Aktualizowanie niestandardowych układów raportów
Czasami może być konieczne zaktualizowanie niestandardowego układu raportu używanego w raporcie. Jest to wymagane, gdy nastąpiła zmiana projektu zestawu danych raportu, na przykład pole używane w układzie zostało usunięte z zestawu danych raportu. Jeśli układ raportu wymaga aktualizacji, podczas próby wyświetlenia podglądu, wydrukowania lub zapisania raportu zostanie wyświetlony komunikat o błędzie.
Układ raportu można automatycznie zaktualizować na podstawie komunikatu o błędzie wyświetlanego po uruchomieniu raportu, wybierając przycisk Tak w komunikacie o błędzie. Przed uruchomieniem raportów można też zaktualizować określone układy raportów lub wszystkie niestandardowe układy raportów, na które mogą mieć wpływ zmiany zestawu danych.
Można również przetestować aktualizacje bez stosowania wymaganych zmian w niestandardowych układach raportów. Umożliwia to sprawdzenie, jakie zmiany zostaną zastosowane do układu raportu i zidentyfikowanie możliwych problemów w procesie. Z wyników testu można otworzyć niestandardowe układy raportów bezpośrednio do edycji, aby rozwiązać wszelkie problemy. Zaleca się przetestowanie aktualizacji układu raportu przed zastosowaniem aktualizacji.
Nie wszystkie zmiany zestawu danych raportu mogą być automatycznie aktualizowane w układach raportu. Niektóre zmiany będą wymagały ręcznej edycji układu raportu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Ograniczenia aktualizacji układu raportu niestandardowego.
Aby zaktualizować co najmniej jeden niestandardowy układ raportu
Wybierz
ikonę, wprowadź Układy raportów, a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Układy raportów, jeśli chcesz zaktualizować określony raport, wybierz układ z listy, a następnie wybierz akcję Aktualizuj układ. Jeśli chcesz zaktualizować wszystkie niestandardowe układy raportów dla firmy, wybierz akcję Aktualizuj wszystkie układy.
Jeśli nie wystąpią żadne błędy, aktualizacje są stosowane do układów raportów. Jeśli wystąpią błędy, pojawi się komunikat zawierający błędy. Następnie będziesz musiał ręcznie edytować niestandardowy układ raportu, aby naprawić błąd. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Naprawianie błędów.
Aby przetestować niestandardowe aktualizacje układu raportu
Wybierz
ikonę, wprowadź Tekst wyboru układu raportu, a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Wybór układu raportu wybierz akcję Testuj aktualizacje układu.
Zmiany w układach raportów są testowane, ale nie są stosowane do rzeczywistych układów raportu. Na stronie Dziennika aktualizacji układu raportu jest wyświetlana stan potencjalnych aktualizacji dla każdego układu raportu. Jeśli występują błędy układu raportu, można uzyskać dostęp do układu raportu bezpośrednio w celu edycji z poziomu wiadomości w celu rozwiązania wszelkich problemów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Naprawianie błędów.
Ograniczenia aktualizacji układu raportu niestandardowego
Istnieje kilka typów zmian, które automatyczna aktualizacja może zastosować do niestandardowych układów raportów, na przykład pole używane w układzie zostało usunięte z zestawu danych raportu. Jednak automatyczna aktualizacja nie może obsłużyć następujących zmian w zestawie danych raportu.
Usunięte pola, etykiety lub elementy danych.
Zduplikowane nazwy pól w układzie raportu po zmianie nazwy pola w zestawie danych. Należy to potraktować jako błąd projektowy.
Scenariusze uaktualniania, w których istnieje wiele iteracji układu raportu, które powodują wiele akcji zmiany nazwy tych samych pól, etykiet lub elementów danych.
Jeśli proces aktualizacji wykryje którykolwiek z tych problemów, nie można zastosować aktualizacji. Problemy będą musiały rozwiązać ręcznie, na przykład edytując układ raportu w programie Word lub programowo za pomocą uaktualnienia codeunits.
Naprawianie błędów
Jeśli podczas aktualizowania lub testowania aktualizacji układu raportu jest wyświetlany komunikat o błędzie, najprawdopodobniej trzeba będzie zmodyfikować układ raportu, aby rozwiązać problem. Przeczytaj komunikat o błędzie, aby ustalić przyczynę problemu.
Najbardziej typowy problem występuje, gdy pole używane w układzie zostało usunięte z zestawu danych raportu. W takim przypadku zobaczysz wiersz w komunikacie o błędzie informujący, że element został usunięty. Aby rozwiązać ten problem, musisz zmodyfikować układ i usunąć dane pole.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie i modyfikowanie niestandardowego układu raportu.
Po zmodyfikowaniu układu spróbuj ponownie zaktualizować układ.
Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn
Zobacz też
Zarządzanie układami raportów
Praca z raportami, zadaniami wsadowymi i portami XMLports