Sprzedawaj produkty z zamówieniem sprzedaży klienta

Ten artykuł zawiera wskazówki dla użytkowników dotyczące tego, kiedy należy używać zamówienia sprzedaży odbiorcy, a nie tylko faktury. Jeśli proces sprzedaży wymaga, aby można było wysyłać tylko części ilości zamówienia, na przykład dlatego, że pełna ilość nie jest dostępna od razu, sprzedaj te produkty, składając zamówienie sprzedaży odbiorcy.

Jeśli sprzedajesz towary, dostarczając je bezpośrednio od dostawcy do odbiorcy, jako przesyłkę zwrotną, musisz również użyć zamówień sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Temat tworzenia przesyłek drop. We wszystkich innych aspektach zamówienia sprzedaży działają w taki sam sposób jak faktury sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprzedaż faktur.

Po dostarczeniu produktów, w całości lub częściowo, księgujesz zamówienie sprzedaży jako wysłane lub jako wysłane i zafakturowane w celu utworzenia powiązanych towarów i zapisów księgi odbiorców w systemie. Podczas księgowania zamówienia sprzedaży można również wysłać dokument pocztą e-mail jako załącznik PDF. Treść wiadomości e-mail może być wstępnie wypełniona podsumowaniem informacji o zamówieniu i płatności, takimi jak link do PayPal. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wysyłanie dokumentów pocztą e-mail.

W środowiskach biznesowych, w których odbiorca płaci natychmiast, na przykład za pomocą PayPal lub gotówki, płatność jest rejestrowana natychmiast po zaksięgowania zamówienia sprzedaży jako fakturowanego, co oznacza, że zaksięgowana faktura sprzedaży jest zamykana jako w pełni zastosowana. Odpowiednią metodę należy wybrać w polu Kod metody płatności w zamówieniu sprzedaży. Patrz krok 8. W przypadku płatności elektronicznych, takich jak PayPal, należy również wypełnić pole Usługa płatności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Włączanie płatności odbiorcy za pośrednictwem usług płatniczych.

Możesz nawet tworzyć zamówienia bezpośrednio płatne dla niezarejestrowanych klientów, najpierw konfigurując kartę "odbiorcy gotówkowego", którą wskazujesz w zamówieniu sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie odbiorców gotówkowych.

Aby utworzyć zamówienie sprzedaży

Uwaga

W poniższej procedurze założono, że odbiorca jest już skonfigurowany. Aby uzyskać instrukcje, jak to zrobić, zobacz Rejestrowanie nowych klientów.

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz pozycję Nowy, aby utworzyć nowy wpis.

  3. W polu Odbiorca wprowadź nazwę istniejącego odbiorcy.

    Inne pola na stronie Zamówienie sprzedaży są teraz wypełnione standardowymi informacjami wybranego odbiorcy.

  4. W razie potrzeby wypełnij pozostałe pola na stronie Zamówienie sprzedaży. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.

    Uwaga

    Jeśli zezwolisz klientowi na natychmiastową płatność, na przykład kartą kredytową lub PayPal, wypełnij pole Kod metody płatności. Płatność jest następnie rejestrowana natychmiast po zaksięgowanie zamówienia sprzedaży jako zafakturowanego. W przypadku wybrania opcji CASH płatność jest rejestrowana na określonym rachunku bilansującym.

    Teraz można przystąpić do wypełniania wierszy zamówienia sprzedaży towarami magazynowymi lub usługami, które mają być sprzedawane odbiorcy.

    Jeśli skonfigurowano cykliczne wiersze sprzedaży dla odbiorcy, takie jak miesięczne zamówienie uzupełnienia, można wstawić te wiersze do zamówienia, wybierając akcję Pobierz cykliczne wiersze sprzedaży.

  5. Na skróconej karcie Wiersze w polu Typ wybierz typ produktu, opłaty lub transakcji, które chcesz zasortyzuje dla odbiorcy z wierszem sprzedaży.

  6. W polu Nr wprowadź numer towaru magazynowego lub usługi.

    Pole Nr pozostawia puste w następujących przypadkach:

    • Jeśli wiersz dotyczy komentarza. Napisz komentarz w polu Opis.
    • Jeśli wiersz dotyczy elementu katalogu. Wybierz akcję Wybierz elementy katalogu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Praca z elementami katalogu.
  7. W polu Ilość wprowadź liczbę towarów do sprzedania.

    Uwaga

    W przypadku towarów typu Zasób lub Usługailość jest jednostką czasu, taką jak godziny, jak wskazano w polu Kod jednostki miary w wierszu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie jednostek miary dla towarów.

    Pole Kwota wiersza zostanie zaktualizowane w celu wyświetlenia wartości w polu Cena jednostkowa pomnożonej przez wartość w polu Ilość.

    Ceny i kwoty wierszy są wyświetlane z podatkiem lub bez podatku w zależności od tego, co wybrano w polu Ceny z podatkiem na karcie odbiorcy.

  8. W polu Procent rabatu wiersza wprowadź wartość procentową, jeśli chcesz przyznać odbiorcy rabat na produkt. Wartość w polu Kwota wiersza zostanie odpowiednio zaktualizowana.

