Rejestrowanie płatności i zwrotów w arkuszu płatności
Na stronie Arkusz płatności można rejestrować płatności dokonywane na rzecz dostawców i zwroty dokonywane na rzecz odbiorców. Podczas księgowania wiersza arkusza płatności zapłacona kwota jest rejestrowana na określonym systemowym koncie bankowym. Następnie musisz podjąć kroki w celu wykonania rzeczywistego przelewu pieniężnego z powiązanego konta bankowego.
Arkusz płatności jest arkuszem ogólnym zoptymalizowanym pod kątem dokonywania płatności. Możesz szybko dodawać wiersze ręcznie, możesz pozwolić Business Central sugerować płatności dostawcy i możesz zastosować płatność do zaksięgowanych dokumentów. Nawet jeśli dokonujesz płatności, wprowadzasz kwotę dodatnią w polu Kwota dokumentu. W zależności od typu dokumentu dla wiersza arkusza kwota ta jest następnie konwertowana na kwotę ujemną w transakcjach bazowych. W ten sposób szybsze jest ręczne dodawanie wierszy arkusza. Jeśli wolisz wprowadzać kwoty ujemne, możesz spersonalizować arkusz płatności, aby zamiast tego było wyświetlane pole Kwota.
Stosowanie płatności do faktur lub not kredytowych
Jeśli wypełnisz dokument Dotyczy. Nie. pole z fakturą lub notą kredytową, która musi zostać zapłacona lub zwrócona, a następnie dany dokument jest ustawiony na zapłacony podczas księgowania arkusza. Jest to określane jako "zastosowane". Alternatywnie do składania wniosków podczas księgowania płatności można użyć strony Zastosuj wpisy dostawcy i Zastosuj wpisy odbiorcy po dokonaniu księgowania płatności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz na przykład Uzgadnianie płatności dostawcy z arkuszem płatności lub z pozycji księgi dostawcy.
Uzyskiwanie sugerowanych płatności dla dostawców lub pracowników
Funkcje Zaproponuj płatności dostawcy i Zaproponuj płatności pracowników mogą pomóc w automatycznym wypełnianiu wierszy arkusza płatności zgodnie z priorytetami dostawcy i terminami płatności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sugerowanie płatności dostawcy. Dzięki tej funkcji dokument Dotyczy dokumentu. Pole No. jest zawsze wypełniane.
Drukowanie czeków i przesyłanie płatności drogą elektroniczną do banku
Oprócz rejestrowania, że płatność jest dokonywana, można również użyć strony Arkusz płatności, aby wyprowadzić płatność do dalszego przetwarzania przez bank. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Dokonywanie płatności czekiem i Dokonywanie płatności elektronicznych.
Aby dokonać płatności w arkuszu płatności
Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze płatności, a następnie wybierz powiązane łącze.Otwórz partię arkusza poświęconą płatnościom.
Jeśli wiesz, komu zapłacić, wypełnij pola ręcznie. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Aby zastosować płatność również do powiązanej faktury lub faktury korygującej, wybierz pole Zastosuj do dokumentu nr, na stronie Zastosuj wpisy dostawcy wybierz odpowiednią fakturę lub fakturę korygującą, a następnie wybierz przycisk OK.
Wiele pól, takich jak pola Kwota dokumentu i Termin płatności, jest teraz wypełnianych informacjami z wybranego dokumentu.
Alternatywnie można użyć funkcji Zaproponuj płatności dostawcy. Wszystkie informacje i kwoty dotyczące dotyczących obrotu są następnie wprowadzane do wierszy arkusza. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sugerowanie płatności dostawcy.
Wiadomości poprowadzą Cię do poprawnego wypełnienia wymaganych pól.
Po zakończeniu wszystkich wierszy arkusza płatności wybierz akcję Księguj.
Aby wystawić czek zwrotny
- Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusze płatności, a następnie wybierz powiązane łącze. - W polu Typ dokumentu wybierz opcję Zwrot pieniędzy.
- W polu Nr dokumentu zewnętrznego użyj go jako odniesienia do kontroli zwrotu (na przykład numeru zamówienia zwrotu).
- W polu Typ konta wybierz pozycję Odbiorca.
- W polu Nr konta wybierz numer konta odbiorcy, na który jest wystawiany czek zwrotny.
- W polu Kwota wprowadź kwotę do zwrotu.
- W polu Typ konta Bal wybierz opcję Konto bankowe.
- W polu Bal Account No. (Numer konta Bal) wybierz konto bankowe, z które będzie pochodzić czek.
- W dokumencie Dotyczy dokumentu. Nie, wybierz dokumenty wymagające zwrotu pieniędzy.
- Po zakończeniu wszystkich wierszy arkusza płatności wybierz akcję Księguj/Drukuj, a następnie wybierz akcję Księguj i Drukuj, a następnie wybierz opcję Tak.
Zobacz też
Dokonaj płatności czekiem
Doceń płatności elektronicznych
Zarządzanie zobowiązaniami
Konfigurowanie bankowości
Eksportowanie pliku
Dodatniej płatnościPraca z czasopismami ogólnymi
Personalizowanie obszaru roboczego
Współpraca z Business Central