Przygotowywanie pakietu konfiguracyjnego
Podczas konfigurowania nowej firmy na podstawie pakietu konfiguracyjnego relacje tabel są rozpoznawane i przetwarzane. Dane są importowane i stosowane we właściwej kolejności. Tabele wymiarów są również importowane, jeśli są zawarte w pakiecie konfiguracyjnym. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby zaimportować dane klientów.
Aby ułatwić klientowi korzystanie z pakietu konfiguracyjnego, można dodać do pakietu kwestionariusz lub zestaw kwestionariuszy. Kwestionariusz może pomóc klientowi w zrozumieniu różnych opcji konfiguracji. Zazwyczaj dla głównych tabel konfiguracji tworzone są kwestionariusze, w których klient może wymagać dodatkowych wskazówek dotyczących wyboru odpowiedniego ustawienia. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zbieranie wartości konfiguracji klienta.
Przed utworzeniem pakietu konfiguracyjnego
Przed utworzeniem pakietu konfiguracyjnego należy wziąć pod uwagę kilka kwestii, ponieważ będą one miały wpływ na możliwość zaimportowania go przez Ciebie lub Twojego klienta.
Tabele zawierające opublikowane wpisy
Nie można importować danych do tabel zawierających wpisy księgowane, takich jak tabele wpisów księgi odbiorcy, dostawcy i towaru, dlatego nie należy dołączać tych danych do pakietu konfiguracyjnego. Wpisy do tych tabel można dodawać po zaimportowaniu pakietu konfiguracyjnego przy użyciu arkuszy do księgowania wpisów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Księgowanie dokumentów i arkuszy.
Nazwy tabel zawierające znaki specjalne
Zachowaj ostrożność, jeśli masz tabele lub pola, które mają tę samą nazwę czasową, ale są rozróżniane znakami specjalnymi, takimi jak %, & <,>, , (i ).</,> Na przykład tabela "XYZ" może zawierać pola "Pole 1" i "Pole 1%".
Procesor XML akceptuje tylko niektóre znaki specjalne i usuwa te, których nie akceptuje. Jeśli usunięcie znaku specjalnego, takiego jak znak % w polu "Pole 1%", spowoduje wyświetlenie dwóch lub więcej tabel lub pól o tej samej nazwie, podczas eksportowania lub importowania pakietu konfiguracyjnego wystąpi błąd.
Licencjonowania
Licencja musi zawierać aktualizowane tabele. Jeśli nie masz pewności, strona Arkusz konfiguracji może pomóc. Jeśli licencja zawiera tabelę, pole wyboru Licencjonowana tabela jest zaznaczone.
Uprawnienia
Proces tworzenia i importowania pakietu konfiguracyjnego obejmuje następujące czynne uprawnienia dla wszystkich tabel w pakiecie:
- Użytkownik, który eksportuje dane dla pakietu konfiguracyjnego, musi mieć uprawnienia Do odczytu.
- Użytkownik, który importuje pakiet konfiguracyjny, musi mieć uprawnienia Wstaw i Modyfikuj.
Schemat bazy danych
Podczas eksportowania i importowania pakietów konfiguracyjnych między dwiema firmowymi bazami danych bazy danych powinny mieć ten sam schemat, aby zapewnić pomyślne przesyłanie wszystkich danych. Oznacza to, że bazy danych powinny mieć tę samą strukturę tabel i pól, w której tabele mają te same klucze podstawowe, a pola mają te same identyfikatory i typy danych.
Można zaimportować pakiet konfiguracyjny, który został wyeksportowany z bazy danych, która ma inny schemat niż ta docelowa baza danych. Jednak żadne tabele lub pola w pakiecie konfiguracyjnym, których brakuje w docelowej bazie danych, nie zostaną zaimportowane. Tabele z różnymi kluczami podstawowymi i polami o różnych typach danych również nie zostaną pomyślnie zaimportowane. Jeśli na przykład pakiet konfiguracyjny zawiera tabelę 50000, Klient, który ma klucz podstawowy Code20 i bazę danych, do której importujesz pakiet, zawiera tabelę 50000, Konto bankowe odbiorcy, które ma klucz podstawowy Code20 + Code 20, dane nie zostaną zaimportowane.
Aby utworzyć pakiet konfiguracyjny
Wybierz
ikonę, wprowadź Pakiety konfiguracyjne, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz akcję Nowy.
Na skróconej karcie Ogólne wypełnij odpowiednie pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Aby wykluczyć kwestionariusze konfiguracji, szablony konfiguracji i tabele arkuszy konfiguracji z pakietu, zaznacz pole wyboru Wyklucz tabele konfiguracji. W przeciwnym razie tabele te zostaną automatycznie dodane do listy tabel pakietów podczas eksportowania pakietu.
Wybierz akcję Pobierz tabele. Zostanie otwarta strona zadania wsadowego Pobierz tabele pakietów.
Wybierz pole Wybierz tabele. Konfiguracja. Zostanie otwarta strona wyboru.
Wybierz akcję Zaznacz wszystko, aby dodać wszystkie tabele do pakietu, lub zaznacz pole wyboru Zaznaczone dla każdej tabeli na liście, którą chcesz dodać.
Wybierz przycisk OK. Liczba wybranych tabel jest wskazana w polu Wybierz tabele. Określ dodatkowe opcje, a następnie wybierz przycisk OK. Tabele Business Central są dodawane do wierszy konfiguracji. Strona pakietu.
Uwaga
Można to również zrobić w arkuszu konfiguracji. Zaznacz tabele, które chcesz dołączyć do pakietu, a następnie wybierz akcję Przypisz pakiet.
Aby wybrać z tabeli pola, które chcesz uwzględnić, zaznacz tabelę, a następnie na karcie Wiersze wybierz akcję Pola. Określ, które pola mają być zawarte w pakiecie. Domyślnie wszystkie pola są uwzględniane.
- Aby zaznaczyć tylko pola, które chcesz uwzględnić, wybierz akcję Wyczyść dołączone. Aby dodać wszystkie pola, wybierz akcję Ustaw dołączone.
- Aby określić, że dane pola nie powinny być sprawdzane poprawnie, wyczyść pole wyboru Sprawdź poprawność pola dla tego pola.
Opcjonalnie, aby zastosować filtry przetwarzania do danych tabeli lub dodać codeunit z dowolnym kodem, który chcesz dołączyć do pakietu, wybierz wiersz dla odpowiedniej tabeli, a następnie wybierz akcję Reguły przetwarzania.
W konfiguracji. StronaReguły przetwarzania tabel, wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Aby zastosować filtry do danych, określ odpowiednią akcję w polu Akcja, wybierz akcję Filtry przetwarzania, a następnie wypełnij pola.
Na przykład pakiety konfiguracyjne firmy Microsoft dla firm oceniających ustawiają filtry przetwarzania w tabelach Nagłówek sprzedaży i Nagłówek zakupu.
Aby dodać codeunit przetwarzania, określ ją w polu Custom Processing Codeunit ID .
Uwaga
Ta codeunit musi przyjąć tabelę 8614 Config. Package Record jako parametr
OnRunmetody.
Zamknij stronę.
Sprawdź, czy wprowadzono potencjalne błędy, wybierając akcję Sprawdź poprawność pakietu. Może się tak zdarzyć, gdy nie uwzględnisz tabel, na których opiera się konfiguracja.
Wybierz przycisk OK.
Po uściśleniu listy pól do uwzględnienia w tabeli można sprawdzić wyniki w programie Excel.
Aby filtrować i przeglądać zestaw danych
- Aby filtrować do określonego zestawu rekordów, które mają być zawarte w pakiecie, na karcie Wiersze wybierz akcję Filtry, a następnie określ odpowiednie wartości filtru.
- Na karcie pakietu na karcie Wiersze wybierz akcję Eksportuj do programu Excel.
- Potwierdź komunikaty umożliwiające eksport danych do programu Excel. Zostanie otwarty nazwany plik .xlsx. Przejrzyj rekordy, które zostały wyeksportowane.
- Zamknij program Excel.
Aby dołączyć szablon aplikacji do tabeli
W przypadku niektórych tabel, takich jak tabela, która będzie zawierać dane podstawowe, można określić szablon, który ma być stosowany do danych. Szablon może zawierać wymagane pola, które mają być stosowane do wszystkich danych podstawowych i których nigdy nie trzeba zmieniać. Na przykład można utworzyć szablon, który może być używany z danymi klienta. Szablon może zawierać wszystkie wymagane pola, co następnie umożliwia spójny import znormalizowanych informacji. Informacje, których nie można ustandaryzować, takie jak nazwa klienta, są następnie traktowane podczas importowania danych klienta. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przygotowywanie do migracji danych klienta za pomocą szablonów.
- W konfiguracji. Strona Pakowanie karty, wybierz tabelę, a następnie wybierz pole Szablon danych. Zostanie wyświetlona lista szablonów opartych na tabeli.
- Wybierz szablon, a następnie wybierz przycisk OK.
Po zakończeniu pakowania wykonaj następną procedurę, aby zapisać pakiet w pliku. Następnie możesz przekazać pakiet klientowi lub partnerowi do użycia.
Aby zapisać i wyeksportować pakiet konfiguracyjny
- W konfiguracji. Na stronieKarta pakietu wybierz akcję Eksportuj pakiet.
Pakiet jest tworzony w pliku rapidstart, który dostarcza zawartość pakietu w skompresowanym formacie. Kwestionariusze konfiguracji, szablony konfiguracji i arkusz konfiguracji są dodawane do pakietu automatycznie, chyba że użytkownik zdecyduje się je wykluczyć.
Plik można zapisać pod zrozumiałą dla użytkownika nazwą, ale nie można zmienić rozszerzenia pliku. Musi to być .rapidstart.
Aby skopiować pakiet konfiguracyjny
Po utworzeniu pakietu, który spełnia większość Twoich potrzeb, możesz go użyć jako podstawy do tworzenia podobnych pakietów. Może to przyspieszyć czas wdrożenia i zwiększyć powtarzalność usług RapidStart.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Pakiety konfiguracyjne, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz pakiet z listy, a następnie wybierz akcję Kopiuj pakiet.
- W polu Kod nowego pakietu wprowadź kod nowego pakietu.
- Zaznacz pole wyboru Kopiuj dane, jeśli chcesz również skopiować dane bazy danych z istniejącego pakietu.
- Wybierz przycisk OK.
Aby dostosować pakiet konfiguracyjny
Arkusz konfiguracji służy do zbierania i kategoryzowania informacji, które mają być używane do konfigurowania nowej firmy, oraz do logicznego rozmieszczania tabel. Formatowanie w arkuszu opiera się na prostej hierarchii: Obszary zawierają grupy, które z kolei zawierają tabele. Obszary i grupy są opcjonalne, ale są niezbędne do włączenia przeglądu procesu konfiguracji w widoku głównym roli usług RapidStart.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusz konfiguracji, a następnie wybierz powiązane łącze. - W polu Typ wiersza wybierz pozycję Obszar. W polu Nazwa wprowadź nazwę opisową.
- W polu Typ wiersza wybierz pozycję Grupa. W polu Nazwa wprowadź nazwę opisową.
- W polu Typ wiersza wybierz pozycję Tabela. W polu Identyfikator tabeli zaznacz tabelę, którą chcesz uwzględnić w arkuszu.
Teraz można przypisać tabele do określonych pakietów konfiguracyjnych, które zostały utworzone lub mają zostać utworzone. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby przypisać tabelę do pakietu konfiguracyjnego.
Aby pracować z promowanymi tabelami
- Zaznacz pole wyboru Tabela promowana, aby wskazać tabelę, która jest często używana podczas procesu konfiguracji przez typowego klienta, na przykład tabelę Konto G/L. Gdy tabela ma to oznaczenie, klient będzie mógł łatwo filtrować swój arkusz, aby zobaczyć tylko listę promowanych tabel, które wymagają uwagi.
- Aby wyświetlić filtrowany widok, wybierz akcję Tylko promowane. Lista tabel zawiera tylko te tabele, które mają zaznaczone pole wyboru.
Aby przypisać tabelę do pakietu konfiguracyjnego
Po zdefiniowaniu tabel, które mają być traktowane jako część konfiguracji, można łatwo przypisać tabele do pakietów konfiguracyjnych. Tabelę można przypisać tylko do jednego pakietu. W poniższej procedurze można przypisać pakiet z poziomu arkusza konfiguracji.
Uwaga
Można również utworzyć pakiet bezpośrednio i dodać do niego tabele. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby utworzyć pakiet konfiguracyjny.
Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusz konfiguracji, a następnie wybierz powiązane łącze.W arkuszu konfiguracji wybierz wiersz lub grupę wierszy, które chcesz przypisać do pakietu konfiguracyjnego, a następnie wybierz akcję Przypisz pakiet.
Wybierz pakiet z listy lub wybierz akcję Nowy, aby utworzyć nowy pakiet, a następnie wybierz przycisk OK.
Jeśli tabela nie jest jeszcze uwzględniona w pakiecie, zostanie teraz dodana. Pole kodu pakietu w wierszu arkusza zostanie wypełnione kodem pakietu, do którego przypisana jest tabela.
Jeśli wybierzesz istniejący pakiet, możesz zobaczyć, ile tabel jest już w pakiecie, przeglądając informacje w Nie. pola Tabele.
Aby przejrzeć lub dostosować istniejące dane bazy danych
Podczas tworzenia pakietu konfiguracyjnego dla rozwiązania można wyświetlać i dostosowywać dostępne dane bazy danych do potrzeb klienta. Tabela bazy danych musi mieć skojarzoną stronę.
Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusz konfiguracji, a następnie wybierz powiązane łącze.W arkuszu konfiguracji zidentyfikuj tabele, których dane chcesz wyświetlić lub dostosować.
Uwaga
Upewnij się, że do każdej tabeli przypisany jest identyfikator strony. W przypadku standardowych tabel Business Central ta wartość jest wypełniana automatycznie. W przypadku tabel niestandardowych należy podać identyfikator.
Wybierz akcję Dane bazy danych. Zostanie otwarta strona powiązanej.
Przejrzyj dostępne informacje. Zmodyfikuj go w razie potrzeby, usuwając rekordy, które nie są istotne, lub dodając nowe.
Aby skopiować dane ze środowiska testowego do środowiska produkcyjnego
Po sprawdzeniu i przetestowaniu wszystkich informacji konfiguracyjnych można przystąpić do kopiowania danych do środowiska produkcyjnego. Tworzysz nową firmę w tej samej bazie danych.
- Otwórz i zainicjuj nową firmę.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusz konfiguracji, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz akcję Kopiuj dane z firmy.
- Na stronie Kopiowanie danych firmy wybierz pole Kopiuj z. Zostanie otwarta strona Firmy.
- Wybierz firmę, z której chcesz skopiować dane, a następnie wybierz przycisk OK. Zostanie otwarta lista tabel wybranych w arkuszu konfiguracji. Na tej liście znajdują się tylko tabele zawierające rekordy.
- Zaznacz tabele, z których chcesz skopiować dane, a następnie wybierz akcję Kopiuj dane. Na stronie Kopiuj dane firmy wybierz przycisk OK.
Zobacz też
Przygotowanie do migracji danych klienta za pomocą szablonów
Zbierz wartości
konfiguracji klientaKonfigurowanie konfiguracji firmy
Zakładanie firmy za pomocą usług
RapidStartAdministracja
Analizowanie telemetrii śledzenia pakietów konfiguracji