Poprawianie lub anulowanie niezapłaconych faktur sprzedaży
Możesz poprawić lub anulować niezapłaconą zaksięgowaną fakturę sprzedaży, pod warunkiem, że nie została ona w pełni wysłana. Jest to przydatne, jeśli popełnisz błąd lub jeśli klient zażąda zmiany przed zakończeniem wysyłki. We wszystkich innych scenariuszach zaleca się bezpośrednie utworzenie korygacyjnej noty korygacyjnej. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby utworzyć fakturę korygującą sprzedaży na podstawie zaksięgowanej faktury sprzedaży.
Uwaga
Po częściowej lub pełnej opłacie zaksięgowanej faktury sprzedaży nie można jej poprawić ani anulować z samej zaksięgowanej faktury sprzedaży. Zamiast tego należy ręcznie utworzyć notę kredytową sprzedaży, aby unieważnić sprzedaż i zwrócić odbiorcę, opcjonalnie zarządzaną za pomocą zamówienia zwrotu sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przetwarzanie zwrotów sprzedaży lub anulowań.
Różnica między anulowaniem lub poprawieniem zaksięgowanej faktury sprzedaży, która nie została zapłacona lub wysłana, została opisana w poniższej tabeli.
| Akcja | Opis |
|---|---|
| Anuluj | Zaksięgowana faktura sprzedaży zostanie anulowana. Korygująca faktura korygująca sprzedaży jest automatycznie tworzona i księgowana w celu unieważnienia początkowej zaksięgowanej faktury sprzedaży. Na początkowej zaksięgowanej fakturze sprzedaży są zaznaczone pola wyboru Anulowane i Zapłacone. |
| Poprawny | Zaksięgowana faktura sprzedaży zostanie anulowana. Tworzona jest nowa faktura sprzedaży z tymi samymi informacjami, chyba że zaksięgowane zamówienie sprzedaży zostało zaksięgowane z zamówienia sprzedaży. W takim przypadku sugerujemy anulowanie zaksięgowanej faktury sprzedaży, a następnie poprawienie i kontynuowanie procesu sprzedaży z oryginalnego zamówienia sprzedaży. Nowa faktura sprzedaży ma inny numer niż początkowa faktura sprzedaży. Korygująca faktura korygująca sprzedaży jest automatycznie tworzona i księgowana w celu unieważnienia początkowej zaksięgowanej faktury sprzedaży. Na początkowej zaksięgowanej fakturze sprzedaży są zaznaczone pola wyboru Anulowane i Zapłacone. |
Po poprawieniu lub anulowaniu zaksięgowanej faktury sprzedaży korygująca faktura korygująca jest stosowana do wszystkich zapisów księgi głównej i księgi zapasów, które zostały utworzone podczas księgowania początkowej faktury sprzedaży. Spowoduje to odwrócenie zaksięgowanej faktury sprzedaży w dokumentacji finansowej i pozostawi korygującą zaksięgowaną fakturę sprzedaży dla dziennika inspekcji.
Wskazówka
Jeśli zaksięgowałeś fakturę przedpłaty dla faktury sprzedaży, którą następnie poprawiasz lub anulujesz, musisz również poprawić lub anulować przedpłatę. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Poprawianie przedpłat.
Aby anulować zaksięgowanie faktury sprzedaży
Wybierz
ikonę, wprowadź Zaksięgowane faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz zaksięgogowanie faktury sprzedaży, którą chcesz anulować.
Uwaga
Jeśli pole wyboru Anulowane jest zaznaczone, nie można anulować zaksięgowanej faktury sprzedaży, ponieważ została ona już anulowana lub poprawiona.
Na stronie Zaksięgowana faktura sprzedaży wybierz akcję Anuluj.
Faktura korygująca sprzedaży jest automatycznie tworzona i księgowana w celu unieważnienia początkowej zaksięgowanej faktury sprzedaży. Pole Anulowane na początkowej fakturze sprzedaży zostanie zmienione na Tak.
Wybierz opcję Pokaż korygujących notę kredytową, aby wyświetlić zaksięgowanie faktury korygującej sprzedaży, która unieważnia początkową zaksięgogowanie faktury sprzedaży.
Częściowe księgowanie faktur również obsługiwane
Jeśli anulowanie jest związane z częściowym księgowaniem faktury, wiersz zamówienia sprzedaży początkowej jest aktualizowany w celu odzwierciedlenia anulowanej ilości zafakturowanej. Pola Ilość do faktury i Ilość. Zafakturowane w powiązanym wierszu zamówienia sprzedaży są resetowane do wartości sprzed częściowego księgowania.
Aby skorygować zaksięgowaną fakturę sprzedaży
Wybierz
ikonę, wprowadź Zaksięgowane faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz zaksięgosfakcjonowanej fakturę sprzedaży, którą chcesz poprawić.
Uwaga
Jeśli pole wyboru Anulowane jest zaznaczone, nie można poprawić zaksięgowanej faktury sprzedaży, ponieważ została ona już poprawiona lub anulowana.
Na stronie Zaksięgowana faktura sprzedaży wybierz akcję Poprawna.
Uwaga
Jeśli faktura sprzedaży została zaksięgowana z zamówienia sprzedaży, zaleca się anulowanie tej faktury sprzedaży, a następnie przetworzenie korekty z oryginalnego zamówienia sprzedaży. Jeśli oryginalne zamówienie sprzedaży zostało usunięte, na przykład jeśli zostało w pełni wysłane, można utworzyć nowe zamówienie sprzedaży za pomocą akcji Kopiuj dokument. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby utworzyć fakturę korygującą zaksięgowanie faktury sprzedaży.
Tworzona jest nowa faktura sprzedaży z tymi samymi informacjami, na której można wprowadzić korektę. Pole Anulowane na początkowej fakturze sprzedaży zostanie zmienione na Tak.
Faktura korygująca sprzedaży jest automatycznie tworzona i księgowana w celu unieważnienia początkowej zaksięgowanej faktury sprzedaży.
Wybierz akcję Pokaż korygujących notę kredytową, aby wyświetlić zaksięgowanie faktury korygującej sprzedaży, która unieważnia początkową zaksięgogowanie faktury sprzedaży.
Zobacz też
Sprzedaż
Konfigurowanie sprzedaży
Wyślij dokumenty pocztą e-mail
Współpraca z Business Central