Zarządzanie kampaniami marketingowymi
Posiadanie silnego planu marketingowego pozwala identyfikować, przyciągać i zatrzymywać klientów. Plan marketingowy składa się z różnych kampanii i innych interakcji związanych z Twoimi działaniami sprzedażowymi i marketingowymi. Planując kampanię, musisz zdecydować, na które kontakty kierować reklamy, jaki rodzaj kampanii (np. targi lub direct mail) oraz jacy sprzedawcy wykonają każde zadanie.
Każda kampania składa się z różnych działań lub zadań. W działaniach można łączyć wiele zadań, na przykład zadania, z których każde reprezentuje krok. Zadania działania są ze sobą powiązane za pomocą formuły daty. Poszczególne zadania mogą być przypisane tylko do handlowców. Działania można przypisać do szans sprzedaży, sprzedawców, grup sprzedawców i kontaktów. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie cykli sprzedaży szans sprzedaży i etapów cyklu.
Definiowanie poszczególnych kampanii
Zanim będzie można utworzyć kampanię, należy skonfigurować kody stanu kampanii. Korzystanie z tych kodów pomoże Ci zarządzać kampaniami, przypisując jej stan. Podczas pracy na etapach kampanii możesz zobaczyć, na jakim etapie znajduje się kampania i jaki krok nastąpi później. Kody stanu kampanii można skonfigurować na stronie Stan kampanii.
Możesz utworzyć kartę kampanii dla każdej kampanii, którą chcesz śledzić. Możesz też wyświetlić te karty kampanii, aby wyświetlić ogólne informacje o kampaniach. Możesz usunąć wpisy kampanii, na przykład jeśli wpis rejestruje akcję, która została anulowana. Tylko anulowane wpisy kampanii mogą zostać usunięte.
Wybór grupy docelowej
Po utworzeniu kampanii możesz rozpocząć tworzenie segmentów określających grupę docelową kampanii. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie segmentami.
Rejestrowanie procentów rabatów
Po skonfigurowaniu kampanii, podjęciu decyzji, jakie segmenty ma obejmować kampania, oraz ustawieniu dat rozpoczęcia i zakończenia rejestrujesz procent rabatu, który odbiorca otrzyma na poszczególne towary w wierszach na stronie Rabaty wiersza sprzedaży. Można również zarejestrować ceny sprzedaży dla poszczególnych towarów w wierszach na stronie Ceny sprzedaży. Dostęp do obu stron można uzyskać z karty kampanii.
Po skonfigurowaniu cen sprzedaży/rabatów liniowych i segmentów na karcie kampanii należy je aktywować, aby ceny/rabaty kampanii były odzwierciedlane w wierszach.
Uwaga
Aby aktywować ceny sprzedaży/rabaty liniowe, musisz określić, czy cały segment, czy tylko niektóre kontakty są celami kampanii. Jeśli ceny sprzedaży/rabaty liniowe obejmują wszystkie kontakty w segmencie, wybierz pole Cel kampanii na skróconej karcie Kampania na karcie Segment.
Jeśli ceny sprzedaży/rabaty liniowe nie mają być oferowane wszystkim kontaktom w segmencie, możesz wyczyścić pole Cel kampanii dla odpowiednich kontaktów. Jeśli nie widzisz tego pola, możesz dodać je do widoku. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Personalizowanie obszaru roboczego.
Prowadzenie kampanii
Podczas trwania kampanii rejestrowane są wszystkie interakcje z kontaktami lub segmentami, dzięki czemu można uzyskać statystyki i inne informacje o kosztach i wskaźnikach powodzenia kampanii.
Kampanie są prowadzone przez sprzedawców i musisz tworzyć działania reprezentujące każde zadanie i przypisywać je do odpowiednich sprzedawców. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie cykli sprzedaży szans sprzedaży i etapów cyklu.
Zobacz też
Zarządzanie kontaktami
Zarządzanie segmentami
Zarządzanie szansami sprzedaży
Współpraca z Business Central