Rejestrowanie zużycia lub użycia dla zadań
Na stronie Wiersze planowania zadań można przeglądać i rejestrować użycie w różnych częściach zadania, które jest automatycznie aktualizowane podczas modyfikowania i przenoszenia informacji między zadaniami a arkuszami zadań lub fakturami zadań. Wymaga to skonfigurowania zadania, tak aby łącze Zastosuj użycie było włączone. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie zadań.
Na przykład w przypadku wierszy planowania typu Budżetmożna wprowadzić ilość zasobu i wskazać, jaką ilość należy przenieść do arkusza zadań. Jeśli typem wiersza planowania jest Rozliczalny,można wprowadzić ilość zasobu i wskazać, jaką ilość należy przenieść na fakturę. Aby uzyskać więcej informacji na temat fakturowania odbiorcy, zobacz Zadania fakturowania. Porównując ilość oryginalną, ilość pozostałą lub ilość zaksięgowania, można szybko przejrzeć informacje o użyciu. Aby uzyskać informacje na temat szacowania wartości budżetowych podczas planowania, zobacz Zarządzanie budżetami zadań.
W poniższych procedurach opisano sposób rejestrowania rzeczywistych (budżetowych) ilości i kosztów w arkuszu zadań. Alternatywnie można użyć dokumentów zakupu do rejestrowania zakupu dla zadania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie materiałami eksploatacyjnymi do zadań.
Aby zarejestrować użycie dla wiersza planowania zadań typu Budżet
Wybierz
ikonę, wprowadź Jobs, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz odpowiednie zadanie, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zadań.
Wybierz wiersz planowania zadań typu Budżet lub Zarówno Budżet, jak i Płatne, dla którego chcesz rejestrować użycie.
Uwaga
Można również rejestrować użycie dla wiersza planowania zadań typu Rozliczalne. Zazwyczaj te wiersze są używane do tworzenia faktur, ale można je również przenieść do arkusza. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zadania fakturowania
W Ilości. Aby przenieść do pola Arkusz, wprowadź numer, który chcesz przenieść. Ilość domyślna to wartość wprowadzana w polu Ilość.
Pole Pozostała ilość pokazuje ilość, która pozostała do ukończenia zadania i przeniesienia do arkusza.
Wybierz akcję Utwórz wiersze arkusza zadań.
Wskazówka
Jeśli zamierzasz dodać więcej wierszy planowania zadań dla tego zadania, poczekaj z tym krokiem, aż dodasz wszystkie wiersze planowania zadań.
Na stronie Wiersz planowania zadań przeniesienia zadań wypełnij pola, jeśli to konieczne, a następnie wybierz przycisk OK. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Wybierz akcję Otwórz dziennik zadań.
Na stronie Arkusz zadań wybierz odpowiedni wiersz, a następnie wybierz akcję Księguj.
Na stronie Wiersze planowania zadań przejrzyj zarejestrowane użycie, obserwując Ilość, Ilość pozostałai Ilość. Aby przenieść do pól arkusza.
Powtórz kroki od 3 do 8, aby zarejestrować dodatkowe użycie.
Aby ręcznie utworzyć wiersze arkusza zadań
- Wybierz
ikonę, wprowadź Dzienniki zadań, a następnie wybierz powiązane łącze. - W polu Nazwa partii wybierz odpowiednią partię arkusza zadań.
- W nowym wierszu wprowadź numer dokumentu, numer zadania, numer zadania zadania, typ i ilość używanego typu.
- Po zakończeniu wierszy arkusza zadań wybierz akcję Księguj.
Aby wyświetlić szacunkowe użycie zadania i opublikować aktualizacje
W jednym kroku można wyświetlić użycie zadania do zakończenia projektu. Aby to zrobić, należy użyć programu Job Calc. Pozostałe zadanie wsadowe użycia dla wszystkich zadań do końca zadania włącznie.
Umożliwia to śledzenie i porównywanie pierwotnych szacunków z rzeczywistymi wynikami oraz dokonywanie modyfikacji lub nowych wpisów w razie potrzeby. Na przykład można było oszacować, że zadanie wymagało 10 godzin, a do tej pory zajęło 15 godzin. Można dodać dodatkowe pięć godzin do istniejącego wiersza arkusza lub utworzyć nowy wiersz arkusza, aby zgłosić te pięć godzin jako nadgodziny, co jest innym typem pracy. Odpowiedni koszt i cena są obliczane, a następnie można zapisać w arkuszu.
Uwaga
Wpisy towarów tworzą zapisy księgi towarów i zmniejszają ilość zapasów. Zadanie wsadowe Księgowanie kosztu zapasów do G/L przenosi koszt z zapasów do księgi głównej. Wpisy zasobów tworzą wpisy księgi zasobów.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Dzienniki zadań, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz odpowiedni arkusz zadań, a następnie wybierz Calc. Akcja Pozostałe użycie.
- Na pracy Calc. Na stronie Pozostałe użycie wprowadź numer dokumentu i datę księgowania, które mają zostać wstawione do arkusza, a następnie wybierz przycisk OK.
- Zaktualizuj arkusz o wszelkie modyfikacje, które mogą być potrzebne.
- Wybierz post.
Aby przejrzeć wiersze planowania dla wpisu księgi zadań
Po zaksięgowiniu wierszy arkusza zadań można zobaczyć wiersze planowania skojarzone z wpisami do dziennika zadań, które zostały zaksięgowane.
Uwaga
Wymaga to zaznaczania pola wyboru Zastosuj łącze użycia dla zadania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie zadań.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Dzienniki zadań, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz odpowiedni arkusz zadań, a następnie wybierz akcję Wpisy w księdze.
- Na stronie Wpisy księgi zadań wybierz akcję Pokaż połączone wiersze planowania zadań.
Zobacz też
Zarządzanie projektem
Finanse
Zakup
Sprzedaż
Współpraca z Business Central