Korzystanie z przepływów pracy zatwierdzania
Gdy rekord, taki jak dokument zakupu lub karta klienta, musi zostać zatwierdzony przez kogoś w organizacji, wysyłasz żądanie zatwierdzenia w ramach przepływu pracy. Na podstawie konfiguracji przepływu pracy odpowiednia osoba zatwierdzająca jest następnie powiadamiana, że rekord wymaga zatwierdzenia.
Przepływy pracy zatwierdzania można skonfigurować na stronie Przepływ pracy. Należy również skonfigurować użytkowników zatwierdzania, w tym wszelkie odpowiednie limity kwot, na stronie Konfiguracja użytkownika zatwierdzania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie przepływów pracy.
Oprócz przepływów pracy zatwierdzania opisanych w tym temacie można wykonywać różne inne zadania przepływu pracy. Aby uzyskać więcej informacji, korzystanie z przepływów pracy.
Podstawowe przepływy pracy zatwierdzania dokumentów zakupów, dokumentów sprzedaży, arkuszy płatności, kart odbiorców i kart towarów są gotowe do uruchomienia jako przewodniki. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Getting Ready for Doing Business.
Aby poprosić o zatwierdzenie rekordu
Następujące zadanie jest wykonywane przez użytkownika zatwierdzającego.
- Na stronie prezentującej rekord wybierz akcję Wyślij żądanie zatwierdzenia.
- Aby wyświetlić wszystkie żądania zatwierdzenia, wybierz
ikonę, wprowadź Wpisy żądania zatwierdzenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
Stan wpisu zatwierdzenia jest aktualizowany z Utworzono na Otwórz. Stan rekordu, na przykład faktury zakupu, jest aktualizowany z Otwarty na Oczekujące zatwierdzenie i pozostaje zablokowany do przetworzenia, dopóki wszystkie osoby zatwierdzające nie zatwierdzą rekordu.
Gdy osoba zatwierdzająca zatwierdzi rekord, stan zmieni się na Zwolniony. Następnie możesz kontynuować zadania z rekordem.
Aby anulować prośby o zatwierdzenie
Następujące zadanie jest wykonywane przez użytkownika zatwierdzającego z uprawnieniami osoby zatwierdzającej.
Klient może chcieć zmienić zamówienie po przesłaniu go do zatwierdzenia. W takim przypadku można anulować proces zatwierdzania i wprowadzić niezbędne zmiany w zamówieniu przed ponownym żądaniem zatwierdzenia.
- Na stronie, na której jest wyświetlany rekord, wybierz akcję Anuluj żądanie zatwierdzenia.
Gdy żądanie zatwierdzenia zostanie anulowane, stan powiązanego wpisu zatwierdzenia zostanie zmieniony na Anulowano. Stan rekordu jest aktualizowany z Oczekujące na zatwierdzenie na Otwarte. Proces zatwierdzania można następnie rozpocząć od nowa.
Aby zatwierdzić lub odrzucić prośby o zatwierdzenie
Następujące zadanie jest wykonywane przez użytkownika zatwierdzającego z uprawnieniami osoby zatwierdzającej.
Możesz przetwarzać żądania zatwierdzenia na stronie Prośby o zatwierdzenie, na przykład w celu zatwierdzenia wielu żądań jednocześnie. Alternatywnie można przetworzyć każde żądanie w powiązanym rekordzie, takim jak strona Faktura zakupu, wybierając łącze w otrzymanym powiadomieniu.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Żądania zatwierdzenia, a następnie wybierz powiązane łącze. - Zaznacz co najmniej jeden wiersz rekordu lub rekordów, które chcesz zatwierdzić lub odrzucić.
- Wybierz akcje Zatwierdź, Odrzućlub Deleguj.
Gdy rekord zostanie zatwierdzony lub odrzucony, stan zatwierdzenia w polu Stan zmieni się na Zatwierdzony lub Odrzucony.
Jeśli skonfigurowano hierarchię u zatwierdzającego, rekord będzie miał stan Oczekujące na zatwierdzenie, dopóki wszystkie osoby zatwierdzające nie zatwierdzą rekordu. Następnie status rekordu zmieni się na Zwolniony.
Jednocześnie stan zatwierdzenia zmienia się z Utworzono na Otwarte natychmiast po utworzeniu żądania zatwierdzenia rekordu. Jeśli żądanie zostanie odrzucone, stan zatwierdzenia zmieni się na Odrzucone. Stan pozostaje Otwarty lub Odrzucony, dopóki wszystkie osoby zatwierdzające nie zatwierdzą żądania.
Aby delegować żądania zatwierdzenia
Następujące zadanie jest wykonywane przez użytkownika zatwierdzającego z uprawnieniami osoby zatwierdzającej.
Aby zapobiec gromadzeniu się dokumentów lub blokowaniu przepływu pracy w inny sposób, osoba zatwierdzająca i administrator zatwierdzenia mogą delegować żądanie zatwierdzenia do zastępczej osoby zatwierdzającej. Zastępcą może być wyznaczony zastępca, bezpośredni zatwierdzający lub administrator zatwierdzenia, w tej kolejności priorytetów. Ta funkcja jest zwykle używana, jeśli osoba zatwierdzająca jest poza biurem i nie jest w stanie zatwierdzić żądań przed upływem terminu.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Żądania zatwierdzenia, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz jeden lub więcej wierszy dla żądań zatwierdzenia, które chcesz delegować do zastępczej osoby zatwierdzającej, a następnie wybierz akcję Deleguj.
Powiadomienie o zatwierdzeniu wniosku jest wysyłane do zastępczej osoby zatwierdzającej.
Aby zarządzać przemieszczającym się żądaniami zatwierdzenia
Następujące zadanie jest wykonywane przez użytkownika zatwierdzającego z uprawnieniami osoby zatwierdzającej.
W regularnych odstępach czasu należy przypominać użytkownikom przepływu pracy zatwierdzania o spóźnionych żądaniach zatwierdzenia, na które muszą zareagować. W tym celu należy użyć funkcji Wyślij powiadomienia o spóźnionym zatwierdzeniu.
Funkcja Wyślij powiadomienia o spóźnionym zatwierdzeniu sprawdza wszystkie otwarte żądania zatwierdzenia, które są obecnie spóźnione. Każda osoba zatwierdzająca, która ma co najmniej jeden spóźniony wpis zatwierdzenia, otrzymuje powiadomienie z listą wszystkich swoich spóźnionych wniosków o zatwierdzenie. Powiadomienie jest również wysyłane do osoby zatwierdzającej i wszystkich wnioskodawców o spóźnione zatwierdzenia. Pomaga to, jeśli spóźniony wpis zatwierdzenia musi zostać przekazany zastępcy.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Zaodpowiedni żądania zatwierdzenia, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na stronie Spóźnione żądania zatwierdzenia wybierz akcję Wyślij powiadomienia o spóźnionym zatwierdzeniu.
Zobacz też
Konfigurowanie użytkowników zatwierdzania
Sprzedaż
Dokumenty
przychodząceZakup
Współpraca z Business Central