania automatycznego uzgadniania płatności cyklicznych, których nie można zastosować do powiązanych otwartych wpisów księgowych odbiorcy, dostawcy lub konta bankowego. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Mapowanie tekstu płatności cyklicznych na konta w celu automatycznego uzgadniania.
Aby uzgodnić płatności, których nie można zastosować automatycznie
- Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze uzgadniania płatności, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz arkusz uzgadniania płatności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Uzgadnianie płatności przy użyciu aplikacji automatycznej.
- Wybierz różnicę przelewu na konto. Zostanie otwarta strona Różnica w transferze do konta.
- W polu Typ konta określ typ konta, na którym zostanie zaksięgowana kwota płatności.
- W polu Nr konta określ konto, na którym zostanie zaksięgowana kwota płatności.
- W polu Opis określ tekst opisujący to księgowanie płatności bezpośrednich. Domyślnie tekst w polu Tekst transakcji w wierszu arkusza uzgadniania płatności jest wstawiany.
- Wybierz przycisk OK.
Jeśli wartość w polu Różnica była równa wartości w polu Kwota transakcji podczas księgowania arkusza uzgadniania płatności, cała płatność w wierszu arkusza zostanie zaksięgowana bezpośrednio na określonym koncie bilansującym.
Jeśli wartość w polu Różnica była niższa niż wartość w polu Kwota transakcji, zostanie utworzony dodatkowy wiersz arkusza z tym samym tekstem i datą oraz różnicą wstawioną w polu Kwota transakcji. W oryginalnym wierszu arkusza różnica zostanie odjęta od wartości w polu Kwota transakcji, a płatność pozostanie zastosowana do powiązanego zapisu księgowego odbiorcy, dostawcy lub konta bankowego. Podczas księgowania arkusza uzgadniania płatności jedna część płatności zostanie zaksięgowana jako zastosowana płatność. Druga część płatności zostanie zaksięgowana bezpośrednio na określonym koncie.
Zobacz też
Zarządzanie należnościami
Sprzedaż
Współpraca z Business Central