Konfigurowanie kart czasu pracy

Karty czasu pracy w Business Central obsługują rejestrację czasu w tygodniowych przyrostach co siedem dni. Używasz ich do śledzenia czasu używanego w zadaniach i możesz ich używać do rejestrowania prostej rejestracji czasu zasobów. Przed użyciem kart czasu pracy należy określić sposób ich konfigurowania i konfigurowania.

Po skonfigurowaniu sposobu korzystania z kart czasu pracy przez organizację można określić, czy i w jaki sposób karty czasu pracy mają być zatwierdzane. W zależności od potrzeb organizacji można wyznaczyć:

  • Co najmniej jeden użytkownik jako administrator karty czasu pracy i osoba zatwierdzająca dla wszystkich arkuszy czasu pracy.
  • Osoba zatwierdzająca arkusz czasu pracy dla każdego zasobu.

Po skonfigurowaniu arkuszy czasu pracy można tworzyć arkusze czasu pracy dla zasobów, przypisywać je do wierszy planowania zadań i księgować wiersze arkuszy czasu pracy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Korzystanie z arkuszy czasu pracy.

Konfigurowanie kart czasu pracy za pomocą przewodnika konfiguracji wspomaganej

DOTYCZY: Business Central 2021 release wave 2 i nowsze wersje

Począwszy od 2. fali wydania 2021, możesz skorzystać z przewodnika konfiguracji wspomaganej, aby ułatwić konfigurowanie arkuszy czasu pracy.

Wskazówka

Aktualizację funkcjinależy włączyć: Nowa funkcjaśrodowiska karty czasu pracy na stronie Zarządzanie funkcjami, aby korzystać z tej funkcji.

Ta sama funkcja ułatwia również zarządzanie kartami czasu pracy na urządzeniu mobilnym.

Przewodnik konfiguracji wspomaganej przeprowadzi Cię przez następujące kroki:

  1. Konfigurowanie uczestników w procesach karty czasu pracy

  2. Określanie pierwszego dnia tygodnia roboczego w tej organizacji

    Pierwszy dzień tygodnia pracy będzie domyślnym pierwszym dniem dla wszystkich arkuszy czasu pracy.

  3. Określanie osoby, która administruje kartami czasu pracy

    Ta osoba może edytować i usuwać wszystkie arkusze czasu pracy. Opcjonalnie dodaj tę samą rolę do innych osób na stronie Konfiguracja użytkownika.

  4. Konfigurowanie zasobów, które będą korzystać z kart czasu pracy, oraz osób, które będą zatwierdzać karty czasu pracy

    Uwaga

    W przypadku projektów i zadań użytkownikami kart czasu pracy są zasoby,a nie pracownicy. Aby móc śledzić pracę pracowników, należy skojarzyć zasoby z pracownikami w przewodniku konfiguracji.

Na końcu przewodnika konfiguracji możesz wybrać opcję, która pozwoli biznesowi Central na tworzenie kart czasu pracy na podstawie konfiguracji. Możesz też ponownie uruchomić przewodnik konfiguracji wspomaganej lub ukończyć konfigurację ręcznie.

Ręczne konfigurowanie kart czasu pracy

W poniższych sekcjach opisano sposób konfigurowania kart czasu pracy, jeśli nie jest używany przewodnik konfiguracji wspomaganej konfigurowania arkuszy czasu pracy.

Aby ręcznie skonfigurować informacje ogólne dla kart czasu pracy

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Ustawienia zasobów, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
  3. W polu Zatwierdzanie arkusza czasu pracy wybierz jedną z następujących opcji.
Opcja Opis
Nigdy Użytkownik w polu Identyfikator użytkownika osoby zatwierdzającej arkusz czasu pracy na karcie zasobów zatwierdza kartę czasu pracy.
Zawsze Użytkownik w polu Osoba odpowiedzialna na karcie zadania zatwierdza kartę czasu pracy.
Tylko maszyna Jeśli arkusz czasu pracy maszyny jest połączony z zadaniem, użytkownik w polu Osoba odpowiedzialna na karcie zadania zatwierdza arkusz czasu pracy. Jeśli arkusz czasu pracy maszyny jest połączony z zasobem, użytkownik w polu Identyfikator użytkownika osoby zatwierdzającej arkusz czasu pracy na karcie zasobów zatwierdza arkusz czasu pracy.

Aby ręcznie przypisać administratora karty czasu pracy

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Ustawienia użytkownika, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Dodaj nowego użytkownika, jeśli lista użytkowników nie zawiera osoby, która ma być administratorem karty czasu pracy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przypisywanie uprawnień użytkownikom i grupom.
  3. Wybierz użytkownika, który ma być administratorem karty czasu pracy, a następnie zaznacz pole wyboru Administrator karty czasu pracy.
Wskazówka

Zaleca się wyznaczenie tylko jednego użytkownika jako administratora karty czasu pracy w firmie. W poniższej procedurze skonfigurujesz właściciela arkusza czasu pracy i osobę zatwierdzającą, w której osoba zatwierdzająca arkusz czasu pracy jest przypisana do każdego zasobu.

Aby ręcznie przypisać właściciela arkuszy czasu pracy i osobę zatwierdzającą

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Zasoby, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz zasób, dla którego chcesz skonfigurować możliwość korzystania z arkuszy czasu pracy, a następnie zaznacz pole wyboru Użyj arkusza czasu pracy.
  3. W polu Identyfikator użytkownika właściciela karty czasu pracy wprowadź identyfikator właściciela karty czasu pracy. Właściciel może wprowadzić wykorzystanie czasu w arkuszu czasu i przesłać go do zatwierdzenia. Ogólnie rzecz biorąc, gdy zasób jest osobą, ta osoba jest również właścicielem.
  4. W polu Identyfikator użytkownika osoby zatwierdzającej arkusz czasu pracy wprowadź identyfikator osoby zatwierdzającej arkusz czasu pracy. Osoba zatwierdzająca może zatwierdzić, odrzucić lub ponownie otworzyć kartę czasu pracy.
Uwaga

Nie można zmienić identyfikatora osoby zatwierdzającej kartę czasu pracy, jeśli istnieją karty czasu pracy, które nie zostały jeszcze przetworzone i mają stan Przesłano lub Otwórz.

Zobacz też

Używanie arkuszy czasu pracy do zadań
Aby utworzyć karty czasu pracy
Rejestrowanie zużycia lub użycia dla zadań
Konfigurowanie zarządzania projektami
Zarządzanie projektem
Finanse
Zakup
Sprzedaż
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl