Dokumenty przychodzące
Niektóre transakcje biznesowe nie są rejestrowane w Business Central od samego początku. Zamiast tego zewnętrzny dokument biznesowy przychodzi do firmy jako załącznik wiadomości e-mail lub kopia papierowa, którą skanujesz do pliku. Jest to typowe dla zakupów, gdzie takie przychodzące pliki dokumentów stanowią pokwitowania płatności za wydatki lub małe zakupy.
Z plików PDF lub obrazów reprezentujących dokumenty przychodzące można zamieść zewnętrzną usługę OCR (optyczne rozpoznawanie znaków) generującą dokumenty elektroniczne, które można następnie przekonwertować na rekordy dokumentów w Business Central. Wybierz pakiet usług odpowiedni dla Twojej organizacji i/lub kraju/regionu. Alternatywnie można ręcznie tworzyć wpisy reprezentujące dokumenty zewnętrzne.
Na stronie Dokumenty przychodzące można używać różnych funkcji do przeglądania pokwitowań wydatków, zarządzania zadaniami OCR i konwertowania przychodzących plików dokumentów, ręcznie lub automatycznie, na odpowiednie dokumenty lub wiersze arkusza. Pliki zewnętrzne można dołączać na dowolnym etapie procesu, w tym do zaksięgowanych dokumentów oraz do wynikowych wpisów dostawcy, odbiorcy i księgi głównej.
Proces dokumentów przychodzących może składać się z następujących głównych działań:
- Rejestruj dokumenty zewnętrzne w Business Central, tworząc wiersze na stronie Dokumenty przychodzące w jeden z następujących sposobów:
- Ręcznie, za pomocą prostych funkcji, z komputera lub urządzenia mobilnego, w jeden z następujących sposobów:
- Użyj przycisku Utwórz z pliku, a następnie wypełnij odpowiednie pola na stronie Dokument przychodzący. Plik zostanie automatycznie dołączony.
- Użyj przycisku Nowy, a następnie wypełnij odpowiednie pola na stronie Dokument przychodzący i ręcznie dołącz powiązany plik.
- Na tablecie lub telefonie użyj przycisku Utwórz z aparatu, aby utworzyć nowy rekord dokumentu przychodzącego, a następnie wyślij obraz na przykład do usługi OCR.
- Automatycznie, odbierając dokument z usługi OCR jako dokument elektroniczny po wysłaniu powiązanego pliku PDF lub obrazu pocztą e-mail do usługi OCR. Skrócona karcie Informacje finansowe jest automatycznie wypełniana na stronie Dokument przychodzący.
- Ręcznie, za pomocą prostych funkcji, z komputera lub urządzenia mobilnego, w jeden z następujących sposobów:
- Usługa OCR służy do przekształcania plików PDF lub obrazów w dokumenty elektroniczne, które można konwertować na rekordy dokumentów w Business Central.
- Utwórz nowe dokumenty lub wiersze dziennika ogólnego dla rekordów dokumentów przychodzących, wprowadzając informacje podczas czytania ich z przychodzących plików dokumentów.
- Dołączanie przychodzących plików dokumentów do dokumentów zakupu i sprzedaży o dowolnym stanie, w tym do wpisów dostawcy, odbiorcy i księgi głównej, które wynikają z księgowania.
- Wyświetlanie przychodzących rekordów dokumentów i ich załączników z dowolnego dokumentu zakupu i sprzedaży lub wpisu albo znajdowanie wszystkich wpisów w księdze głównej bez przychodzących rekordów dokumentów na stronie Plan kont.
| Zadanie | Opis |
|---|---|
| Skonfiguruj funkcję Dokumenty przychodzące i skonfiguruj usługę OCR. | Konfigurowanie dokumentów przychodzących |
| Twórz przychodzące rekordy dokumentów, dołączaj pliki, używaj OCR do przekształcania plików PDF w dokumenty elektroniczne, konwertuj dokumenty elektroniczne na rekordy dokumentów, kontroluj przychodzące rekordy dokumentów z zaksięgowanych dokumentów sprzedaży i zakupu. | Przetwarzanie dokumentów przychodzących |