Korzystanie z przepływów pracy
Przepływ pracy to sekwencja zadań wyzwalanych przez akcję, warunek lub regułę. Przepływy pracy są zwykle wdrażane w celu zintegrowania logiki biznesowej z organizacją, takiej jak podział obowiązków, ujednolicenie procesów lub zwiększenie zaufania i odpowiedzialności.
Przepływy pracy są przeznaczone do tworzenia żądań zatwierdzenia nowej wartości przy zachowaniu starej wartości na wypadek, gdyby żądanie nie zostało zatwierdzone. Nowa wartość nie zostanie zaimplementowana, dopóki nie zostanie zatwierdzone ostatnie żądanie.
Logika biznesowa może być aprobatą:
- Nowe dane podstawowe, takie jak konta G/L, odbiorcy, dostawcy lub towary
- Zmiany w polach w istniejących rekordach zawierających sensowne informacje, takie jak numer konta bankowego dostawcy lub limit kredytowy klienta
- Zmiany w polach w istniejących rekordach zawierających krytyczne informacje biznesowe, takie jak Ceny sprzedaży towarów
- Nowi użytkownicy lub zmiany w uprawnieniach użytkowników
- Dokumenty zakupu
- Dokumenty sprzedaży
- Dokumenty przychodzące
- Arkusze finansowe przed księgowaniem
Na poniższej ilustracji przedstawiono przykład przepływu pracy z zatwierdzaniem sekwencyjnym wyzwalanym przez użytkownika. Wyzwalając przepływ pracy, tworzone jest żądanie zatwierdzenia dla pierwszej osoby zatwierdzającej.

W tym przykładzie żądanie musi zostać zatwierdzone przez pierwszą osobę zatwierdzającą, zanim żądanie zostanie wysłane do następnej osoby zatwierdzającej. Jeśli żądanie nie zostanie zatwierdzone przez pierwszą osobę zatwierdzającą, żądanie nigdy nie trafi do następnej osoby zatwierdzającej.
marszruta od pierwszego wyzwolenia przepływu pracy może się różnić w zależności od charakteru zatwierdzenia.
Na poniższej ilustracji przedstawiono równoległe zatwierdzanie wyzwalane przez użytkownika. Po wyzwoleniu przepływu pracy żądanie zatwierdzenia jest wysyłane do wszystkich es zatwierdzających jednocześnie.

Jednak przepływ pracy nie zostanie zatwierdzony, dopóki wszystkie żądania nie zostaną zatwierdzone przez osoby zatwierdzające, jak pokazano na poniższej ilustracji:

Uwaga
Nie można utworzyć przepływu pracy z wieloma osobami zatwierdzającymi i oczekiwać, że cały przepływ pracy zostanie zatwierdzony po zatwierdzeniu pierwszego żądania. Wszystkie żądania muszą zostać zatwierdzone, aby przepływ pracy został zatwierdzony.
Można skonfigurować i używać przepływów pracy, które łączą zadania procesów biznesowych wykonywane przez różnych użytkowników. Możliwe jest również utworzenie tego samego przepływu pracy więcej niż raz. Każdy przepływ pracy wyzwalany przez zdarzenie en przy użyciu różnych filtrów. Jest to przydatne, jeśli wniosek o zatwierdzenie w jednym dziale musi zostać zatwierdzony przez jedną osobę zatwierdzającą, podczas gdy wnioski o zatwierdzenie w innych działach muszą zostać zatwierdzone przez inną osobę zatwierdzającą. Zadania systemowe, takie jak automatyczne księgowanie, mogą być uwzględniane jako kroki w przepływach pracy, poprzedzone lub następujące po zadaniach użytkownika. Żądanie i udzielenie zgody na utworzenie nowych rekordów to typowe kroki przepływu pracy.
Przed rozpoczęciem korzystania z przepływów pracy należy skonfigurować użytkowników przepływu pracy, utworzyć przepływy pracy, potencjalnie poprzedzone dostosowaniem kodu, i określić sposób otrzymywania powiadomień przez użytkowników. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie przepływów pracy.
Uwaga
Typowe kroki przepływu pracy dotyczą użytkowników, którzy żądają zatwierdzenia zadań, a osoby zatwierdzające akceptują lub odrzucają żądania zatwierdzenia. W związku z tym wiele tematów dotyczących korzystania z przepływów pracy odnosi się do zatwierdzeń.
W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań wraz z łączami do tematów, które je opisują.
| Zadanie | Opis |
|---|---|
| Ustaw przepływ pracy, który ma być uruchamiany po wystąpieniu pierwszego zdarzenia punktu wejścia. | Włączanie przepływów pracy |
| Żądanie zatwierdzenia zadania jako osoby zatwierdzającej, akceptowanie, odrzucanie lub delegowanie zatwierdzeń oraz wysyłanie lub wyświetlanie powiadomień o zatwierdzeniu. | Korzystanie z przepływów pracy zatwierdzania |
| Tworzenie kroków przepływu pracy, które ograniczają możliwość użycia określonego typu rekordu przed wystąpieniem określonego zdarzenia, na przykład zatwierdzenia rekordu. | Ograniczanie i zezwalanie na użycie rekordu |
| Wyświetlanie wystąpień kroku przepływu pracy stanu Zakończone. | Wyświetlanie zarchiwizowanych wystąpień kroków przepływu pracy |
| Usuń przepływ pracy, co do którego masz pewność, że nie będzie już używany. | Usuwanie przepływów pracy |
Zobacz też
Konfigurowanie przepływów
pracyPrzepływ pracy
Współpraca z Business Central