    Jeśli skonfigurowano specjalne ceny towarów na skróconej karcie Ceny sprzedaży i Rabaty wiersza sprzedaży na karcie odbiorcy lub towaru, cena i kwota w wierszu oferty są automatycznie aktualizowane, jeśli spełnione są uzgodnione kryteria cenowe. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie cen sprzedaży, rabatów i umów płatności.

  9. Aby dodać komentarz dotyczący wiersza zamówienia, który odbiorca może zobaczyć w wydrukowanym zamówieniu sprzedaży, napisz komentarz w polu Opis w pustym wierszu.

  10. Powtórz kroki od 5 do 9 dla każdego przedmiotu, który chcesz sprzedać klientowi.

    Pola sum pod wierszami są automatycznie aktualizowane podczas tworzenia lub modyfikowania wierszy w celu wyświetlenia kwot, które zostaną zaksięgowane w księgach.

    Uwaga

    W bardzo rzadkich przypadkach zaksięgowane kwoty mogą odbiegać od tego, co jest wyświetlane w polach sum. Jest to zazwyczaj spowodowane obliczeniami zaokrąglania w odniesieniu do podatku VAT lub podatku od sprzedaży.

    Aby sprawdzić kwoty, które faktycznie zostaną zaksięgowane, skorzystaj ze strony Statystyki, która uwzględnia obliczenia zaokrągleń. Ponadto, jeśli wybierzesz akcję Zwolnij, pola sum zostaną zaktualizowane w celu uwzględnienia obliczeń zaokrągleń.

  11. Opcjonalnie w polu Kwota rabatu faktury wprowadź kwotę, która ma zostać odjęta od wartości wyświetlanej w polu Suma z podatkiem.

    Jeśli skonfigurowano rabaty faktur dla odbiorcy, określona wartość procentowa jest automatycznie wstawiana w polu Procent rabatu faktury, jeśli kryteria są spełnione, a powiązana kwota jest wstawiana w inw. Kwota rabatu bez podatku, pole Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie cen sprzedaży, rabatów i umów płatności.

  12. Aby wysłać tylko część ilości zamówienia, wprowadź tę ilość w polu Ilość do Wysyłki. Wartość zostanie skopiowana do pola Ilość do faktury.

  13. Aby zafakturować tylko część wysłanej ilości, wprowadź tę ilość w polu Ilość do Faktura. Ilość musi być niższa niż wartość w polu Ilość do wysyłki.

  14. Po zakończeniu wierszy zamówienia sprzedaży wybierz akcję Księguj i Wyślij.

W oknie dialogowym Księgowanie i wysyłanie potwierdzenia jest wyświetlana preferowana przez odbiorcę metoda odbierania dokumentów. Metodę wysyłania można zmienić, wybierając przycisk odnośnika dla pola Wyślij dokument do. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie profili wysyłania dokumentów.

Powiązane wpisy towaru i księgi odbiorców są teraz tworzone w systemie, a zamówienie sprzedaży jest wyprowadzane jako dokument PDF. Gdy zamówienie sprzedaży jest w pełni księgowane, jest usuwane z listy zamówień sprzedaży i zastępowane nowymi dokumentami na liście zaksięgowanych faktur sprzedaży i liście zaksięgowanych wysyłek sprzedaży.

Numer dokumentu zewnętrznego

W dokumentach sprzedaży i arkuszach można określić numer dokumentu, który odwołuje się do systemu numeracji odbiorcy. To pole umożliwia rejestrowanie numeru przypisanego przez odbiorcę do zamówienia, faktury lub faktury korygującej. Możesz użyć numeru później, jeśli z jakiegoś powodu musisz wyszukać opublikowany wpis za pomocą tego numeru.

Ext. Doc. Nie. Pole Obowiązkowe na stronie Ustawienia sprzedaży i należności określa, czy obowiązkowe jest wprowadzenie numeru dokumentu zewnętrznego w polu Nr dokumentu zewnętrznego w nagłówku sprzedaży i polu Nr dokumentu zewnętrznego w wierszu arkusza ogólnego.

W przypadku wybrania tego pola nie będzie możliwe za księgowanie faktury ani wiersza arkusza ogólnego bez numeru dokumentu zewnętrznego.

Numer dokumentu zewnętrznego jest zawarty w opublikowanych dokumentach, w których można wyszukiwać według odpowiedniego numeru. Można również wyszukiwać przy użyciu numeru dokumentu zewnętrznego podczas nawigacji po wpisach księgi klienta.

Innym sposobem obsługi numerów dokumentów zewnętrznych jest użycie pola Twoje odwołanie. Jeśli użyjesz pola Twoje odwołanie, numer zostanie uwzględniony w zaksięgowanych dokumentach i możesz wyszukiwać według niego w taki sam sposób, jak w przypadku wartości z pól Nr dokumentu zewnętrznego. Ale pole nie jest dostępne w wierszach dziennika.

Zobacz też

Sprzedaż
Konfigurowanie sprzedaży
Drukowanie listy pobrania
Inwentaryzacja
Wyślij dokumenty pocztą e-mail
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl