Konfigurowanie reguł automatycznego stosowania płatności

Na stronie Reguły aplikacji płatności można skonfigurować reguły regulujące sposób automatycznego dopasowywania tekstu płatności (w przypadku transakcji bankowej) do tekstu w otwartych wpisach w następujących dwóch procesach:

  • Automatycznie stosuj płatności do powiązanych otwartych (niezapłaconych) faktur, faktur kredytowych lub innych wpisów podczas korzystania z funkcji Zastosuj automatycznie na stronie Arkusz uzgadniania płatności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Uzgadnianie płatności przy użyciu aplikacji automatycznej.

  • Automatycznie dopasowuj transakcje bankowe do powiązanych, wewnętrznych wpisów w księdze rachunków bankowych po wybraniu akcji Dopasuj automatycznie na stronie Uzgadnianie acc. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Uzgadnianie kont bankowych.

Nowe reguły aplikacji płatności można skonfigurować, wybierając typy danych w wierszu arkusza uzgadniania płatności, które muszą być zgodne z danymi dotyczącymi co najmniej jednego otwartego wpisu, zanim powiązana płatność zostanie automatycznie zastosowana do otwartych wpisów. Jakość każdej aplikacji automatycznej jest wyświetlana jako wartość od najniższej do najwyższej w polu Zaufanie dopasowania na stronie Arkusz uzgadniania płatności zgodnie z regułą aplikacji płatności, która została użyta.

Każdy wiersz na stronie Reguły aplikacji płatności reprezentuje regułę aplikacji płatności. Reguły są stosowane w kolejności określonej w polu Kolejność sortowania. Jeśli wiele reguł jest używanych jednocześnie, używana jest pewność dopasowania najwyższej posortowanej reguły.

Funkcja automatycznej aplikacji opiera się na priorytetowych kryteriach dopasowania. Najpierw funkcja próbuje, w kolejności priorytetów, dopasować tekst w pięciu polach podmiotów powiązanych w wierszu arkusza do tekstu na koncie bankowym, nazwie lub adresie klientów lub dostawców z nieopłaconymi dokumentami reprezentującymi otwarte wpisy. Następnie funkcja próbuje dopasować tekst w polach Tekst transakcji i Dodatkowe informacje o transakcji w wierszu arkusza z tekstem w polach Nr dokumentu zewnętrznego i Nr dokumentu w otwartych wpisach. Na koniec funkcja próbuje dopasować kwotę w polu Kwota zestawienia w wierszu arkusza do kwoty w otwartych pozycjach.

Uwaga

Dopasowywanie tekstu jest możliwe tylko w przypadku tekstu dłuższego niż cztery znaki.

Oprócz kryteriów dopasowania, w odniesieniu do oznaczenia kwoty płatności stosuje się następujące zasady:

  • W przypadku kwot ujemnych najpierw dokonuje się dopasowania do otwartych wpisów reprezentujących faktury dla odbiorcy, a następnie do faktur kredytowych dostawcy.
  • W przypadku kwot dodatnich dokonuje się dopasowania najpierw do otwartych wpisów reprezentujących faktury od dostawcy, a następnie do faktur koryguchowych odbiorcy.

Aby skonfigurować regułę aplikacji płatności

  1. Wybierz Żarówka otwierająca funkcję Powiedz mi.ikonę, wprowadź Reguły aplikacji płatności, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Zdefiniuj nową lub edytowaną regułę aplikacji płatności, wypełniając pola w wierszu zgodnie z opisem w poniższej tabeli.
Pole Opis
Pewność dopasowania Określa zaufanie użytkownika do reguły aplikacji zdefiniowanej w wierszu.
Wartość określona w tym polu jest wyświetlana w polu Zaufanie dopasowania na stronie Arkusz uzgadniania płatności zgodnie z jakością aplikacji płatności automatycznych w wierszu arkusza.
Priorytet Określa priorytet reguły aplikacji w stosunku do innych reguł aplikacji, które są zdefiniowane jako wiersze na stronie Reguły aplikacji płatności. 1 reprezentuje najwyższy priorytet.
Dopasowane powiązane strony Określa, ile informacji o odbiorcy lub dostawcy, takich jak adres, nazwa miasta i numer konta bankowego, w wierszu arkusza uzgadniania płatności musi być zgodnych z informacjami o otwartym wpisie, zanim reguła aplikacji zostanie użyta do automatycznego zastosowania płatności do otwartego wpisu.
Doc. Nr./Ext. Doc. Nie. Dopasowane Określa, czy tekst w wierszu arkusza uzgadniania płatności musi być zgodny z wartością w polu Nr dokumentu lub w polu Nr dokumentu zewnętrznego w otwartym wpisie, zanim reguła aplikacji zostanie użyta do automatycznego zastosowania płatności do otwartego wpisu.
Ilość z dopasowaną tolerancją Określa, ile wpisów dla odbiorcy lub dostawcy musi odpowiadać kwocie, w tym tolerancji płatności, zanim reguła aplikacji zostanie użyta do automatycznego zastosowania płatności do otwartego wpisu.
Wymagana recenzja Określa, czy aplikacja do płatności automatycznych jest zalecana do ręcznego sprawdzenia przez użytkownika przed opublikowaniem. Wybranie pola Wiersze do przejrzenia na stronie Arkusz aplikacji płatności uruchamia środowisko z przewodnikiem, w którym można łatwo przeglądać wiele aplikacji w sekwencji na stronie Przegląd wniosku o płatność.

W poniższej tabeli opisano standardowe reguły aplikacji płatności w Business Central.

Ważne

Reguły aplikacji płatniczych mogą się różnić w implementacji Business Central.

Pewność dopasowania Priorytet Dopasowane powiązane strony Doc. Nr./Ext. Doc. Nie. Dopasowane Ilość z dopasowaną tolerancją
Wysoki 1 Całkowicie Tak - Wiele Jeden mecz
Wysoki 2 Całkowicie Tak - Wiele Wiele dopasowań
Wysoki 3 Całkowicie Tak Jeden mecz
Wysoki 4 Całkowicie Tak Wiele dopasowań
Wysoki 5 Częściowo Tak - Wiele Jeden mecz
Wysoki 6 Częściowo Tak - Wiele Wiele dopasowań
Wysoki 7 Częściowo Tak Jeden mecz
Wysoki 8 Całkowicie Nie Jeden mecz
Wysoki 9 Nie Tak - Wiele Jeden mecz
Wysoki 10 Nie Tak - Wiele Wiele dopasowań
Średni 1 Całkowicie Tak - Wiele Nie brane pod uwagę
Średni 2 Całkowicie Tak Nie brane pod uwagę
Średni 3 Całkowicie Nie Wiele dopasowań
Średni 4 Częściowo Tak - Wiele Nie brane pod uwagę
Średni 5 Częściowo Tak Nie brane pod uwagę
Średni 6 Nie Tak Jeden mecz
Średni 7 Nie Tak-Wiele Nie brane pod uwagę
Średni 8 Częściowo Nie Jeden mecz
Średni 9 Nie Tak Nie brane pod uwagę
Niski 1 Całkowicie Nie Brak dopasowań
Niski 2 Częściowo Nie Wiele dopasowań
Niski 3 Częściowo Nie Brak dopasowań
Niski 4 Nie Nie Jeden mecz
Niski 5 Nie Nie Wiele dopasowań

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Uzgadnianie płatności za pomocą aplikacji automatycznej
Zarządzanie należnościami
Sprzedaż
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl