Zakup

Tworzysz fakturę zakupu lub zamówienie zakupu, aby rejestrować koszt zakupów i śledzić zobowiązania. Jeśli chcesz kontrolować zapasy, faktury zakupu są również używane do dynamicznego aktualizowania poziomów zapasów, dzięki czemu można zminimalizować koszty zapasów i zapewnić lepszą obsługę klienta. Koszty zakupu, w tym koszty usług, oraz wartości zapasów wynikające z księgowania faktur zakupu przyczyniają się do zysków i innych finansowych wskaźników KPI w widoku głównym użytkownika.

Należy użyć zamówień zakupu, jeśli proces zakupu wymaga zarejestrowania częściowych przyjęć ilości zamówienia, na przykład dlatego, że pełna ilość nie była dostępna u dostawcy. Jeśli sprzedajesz towary, dostarczając je bezpośrednio od dostawcy do odbiorcy, jako przesyłkę zwrotną, musisz również użyć zamówień zakupu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Temat tworzenia przesyłek drop. We wszystkich innych aspektach zamówienia zakupu działają w taki sam sposób jak faktury zakupu.

Faktury zakupu mogą być tworzone automatycznie za pomocą usługi OCR (optical character recognition) w celu konwertowania faktur PDF od dostawców na dokumenty elektroniczne, które są następnie konwertowane na faktury zakupu w przepływie pracy. Aby korzystać z tej funkcji, należy najpierw zarejestrować się w usłudze OCR, a następnie przeprowadzić różne konfiguracje. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przetwarzanie dokumentów przychodzących.

Produkty mogą być zarówno towarami magazynowymi, jak i usługami. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie nowych elementów.

W przypadku wszystkich procesów zakupu można włączyć przepływ pracy zatwierdzania, na przykład w celu wymagania zatwierdzania dużych zakupów przez kierownika działu księgowości. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Korzystanie z przepływów pracy zatwierdzania.

W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań wraz z łączami do tematów, które je opisują.

Zadanie Opis
Utwórz fakturę zakupu, aby zarejestrować umowę z dostawcą na zakup produktów na określonych warunkach dostawy i płatności. Rekordowe zakupy
Utwórz ofertę zakupu odzwierciedlaną prośbę o ofertę od dostawcy, którą można później przekonwertować na zamówienie zakupu. Poproś o wycenę
Utwórz fakturę zakupu dla wszystkich lub wybranych wierszy na fakturze sprzedaży. Kupuj przedmioty na wyprzedaż
Dowiedz się, co się dzieje po opublikowaniu dokumentów zakupu. Księgowanie zakupów
Wykonaj akcję na nieopłaconej zaksięgowanej fakturze zakupu, aby automatycznie utworzyć fakturę kredytową i anulować fakturę zakupu lub utworzyć ją ponownie, aby można było wprowadzić poprawki. Poprawianie lub anulowanie niezapłaconych faktur sprzedaży
Utwórz fakturę korygującą zakup, aby przywrócić określoną zaksięgowaną fakturę zakupu w celu odzwierciedlenia, które produkty zwracasz dostawcy i jaką kwotę płatności otrzymasz. Przetwarzanie zwrotów lub anulowań zakupów
Przygotuj się do wystawienia faktury za wiele paragonów od tego samego dostawcy jeden raz, łącząc paragony na jednej fakturze. Łączenie paragonów na jednej fakturze
Konwertuj na przykład faktury elektroniczne od dostawców na faktury zakupu w Business Central. Odbieranie i konwertowanie dokumentów elektronicznych
Dowiedz się, jak Business Central oblicza, kiedy musisz zamówić towar, aby otrzymać go w określonym dniu. Obliczanie daty zakupów
Rozwiąż problemy, gdy istnieją co najmniej dwa rekordy dla tego samego dostawcy. Scalanie zduplikowanych rekordów
Zarządzaj swoim zobowiązaniem wobec dostawcy do zakupu dużych ilości dostarczanych w kilku przesyłkach w czasie. Praca z zamówieniami zbiorczymi

Numery dokumentów zewnętrznych

W dokumentach zakupu i arkuszach można określić numer dokumentu, który odwołuje się do systemu numeracji dostawcy. To pole umożliwia rejestrowanie numeru przypisanego przez dostawcę do zamówienia, faktury lub faktury korygującej. Możesz użyć numeru później, jeśli z jakiegoś powodu musisz wyszukać opublikowany wpis za pomocą tego numeru.

Ext. Doc. Nie. Pole obowiązkowe na stronie Ustawienia zakupów i zobowiązań określa, czy wprowadzenie numeru dokumentu zewnętrznego jest obowiązkowe w następujących sytuacjach:

  • W polu Nr faktury od dostawcy, w polu Numer zamówienia dostawcy lub w polu Dostawca Cr. Nr notatki pole w nagłówku zakupu

  • W polu Nr dokumentu zewnętrznego w wierszu arkusza ogólnego, gdzie pole Typ dokumentu jest ustawione na Faktura, Nota kredytowalub Nota o obciążeniu finansowym,a pole Typ konta jest ustawione na Dostawca.

W przypadku wybrania tego pola nie będzie możliwe zaksięgowanie faktury, faktury korygującej ani typu wiersza arkusza ogólnego opisanego powyżej bez numeru dokumentu zewnętrznego.

Numer dokumentu zewnętrznego jest zawarty w opublikowanych dokumentach, w których można wyszukiwać według odpowiedniego numeru. Można również wyszukiwać przy użyciu numeru dokumentu zewnętrznego podczas nawigacji po wpisach księgi dostawcy.

Innym sposobem obsługi numerów dokumentów zewnętrznych jest użycie pola Twoje odwołanie. Jeśli użyjesz pola Twoje odwołanie, numer zostanie uwzględniony w zaksięgowanych dokumentach i możesz wyszukiwać według niego w taki sam sposób, jak w przypadku wartości z pól Nr dokumentu zewnętrznego. Ale pole nie jest dostępne w wierszach dziennika.

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Konfigurowanie zakupów
Zarejestruj nowych dostawców
Zarządzanie zobowiązaniami
Zarządzanie projektami
Współpraca z Business Central
Ogólna funkcjonalność biznesowa

Rozpocznij bezpłatny okres próbny!

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl