Konfigurowanie sprzedaży

Przed rozpoczęciem zarządzania procesami sprzedaży należy skonfigurować reguły i wartości definiujące zasady sprzedaży firmy.

Należy zdefiniować ustawienia ogólne na stronie Sprzedaż i należności, takie jak wymagane dokumenty sprzedaży, sposób księgowania ich wartości oraz typ wierszy do utworzenia domyślnie. Ta ogólna konfiguracja jest zwykle wykonywana raz podczas początkowej implementacji.

Osobną serią zadań związanych z rejestracją nowych klientów jest rejestrowanie wszelkich specjalnych umów cenowych lub rabatowych, które masz z każdym klientem. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie specjalnych cen sprzedaży i rabatów.

Konfiguracja sprzedaży związana z finansami, taka jak metody płatności i waluty, została omówiona w sekcji Ustawienia finansów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie finansów.

Do Widzieć
Utwórz kartę klienta dla każdego odbiorcy, który sprzedajesz. Zarejestruj nowych klientów
Umożliwiaj klientom płacenie za pośrednictwem PayPal, wybierając logo PayPal na dokumentach sprzedaży. Włącz płatność odbiorcy za pośrednictwem PayPal
Wprowadź różne rabaty i ceny specjalne przyznawane odbiorcom w zależności od towaru, ilości i/lub daty. Rekordowe ceny sprzedaży, rabaty i umowy płatności
Skonfiguruj sprzedawców, aby móc przypisać ich do kontaktów z klientami lub mierzyć wydajność sprzedawców jako podstawę do obliczania prowizji od sprzedaży lub premii. Konfigurowanie sprzedawców
Określ dla poszczególnych odbiorców lub dla wszystkich odbiorców sposób domyślnego wysyłania dokumentów sprzedaży po wybraniu akcji Księguj i Wyślij. Konfigurowanie profili wysyłania dokumentów
Skonfiguruj pocztę e-mail tak, aby zawierała podsumowanie informacji w wysyłanym dokumencie sprzedaży. Wyślij dokumenty pocztą e-mail.
Skorzystaj z serwisu internetowego UE, aby zweryfikować numer rejestracyjny VAT klienta. Weryfikacja numerów rejestracyjnych VAT
Zdefiniuj różne niespójne określenia, które oferujesz klientom lub które oferują Ci dostawcy. Konfigurowanie metod wysyłki
Wprowadź informacje o różnych dostawcach usług transportowych, z których korzystasz, w tym link do ich usługi śledzenia paczek. Konfigurowanie agentów wysyłkowych
Określ domyślne raporty, które mają być używane dla różnych typów dokumentów. Wybór raportów w Business Central

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Sprzedaż
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl