Konfigurowanie nowych firm

Aby skonfigurować nową firmę we wdrożeniu rozwiązania, zazwyczaj należy wykonać trzy fazy. W pierwszej fazie należy zaimportować pakiet konfiguracyjny, plik rapidstart z informacjami o konfiguracji. W drugiej fazie należy zmodyfikować informacje o konfiguracji, a następnie zastosować je do nowej firmy. W końcowej fazie przeglądasz i naprawiasz wszelkie błędy.

W poniższych procedurach założono, że utworzono i zapisano pakiet konfiguracyjny. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przygotowywanie pakietu konfiguracyjnego.

W poniższych procedurach założono, że zainicjowano i otwarto nową firmę oraz że jest używany administracyjny widok główny użytkownika.

Przed zaimportowaniem pakietu konfiguracyjnego

Przed zaimportowaniem pakietu konfiguracyjnego warto sprawdzić, czy poniższe instrukcje są prawdziwe. W przeciwnym razie Ty lub Twój klient nie będziecie mogli zaimportować pakietu konfiguracyjnego.

  • Licencja zawiera aktualizowane tabele. Jeśli nie masz pewności, arkusz konfiguracji może pomóc. Jeśli licencja zawiera tabele, pole wyboru Licencjonowana tabela jest zaznaczone.
  • Użytkownik, który importuje pakiet konfiguracyjny, ma uprawnienia Wstaw i Modyfikuj czynne do wszystkich tabel, które pakiet będzie aktualizowany. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przypisywanie uprawnień użytkownikom i grupom

Aby zaimportować pakiet konfiguracyjny

  1. Otwórz nową firmę w bazie danych Business Central.
  2. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Pakiety konfiguracyjne, a następnie wybierz powiązane łącze.
  3. Wybierz akcję Importuj pakiet.
  4. Przejdź do lokalizacji, w której został zapisany plik pakietu konfiguracyjnego rapidstart, a następnie wybierz przycisk Otwórz.
  5. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Informacje o firmie, a następnie wybierz powiązane łącze. Wprowadź informacje o firmie w firmowej karcie informacyjnej. Dołącz informacje, takie jak dane bankowe. Możesz również dostarczyć logo dla firmy.

Wszystkie tabele wyznaczone do włączenia do nowej firmy zostaną zaimportowane. W tym momencie można zastosować dane pakietu do bazy danych lub dostosować i zmodyfikować dane tabeli, aby spełnić specyfikacje klienta.

Aby zastosować dane pakietu

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Arkusz konfiguracji, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz tabelę, dla której chcesz zmodyfikować dane, a następnie wybierz akcję Zastosuj dane. Wybierz przycisk Tak, aby potwierdzić zgłoszenie.
  3. Aby potwierdzić, że dane są teraz w bazie danych i że aplikacja powiodła się, wróć do konfiguracji. Arkusz i wybierz akcję Dane bazy danych.
Uwaga

Po zastosowaniu danych można je zobaczyć tylko w bazie danych. Nie ma go już w opakowaniu.

Aby zmodyfikować i zastosować dane pakietu

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Arkusz konfiguracji, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz tabelę, dla której chcesz zmodyfikować dane, a następnie wybierz akcję Spakuj dane.
  3. W konfiguracji. Strona Rekordy pakietów, dokonaj modyfikacji. Na przykład można usunąć opcje, które nie mają zastosowania.
  4. Wybierz akcję Zastosuj dane, a następnie wybierz przycisk OK.
  5. Aby potwierdzić, że dane są teraz w bazie danych i że aplikacja powiodła się, wróć do konfiguracji. Arkusz i wybierz akcję Dane bazy danych.

Aby zlokalizować i zidentyfikować błąd konfiguracji

Istnieją pewne typy błędów, które mogą wystąpić podczas stosowania danych do bazy danych. Najczęstszym błędem jest to, że wymagane powiązane tabele nie zostały uwzględnione. Napraw takie błędy w arkuszu konfiguracji.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Pakiety konfiguracyjne, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz pakiet, który chcesz przejrzeć, a następnie wybierz akcję Edytuj.

    Każda tabela zawierająca błędy jest wyróżniona. Liczba błędów pakietu jest wyświetlana w polu Nie. pola Błędy pakietu.

  3. Wybierz opcję Nie. pola Błędy pakietu, aby otworzyć okno Konfiguracja. StronaPakowanie rekordów, która zawiera listę rekordów z błędami.

Aby naprawić błąd

  1. Otwórz firmę opartą na pakiecie konfiguracyjnym.

  2. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Arkusz konfiguracji, a następnie wybierz powiązane łącze.

  3. Napraw błędy, takie jak dodawanie brakujących powiązanych tabel do arkusza.

  4. Dodaj tabele do istniejącego pakietu konfiguracyjnego lub utwórz nowy pakiet, który zawiera tylko nowe tabele. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przygotowywanie pakietu konfiguracyjnego.

  5. Otwórz ponownie nową firmę, dla której implementujesz konfigurację.

  6. Zaimportuj pakiet konfiguracyjny.

    Uwaga

    Jeśli ponownie zaimportujesz ten sam pakiet, możesz zastąpić wszelkie modyfikacje danych, które już wprowadziłeś. Z tego powodu możesz dodać nowe tabele do nowego pakietu i zaimportować je zamiast tego.

  7. Zastosuj dane do bazy danych zgodnie z opisem w sekcji Aby zmodyfikować i zastosować dane pakietu.

Zobacz też

Zastosuj konfiguracje do nowych firm
Zakładanie firmy za pomocą usług
RapidStartAdministracja

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl