Sortowanie, wyszukiwanie i filtrowanie

Istnieje kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby pomóc Ci skanować, znajdować i ograniczać rekordy na liście, w raporcie lub XMLport. Należą do nich sortowanie, wyszukiwanie i filtrowanie. Możesz zastosować niektóre lub wszystkie z nich jednocześnie, aby szybko znaleźć lub przeanalizować swoje dane.

W przypadku raportów i XMLportów, podobnie jak na listach, można ustawić filtry, aby rozgraniczyć dane, które mają być uwzględniane w raporcie lub XMLport, ale nie można sortować i wyszukiwać.

Wskazówka

Podczas wyświetlania danych jako kafelków można wyszukiwać i używać filtrowania. Aby korzystać z pełnego zestawu zaawansowanych funkcji sortowania, wyszukiwania i filtrowania, wybierz Pokaż jako listę.ikonę, aby wyświetlić rekordy jako listę.

Sortowania

Sortowanie ułatwia uzyskanie szybkiego przeglądu danych. Na przykład, jeśli masz wielu klientów, możesz posortować ich według nr klienta, kodu walutylub kodu regionu kraju, aby uzyskać potrzebny przegląd.

Aby posortować listę, możesz:

  • Wybierz tekst nagłówka kolumny, aby przełączać się między kolejnością rosnącą i malejącą, lub
  • Wybierz strzałkę listy rozwijanej w nagłówku kolumny, a następnie wybierz akcję Rosnąco lub Malejąco.
Uwaga

Sortowanie nie jest obsługiwane w obrazach, polach BLOB, FlowFilters i polach, które nie należą do tabeli.

Wyszukiwanie

[an error occurred while processing this directive]

U góry każdej strony listy znajduje się akcja Lista wyszukiwania. wyszukiwania, która umożliwia szybkie i łatwe zmniejszenie liczby rekordów na liście i wyświetlenie tylko tych rekordów, które zawierają dane, które chcesz zobaczyć.

Aby wyszukać, po prostu wybierz akcję Wyszukiwanie, a następnie w polu wpisz tekst, którego szukasz. Można wprowadzać litery, cyfry i inne symbole.

Ogólnie rzecz biorąc, wyszukiwanie będzie próbowało dopasować tekst we wszystkich polach. Nie rozróżnia wielkich i małych liter (nie rozróżnianie wielkich liter) i dopasowuje tekst umieszczony w dowolnym miejscu pola, na początku, na końcu lub w środku.

Wskazówka

Możesz nacisnąć F3, aby aktywować i dezaktywować pole wyszukiwania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Skróty klawiaturowe.

Uwaga

Wyszukiwanie nie będzie pasować do wartości w obrazach, polach BLOB, FlowFilters, FlowFields i innych polach, które nie są częścią tabeli.

Dostrajanie wyszukiwania za pomocą kryteriów filtrowania

Dokładniejsze wyszukiwanie można wykonać za pomocą operatorów filtrów, wyrażeń i tokenów filtrów. W przeciwieństwie do filtrowania, są one stosowane we wszystkich polach, gdy są używane w polu wyszukiwania, co czyni je mniej wydajnymi niż filtrowanie.

  • Aby znaleźć tylko wartości pól, które dokładnie pasują do całego tekstu i liter, umieść wyszukiwany tekst między pojedynczymi cudzysłowami '' (na przykład 'man').

  • Aby znaleźć wartości pól, które zaczynają się od określonego tekstu i pasują do litery, umieść * je po wyszukiwanym tekście (na przykład man*).

  • Aby znaleźć wartości pól, które kończą się określonym tekstem i pasują do litery, umieść * je przed wyszukiwanym tekstem (na przykład *man).

  • W przypadku '' korzystania z funkcji lub *, w wyszukiwaniu rozróżniana jest wielkość liter. Jeśli chcesz, aby wyszukiwana sprawa była niewrażliwa, umieść @ przed wyszukiwanym tekstem (na przykład @man*).

Poniższa tabela zawiera kilka przykładów wyjaśniających, w jaki sposób można korzystać z wyszukiwania.

Kryteria wyszukiwania Znajdzie...
man
lub
Man
Wszystkie rekordy z polami zawierającymi tekst man, niezależnie od przypadku. Na przykład Manchester, podręczniklub Sportowiec.
'Man' Wszystkie rekordy z polami zawierającymi tylko Man, pasujące do sprawy.
Man* Wszystkie rekordy z polami zaczynającymi się od tekstu Man, pasujące do sprawy. Na przykład Manchester, ale nie podręcznik lub Sportowiec.
@Man* Wszystkie rekordy z polami zaczynającymi się od man, niezależnie od przypadku. Na przykład Manchester i podręcznik, ale nie Sportsman.
@*man Wszystkie zapisy, które kończą się na człowieku, niezależnie od przypadku. Na przykład Sportsman, ale nie Manchester lub manual.

Filtrowanie

Filtrowanie zapewnia bardziej zaawansowany i wszechstronny sposób kontrolowania, które rekordy są zawarte na liście, raporcie lub XMLport. Istnieją dwie główne różnice między wyszukiwaniem a filtrowaniem, jak opisano w poniższej tabeli.

Wyszukiwanie Filtrowanie
Odpowiednie pola Przeszukuje wszystkie pola widoczne na stronie. Filtruje jedno lub więcej pól pojedynczo, wybierając jedno pole w tabeli, w tym pola, które nie są widoczne na stronie.
Dopasowania Wyświetla rekordy z polami pasucymi do wyszukiwanej wartości, bez względu na rozmiar liter lub położenie tekstu w polu. Wyświetla rekordy, w których pole dokładnie pasuje do filtru, w tym rozmiar tekstu, chyba że wprowadzono specjalne symbole filtru.

Filtrowanie umożliwia wyświetlanie rekordów dla określonych kont lub klientów, dat, kwot i innych informacji przez określenie kryteriów filtrowania. Tylko rekordy spełniające kryteria są wyświetlane na liście lub uwzględniane w raporcie, zadaniem wsadowym lub XMLport. Jeśli określisz kryteria dla wielu pól, będą wyświetlane tylko rekordy spełniające wszystkie kryteria.

W przypadku list filtry są wyświetlane w okienku filtru, które pojawia się po lewej stronie listy po jej aktywowaniu. W przypadku raportów, zadań wsadowych i XMLportów filtry są widoczne bezpośrednio na stronie żądania.

Filtrowanie za pomocą pól opcji

W przypadku "zwykłych" pól, które przechowują dane, datę konfiguracji lub dane biznesowe, można ustawić filtry zarówno przez zaznaczenie danych, jak i wpisując wartości filtrów, a także użyć symboli do zdefiniowania zaawansowanych kryteriów filtrowania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Wprowadzanie kryteriów filtrowania.

W przypadku pól typu Opcjamożna jednak ustawić filtr tylko przez wybranie jednej lub więcej opcji z listy rozwijanej dostępnych opcji. Przykładem pola opcji jest pole Stan na stronie Zamówienia sprzedaży.

Uwaga

Po wybraniu wielu opcji jako wartości filtru relacja między opcjami jest definiowana jako OR. Jeśli na przykład zaznaczysz zarówno pole wyboru Otwórz, jak i Zwolnione w polu Filtr stan na stronie Zamówienia sprzedaży, oznacza to, że zostaną wyświetlone zamówienia sprzedaży, które są otwarte lub zwolnione.

Ustawianie filtrów na listach

Na listach można ustawić filtry za pomocą okienka filtrowania. Aby wyświetlić okienko filtru dla listy, wybierz strzałkę listy rozwijanej obok nazwy strony, a następnie wybierz akcję Pokaż okienko filtru. Możesz też nacisnąć klawisze Shift+F3.

Aby wyświetlić okienko filtru dla kolumny na liście, wybierz strzałkę listy rozwijanej, a następnie wybierz akcję Filtr. Możesz też nacisnąć klawisze Shift+F3. Zostanie otwarte okienko filtru z wybraną kolumną wyświetlaną jako pole filtru na liście Filtruj według sekcji.

Okienko filtru wyświetla bieżące filtry dla listy i umożliwia ustawienie własnych filtrów niestandardowych dla jednego lub kilku pól, wybierając akcję + Filtr.

Okienko filtru jest podzielone na trzy sekcje: Widoki, Filtruj listę wedługi Filtruj sumy według:

  • Widoki

    Niektóre listy zawierają sekcję Widoki. Widoki to odmiany listy, które zostały wstępnie skonfigurowane za pomocą filtrów. Możesz zdefiniować i zapisać tyle widoków, ile chcesz na liście. Widoki będą dostępne na każdym urządzeniu, na które się zalogujesz. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zapisywanie i personalizowanie widoków listy.

  • Filtruj listę według

    W tej sekcji dodasz filtry do określonych pól, aby zmniejszyć liczbę wyświetlanych rekordów. Aby dodać filtr, wybierz akcję + Filtr. Następnie wpisz nazwę pola, według którego chcesz filtrować listę, lub wybierz pole z listy rozwijanej.

  • Filtrowanie sum według

    Niektóre listy, na których są wyświetlane pola obliczeniowe, takie jak kwoty i ilości, zawierają sekcję Filtruj sumy według, w której można dostosować różne wymiary wpływające na obliczenia. Aby dodać filtr, wybierz akcję + Filtr. Następnie wpisz nazwę pola, według którego chcesz filtrować listę, lub wybierz pole z listy rozwijanej.

    Uwaga

    Filtry w sekcji Filtruj sumy według są kontrolowane przez FlowFilters na projekcie strony. Aby uzyskać informacje techniczne, zobacz FlowFilters.

Za pomocą okienka filtru można ustawić prosty filtr bezpośrednio na liście, a mianowicie filtr, który wyświetla tylko rekordy o takiej samej wartości jak w wybranej komórce. Zaznacz komórkę na liście, wybierz strzałkę listy rozwijanej, a następnie wybierz akcję Filtruj do tej wartości. Możesz też nacisnąć Alt+F3.

Ustawianie filtrów w raportach, zadaniach wsadowych i portach XMLports

W przypadku raportów i XMLports filtry są widoczne bezpośrednio na stronie żądania. Na stronie żądania są wyświetlane ostatnio używane filtry zgodnie z wyborem w polu Użyj wartości domyślnych z. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Korzystanie z zapisanych ustawień.

W sekcji głównej Filtr są wyświetlane domyślne pola filtrów używane do wyznaczania rekordów, które mają być uwzględniane w raporcie lub XMLport. Aby dodać filtr, wybierz akcję + Filtr. Następnie wpisz nazwę pola, według którego chcesz filtrować, lub wybierz pole z listy rozwijanej.

W sekcji Filtruj sumy według można dostosować różne wymiary, które wpływają na obliczenia w raporcie lub XMLport. Aby dodać filtr, wybierz akcję + Filtr. Następnie wpisz nazwę pola, według którego chcesz filtrować, lub wybierz pole z listy rozwijanej.

Wprowadzanie kryteriów filtrowania

Zarówno w okienku filtru, jak i na stronie żądania, kryteria filtrowania są wprowadzane w polu pod polem filtru.

Typ pola filtru określa kryteria, które można wprowadzić. Na przykład filtrowanie pola z ustalonymi wartościami umożliwia wybór tylko jednej z tych wartości. Aby uzyskać więcej informacji o specjalnych symbolach filtrów, zobacz Kryteria filtrowania i Tokeny filtrowania.

Kolumny, które mają już filtry, są oznaczone Ikona filtru.ikoną w nagłówku kolumny. Aby usunąć filtr, wybierz strzałkę listy rozwijanej, a następnie wybierz akcję Wyczyść filtr.

Wskazówka

Przyspiesz znajdowanie i analizowanie danych za pomocą kombinacji skrótów klawiaturowych. Na przykład wybierz pole, użyj kombinacji Shift+Alt+F3, aby dodać to pole do okienka filtru, wpisz kryteria filtrowania, użyj kombinacji Ctrl+Enter, aby powrócić do wierszy, zaznacz inne pole i użyj kombinacji klawiszy Alt+F3, aby filtrować do tej wartości. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Skróty klawiaturowe.

Kryteria i operatory filtrowania

Podczas wprowadzania kryteriów można użyć wszystkich cyfr i liter, które są zwykle używane w polu. Ale istnieje również zestaw specjalnych symboli, których można użyć jako operatorów do dalszego filtrowania wyników. W poniższych sekcjach opisano te symbole i sposób używania ich jako operatorów w filtrach.

Wskazówka

Aby uzyskać więcej informacji na temat filtrowania dat i godzin, zobacz Praca z datami i godzinami kalendarzowymi.

Ważne
  • Mogą wystąpić sytuacje, w których wartość, według której chcesz filtrować, zawiera symbol, który jest operatorem. Aby uzyskać więcej informacji na temat obsługi tych lokalizacji, zobacz Filtrowanie wartości zawierających symbole, aby uzyskać więcej instrukcji dotyczących obsługi tej sytuacji.

  • Jeśli w jednym filtrze znajduje się więcej niż 200 operatorów, system automatycznie pogrupuje niektóre wyrażenia w nawiasy () w celu przetworzenia. Nie ma to wpływu na filtr ani na wyniki.

(..) Interwał

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
1100..2100 Numery od 1100 do 2100
..2500 Do 2500 włącznie
..12 31 00 Daty do 12 31 00 włącznie
P8.. Informacje za okres obrachunkowy 8 i okres po zakończeniu
..23 Od daty początkowej do 23-bieżącego miesiąca-bieżącego roku 23:59:59
23.. Od 23-bieżący miesiąc-bieżący rok 0:00:00 do końca czasu
22..23 Od 22-bieżący miesiąc-rok bieżący 0:00:00 do 23-bieżący miesiąc-rok bieżący 23:59:59

(|) Albo/lub

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
1200|1300 Liczby z 1200 lub 1300

( <> ) Nierówne

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
<>0 Wszystkie liczby z wyjątkiem 0

Opcja programu SQL Server umożliwia połączenie tego symbolu z wyrażeniem symbolu wieloznacznego. Na przykład <> A* oznacza nie równa się żadnemu tekstowi zaczynającemu się od A.

(>) Większe niż

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
>1200 Liczby większe niż 1200

(>=) Większe lub równe

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
>=1200 Liczby większe lub równe 1200

(<) Less than

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
<1200 Liczby mniejsze niż 1200

(<=) Less than or equal to

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
<=1200 Liczby mniejsze lub równe 1200

(&) I

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
>200&<1200 Liczby większe niż 200 i mniejsze niż 1200

('') Dokładne dopasowanie postaci

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
'man' Tekst, który dokładnie pasuje do człowieka i rozróżnia wielkość liter.
'' Tekst, który jest pusty.

(@) Niewrażliwa na litery

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
@man* Tekst, który zaczyna się od człowieka i nie jest.

(*) Nieokreślona liczba nieznanych znaków

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
*Co* Tekst zawierający Co i uwzględniający wielkość liter.
*Co Tekst, który kończy się na Co" i rozróżnia wielkość liter.
Co* Tekst zaczynający się od Co i uwzględniający wielkość liter.

(?) Jedna nieznana postać

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
Hans?n Tekst taki jak Hansen lub Hanson

Wyrażenia w formacie połączonym

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
5999|8100..8490 Dołącz wszystkie rekordy z numerem 5999 lub numerem z przedziału od 8100 do 8490.
..1299|1400.. Uwzględnij rekordy o liczbie mniejszej lub równej 1299 lub liczbie równej 1400 lub większej (wszystkie liczby z wyjątkiem 1300–1399).
>50&<100 Dołącz rekordy z liczbami większymi niż 50 i mniejszymi niż 100 (numery od 51 do 99).

Filtrowanie według wartości zawierających symbole

Mogą wystąpić przypadki, w których wartości pól zawierają jeden z następujących symboli:

  • &
  • (
  • )
  • =
  • |

Jeśli chcesz filtrować według dowolnego z tych symboli, umieść wyrażenie filtru w cudzysłowie pojedynczym ('<expression with symbol>'). Na przykład, jeśli chcesz filtrować rekordy zaczynające się od tekstu J & V, wyrażeniem filtru będzie 'J & V*'.

To wymaganie nie jest konieczne w przypadku innych symboli.

Tokeny filtrów

Podczas wprowadzania kryteriów filtrowania można również wpisywać słowa o specjalnym znaczeniu, zwane tokenami filtru. Po wprowadzeniu wyrazu symbolicznego wyraz jest zastępowany wartością lub wartościami, które reprezentuje. Tokeny filtrów ułatwiają filtrowanie, zmniejszając potrzebę przechodzenia do innych stron w celu wyszukania wartości, które chcesz dodać do filtru. W poniższych tabelach opisano niektóre tokeny, które można wpisywać jako kryteria filtrowania.

Wskazówka

Organizacja może używać tokenów niestandardowych. Aby dowiedzieć się więcej o pełnym zestawie dostępnych tokenów lub dodać więcej tokenów niestandardowych, porozmawiaj z administratorem. Aby uzyskać informacje techniczne, zobacz Dodawanie tokenów filtrów.

(%me lub %userid) Rekordy przypisane do Ciebie

Użyj %me lub %userid podczas filtrowania pól zawierających identyfikator użytkownika, takich jak pole Przypisany do identyfikatora użytkownika, aby wyświetlić wszystkie rekordy przypisane do użytkownika.

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
%me
lub
%userid
Rekordy przypisane do konta użytkownika.

(%mycustomers) Klienci w Moich klientach

Użyj %mycustomers w polu Nie odbiorcy, aby wyświetlić wszystkie rekordy dla klientów, które znajdują się na liście Moi klienci w widoku głównym użytkownika.

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
%mycustomers Klienci w witrynie Moi klienci w widoku głównym użytkownika.

(%myitems) Przedmioty na moich przedmiotach

W %myitems polu Brak elementu zostaną wyświetlone wszystkie rekordy dla elementów znajdujących się na liście Moje elementy w widoku głównym użytkownika.

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
%myitems Elementy w menu Moje elementy w widoku głównym użytkownika.

(%myvendors) Dostawcy w moich dostawcach

W %myvendors polu Nie dostawcy można wyświetlić wszystkie rekordy dostawców uwzględnionych na liście Moi dostawcy w widoku głównym użytkownika.

Przykładowe wyrażenie Wyświetlane rekordy
%myvendors Dostawcy w witrynie Moi dostawcy w widoku głównym użytkownika.

Zobacz też

Wyszukiwanie i filtrowanie — często zadawane pytania
Zapisywanie i personalizowanie widoków list
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl