Dokonaj płatności czekiem

W Business Central można wystawiać kontrole elektroniczne i ręczne. Obie metody używają arkusza płatności do wystawiania czeków dostawcom. Można również unieważnić kontrole i wyświetlić wpisy księgi kontrolnej.

Poniższa procedura pokazuje, jak zapłacić dostawcy za pomocą czeków komputerowych, stosując płatność do odpowiedniej faktury od dostawcy, drukując czek, a następnie księgując płatność jako zapłaconą. Powoduje to dodatnie zapisy w księdze dostawców, stosowane do ujemnych zapisów w księdze bankowej i fizyczne kontrole do przetwarzania w banku.

Możesz zapłacić dwoma rodzajami czeków. Dla obu typów Bal. Pole Typ konta lub Typ konta musi zawierać pole Konto bankowe.

  • Kontrola komputera: Wybierz tę opcję, jeśli chcesz wydrukować czek na kwotę w wierszu arkusza płatności. Przed zasądowania wierszy arkusza należy wydrukować czeki.
  • Kontrola ręczna: Wybierz tę opcję, jeśli czek został utworzony ręcznie i chcesz utworzyć odpowiedni wpis księgi czekowej dla tej kwoty. Korzystając z tej opcji, nie można wydrukować czeku.
Uwaga

Aby upewnić się, że bank czyści tylko zweryfikowane czeki i kwoty, możesz wysłać im plik zawierający informacje o dostawcy, czeku i płatności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Eksportowanie pliku płatności dodatnich.

Ważne

Drukarka musi być poprawnie skonfigurowana z formularzami kontrolnymi i należy zdefiniować, który układ czeku ma być używany. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wybieranie układu sprawdzania. Alternatywnie można na przykład wysłać czek jako plik PDF.

Możesz wydrukować do 10 faktur na stronie dla odcinka czeku. Jeśli czek dotyczy więcej niż 10 faktur, po wydrukowaniu kodu pośredniczącego unieważniamy czek na pierwszej stronie i drukujemy słowo VOID na czeku. Następnie drukujemy pozostałą część faktur i całkowitą kwotę czeku na drugiej stronie.

Aby zapłacić fakturę od dostawcy za pomocą czeku komputerowego

Poniżej opisano sposób płacenia dostawcy za pomocą czeku. Kroki są podobne do zwrotu pieniędzy klientowi czekiem.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Arkusze płatności, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wypełnij wiersze arkusza płatności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie płatności i zwrotów.

  3. W polu Kod metody płatności wybierz opcję Sprawdź.

  4. W polu Typ płatności bankowej wybierz opcję Kontrola komputera.

  5. Wybierz akcję Drukuj czek.

  6. Na stronie Sprawdź wypełnij pola w razie potrzeby. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

  7. Jeśli drukarka jest skonfigurowana do drukowania czeków, wybierz przycisk Drukuj. W przeciwnym razie wybierz przycisk Wyślij do, wybierz opcję Dokument PDF, wybierz przycisk OK, a następnie wydrukuj dokument PDF.

    Kontrole fizyczne mogą być teraz wysyłane do dostawców w celu przetworzenia. Przejdź do zaeczowania płatności zastosowanej do dostawcy, a tym samym zapłaconej w systemie.

  8. Wybierz akcję Opublikuj.

Tworzone są w pełni zastosowane wpisy księgi dostawcy i zapisy księgi bankowej.

Uwaga

Aby drukować i wypłacać czeki w więcej niż jednej walucie z różnych kont bankowych, należy uruchomić zadanie drukowania seryjnego osobno dla każdej waluty i określić odpowiednie konto bankowe.

Aby anulować wydrukowane czeki, które nie zostały zaksięgowane

Czeki niezaksięgowane można anulować po ich wydrukowaniu, korzystając z akcji Czek anuluj na stronie Arkusz płatności.

  1. Na stronie Arkusz płatności wybierz pozycję Czek unieważnienia, a następnie wybierz czeki do anulowania.

Aby unieważnić kontrole

Po zaksięgowanie płatności czekiem można anulować (unieważnić) tylko czeki z wynikowych wpisów księgi bankowej.

Ważne

Jeśli czek zostanie zastosowany do faktury, najpierw cofń stosowanie czeku, aby można było spłacić fakturę, a następnie unieważnij czek. Jeśli czek został wydrukowany i nie zapłacił faktury, wybierz opcję Unieważnij tylko czek zgodnie z opisem w tej sekcji.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Konta bankowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz odpowiednie konto bankowe, wybierz akcję Edytuj, a następnie wybierz akcję Sprawdź wpisy w księdze.
  3. Na stronie Sprawdź wpisy księgi wybierz akcję Sprawdź anulowanie.
  4. Zaznacz pole wyboru Anuluj tylko zaznaczenie.
  5. Wybierz przycisk OK.

Aby wyświetlić podsumowanie zaksięgowanych czeków

Jeśli chcesz przejrzeć zaksięgowane czeki, na przykład zweryfikować wiele czeków wypłaconych jednemu dostawcy, możesz użyć raportu Konto bankowe — sprawdź szczegóły.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Konto bankowe - Sprawdź szczegóły, a następnie wybierz powiązany link.
  2. Ustaw odpowiednie filtry, a następnie wybierz przycisk Podgląd.

Zobacz też

Dokonywanie płatności
Zarządzanie zobowiązaniami
Konfigurowanie bankowości
Eksportowanie pliku
Dodatniej płatnościWspółpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl