Sprzedaż Szybki start
Aby móc sprzedawać produkty i usługi, musisz najpierw skonfigurować towary i klientów. Gdy to zrobisz, możesz rozpocząć rejestrowanie zamówień sprzedaży i wysyłanie faktur.
Konfigurowanie przedmiotów do sprzedaży
W tym filmie pokazano, jak skonfigurować przedmiot do sprzedaży w Business Central.
Konfigurowanie nowego elementu
Wybierz
ikonę, wprowadź Elementy, a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Elementy wybierz akcję Nowy.
Jeśli istnieje tylko jeden szablon elementu, zostanie otwarta nowa karta elementu z niektórymi polami wypełnionymi informacjami z szablonu.
Na stronie Wybierz szablon dla nowego elementu wybierz szablon, którego chcesz użyć dla nowej karty elementu.
Wybierz przycisk OK. Zostanie otwarta nowa karta elementu z niektórymi polami wypełnionymi informacjami z szablonu.
W razie potrzeby wypełnij lub zmień pola na karcie towaru. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Aby uzyskać więcej informacji i dodatkowe czynności, które można wykonać podczas konfigurowania elementów, zobacz Rejestrowanie nowych elementów.
Konfigurowanie klientów
W tym filmie pokazano, jak skonfigurować nowego klienta w Business Central.
Konfigurowanie nowego klienta
Wybierz
ikonę, wprowadź Klienci, a następnie wybierz powiązane łącze.Na stronie Klienci wybierz akcję Nowy.
Jeśli istnieje tylko jeden szablon klienta, zostanie otwarta nowa karta klienta z niektórymi polami wypełnionymi informacjami z szablonu.
Jeśli istnieje więcej niż jeden szablon klienta, zostanie otwarta strona, z której można wybrać szablon klienta. W takim przypadku wykonaj kolejne dwa kroki.
Na stronie Wybierz szablon dla nowego klienta wybierz szablon, którego chcesz użyć dla nowej karty odbiorcy.
Wybierz przycisk OK. Zostanie otwarta nowa karta klienta z niektórymi polami wypełnionymi informacjami z szablonu.
W razie potrzeby wypełnij lub zmień pola na karcie klienta. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Aby uzyskać więcej informacji i dodatkowe czynności, które można wykonać podczas konfigurowania klientów, zobacz Rejestrowanie nowych klientów
Tworzenie zamówienia sprzedaży
Kiedy sprzedajesz coś klientowi, masz dwie opcje. Pierwszym i najprostszym jest po prostu utworzenie faktury sprzedaży. Jeśli jednak proces sprzedaży jest bardziej złożony, na przykład jeśli masz sytuacje, w których wysyłasz tylko części ilości zamówienia, używasz zamówienia sprzedaży.
Aby utworzyć zamówienie sprzedaży
Wybierz
ikonę, wprowadź Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz pozycję Nowy, aby utworzyć nowy wpis.
W polu Odbiorca wprowadź nazwę istniejącego odbiorcy.
Inne pola na stronie Zamówienie sprzedaży są teraz wypełnione standardowymi informacjami wybranego odbiorcy.
W razie potrzeby wypełnij pozostałe pola na stronie Zamówienie sprzedaży. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Na skróconej karcie Wiersze w polu Typ wybierz typ produktu, opłaty lub transakcji, które chcesz zasortyzuje dla odbiorcy z wierszem sprzedaży.
W polu Nr wprowadź numer towaru magazynowego lub usługi.
W polu Ilość wprowadź liczbę towarów do sprzedania.
W polu Procent rabatu wiersza wprowadź wartość procentową, jeśli chcesz przyznać odbiorcy rabat na produkt.
Aby dodać komentarz dotyczący wiersza zamówienia, który odbiorca może zobaczyć w wydrukowanym zamówieniu sprzedaży, napisz komentarz w polu Opis w pustym wierszu.
Powtórz kroki od 5 do 9 dla każdego przedmiotu, który chcesz sprzedać klientowi.
Aby wysłać tylko część ilości zamówienia, wprowadź tę ilość w polu Ilość do Wysyłki. Wartość zostanie skopiowana do pola Ilość do faktury.
Aby zafakturować tylko część wysłanej ilości, wprowadź tę ilość w polu Ilość do Faktura. Ilość musi być niższa niż wartość w polu Ilość do wysyłki.
Po zakończeniu wierszy zamówienia sprzedaży wybierz akcję Księguj i Wyślij.
Aby uzyskać więcej informacji i dodatkowe czynności, które można wykonać podczas tworzenia zamówień sprzedaży odbiorcy, zobacz Sprzedawanie produktów z zamówieniem sprzedaży odbiorcy.
Tworzenie faktury sprzedaży
Podczas tworzenia i księgowania faktury sprzedaży nie tylko tworzy się dokument faktury wysyłany do odbiorcy, ale także tworzy się powiązane wpisy ilości i wartości w Business Central.
Aby utworzyć i zasądować fakturę sprzedaży
Wybierz
ikonę, wprowadź Faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz pozycję Nowy, aby utworzyć nowy wpis.
W polu Odbiorca wprowadź nazwę istniejącego odbiorcy.
W razie potrzeby wypełnij pozostałe pola na stronie Faktura sprzedaży. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Na skróconej karcie Wiersze w polu Typ wybierz typ produktu, opłaty lub transakcji, które chcesz zasortyzuje dla odbiorcy z wierszem sprzedaży.
W polu Nr wybierz rekord do zasysplowania zgodnie z wartością w polu Typ.
W polu Ilość wprowadź liczbę jednostek produktu, opłaty lub transakcji, które wiersz będzie rejestrować dla odbiorcy.
Jeśli chcesz udzielić rabatu, wprowadź wartość procentową w polu Procent rabatu wiersza. Wartość w polu Kwota wiersza jest odpowiednio aktualizowana.
Powtórz kroki od 5 do 8 dla każdego produktu lub opłaty, za którą chcesz wystawić fakturę odbiorcy.
W polu Kwota rabatu faktury wprowadź kwotę, która ma zostać odjęta od wartości wyświetlanej w polu Suma z podatkiem.
Po zakończeniu wierszy faktury sprzedaży wybierz akcję Księguj i Wyślij.
Aby uzyskać więcej informacji i dodatkowe czynności, które można wykonać podczas tworzenia faktur sprzedaży dla odbiorcy, zobacz Sprzedaż faktur
Zobacz też
Business Central — szybki start
Przegląd sprzedaży
Sprzedawaj produkty z zamówieniem sprzedaży klienta
Sprzedaż faktur