Zarządzanie zobowiązaniami

Dużą częścią zarządzania zobowiązaniami jest płacenie dostawcom lub zwracanie pracownikom wydatków. Za pomocą funkcji można dodawać wiersze płatności dla faktur zakupu, które są wymagalne na stronie Arkusz płatności. Aby wysłać transakcje do banku, możesz wyeksportować wiele wierszy arkusza płatności do pliku, a następnie przekazać plik do banku. Możesz również dokonywać płatności czekiem, w tym przesyłać czeki jako płatności elektroniczne.

Innym typowym zadaniem jest zastosowanie płatności wychodzących do powiązanych zapisów księgowych dostawcy lub pracownika w celu zamknięcia faktur zakupu, faktur kredytowych zakupu lub kont pracowników jako opłaconych. Można to zrobić na stronie Arkusz uzgadniania płatności, importując plik wyciągu bankowego w celu zarejestrowania płatności. Płatności są stosowane do otwierania wpisów w księdze dostawcy, odbiorcy lub pracownika przez dopasowanie tekstu płatności i informacji o wpisie. Istnieją różne sposoby przeglądania i zmieniania dopasowań przed opublikowaniem dziennika. Można zamknąć wszystkie zapisy w otwartej księdze rachunków bankowych związane z zastosowanymi zapisami księgi podczas księgowania arkusza. Konto bankowe jest automatycznie uzgadniane po zastosowaniu wszystkich płatności.

Alternatywnie można zastosować płatności wychodzące ręcznie na stronie Arkusz płatności lub z powiązanych wpisów księgowych dostawcy lub pracownika.

W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań w ramach modułu rozrachunków z dostawcami wraz z łączami do tematów, które je opisują.

Zadanie Opis
Generuj należne płatności dostawcy lub zwroty pracowników, przygotowuj płatności czekowe i eksportuj płatności do pliku bankowego podczas księgowania. Dokonywanie płatności
Automatycznie stosuj płatności od dostawcy do niezapłaconych faktur zakupu, importując plik wyciągu bankowego. Automatyczne stosowanie płatności i rozliczanie rachunków bankowych
Ręczne stosowanie płatności od dostawcy do nieopłaconych faktur zakupu. Uzgadnianie płatności dostawcy z arkuszem płatności lub z zapisów księgi dostawców
Zapewnij poprawną wycenę zapasów, przypisując dodatkowe koszty towarów, takie jak fracht, obsługa fizyczna, ubezpieczenie i transport, które ponosisz przy zakupie. Użyj opłat za przedmioty, aby uwzględnić dodatkowe koszty transakcji
Zwracaj pracownikom koszty osobiste podczas działalności gospodarczej, dokonując płatności na ich konto bankowe. Rejestruj i zwracaj wydatki pracowników

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Zakup
Zarządzanie należnościami
Użyj opłat za przedmioty, aby uwzględnić dodatkowe koszty
transakcjiOgólna funkcjonalność biznesowa
Współpraca z Business Central

Rozpocznij bezpłatny okres próbny!

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl