Zmienianie układu bieżącego raportu
Raport można skonfigurować z więcej niż jednym układem raportu, między którym można się przełączać w razie potrzeby.
W zależności od układów dostępnych dla raportu można użyć wbudowanego układu raportu RDLC, wbudowanego układu raportu programu Word lub układu niestandardowego. Aby uzyskać więcej informacji o układach raportów RDLC i Word, układach wbudowanych i niestandardowych oraz nie tylko, zobacz Zarządzanie układami raportów.
Po zdefiniowaniu niestandardowych układów raportów można je wybrać z kart odbiorcy i dostawcy, aby określić, że wybrane układy będą używane dla dokumentów, które są buforowane dla danego odbiorcy lub dostawcy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Definiowanie układów dokumentów dla odbiorców i dostawców.
Wskazówka
Raporty dokumentów (nie listy) korzystające z układu raportu programu Word są zazwyczaj szybsze niż raporty używane w układzie raportu RDLC. Jeśli więc masz możliwość wyboru układu raportu programu Word lub RDLC dla raportu dokumentu, użyj układu raportu programu Word, aby uzyskać najlepszą wydajność.
Aby zmienić układ raportu używany dla raportu lub dokumentu
- Wybierz
ikonę, wprowadź Tekst wyboru układu raportu, a następnie wybierz powiązane łącze.
Strona Wybór układu raportu zawiera listę wszystkich raportów dostępnych dla firmy określonej w polu Firma u góry strony. Pole Wybrany układ określa układ, który jest aktualnie używany w raporcie. - Ustaw pole Firma u góry strony na firmę, która zawiera raport.
- Aby zmienić układ używany przez raport, w wierszu raportu ustaw w polu Wybrany układ jedną z następujących opcji:
- RDLC (wbudowany), używa wbudowanego układu raportu RDLC w raporcie.
- Program Word (wbudowany), używa wbudowanego układu raportu programu Word w raporcie.
- Niestandardowy, używa niestandardowego układu w raporcie.
Uwaga
Jeśli wybierzesz układ raportu typu RDLC (wbudowany) lub Word (wbudowany) i zostanie wyświetlony komunikat o błędzie, że raport nie ma układu określonego typu, musisz wybrać inną opcję układu lub utworzyć niestandardowy układ raportu typu, którego chcesz użyć. Zobacz następną procedurę.
Jeśli wybrano wbudowany układ raportu RDLC lub Word, nie są wymagane żadne dalsze działania, a układ zostanie użyty przy następnym uruchomieniu raportu.
Aby zmienić układ niestandardowy używany w układzie raportu
Można również zmienić aktualnie używany układ niestandardowy. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.
Wszystkie niestandardowe układy raportów, które istnieją dla układów raportów w firmie, są wymienione na stronie Niestandardowe układy raportów. Na stronie Wybór układu raportu można zobaczyć, które układy niestandardowe są dostępne dla każdego raportu w polu faktów Układy niestandardowe.
- Na stronie Wybór układu raportu w wierszu układu raportu, który chcesz zmienić, wybierz przycisk odnośnika w polu Opis układu niestandardowego.
- Na stronie Niestandardowe układy raportów wybierz wiersz układu niestandardowego, którego chcesz użyć, a następnie wybierz przycisk OK.
Nazwa wybranego układu niestandardowego jest teraz wyświetlana w polu Opis układu niestandardowego i będzie używana przy następnym wyświetleniu podglądu, wydrukowaniu lub wysłaniu raportu lub dokumentu.
Teraz można przejść do kart odbiorcy i dostawcy, aby określić, które układy mają być używane dla różnych dokumentów, które są buforować dla danego odbiorcy lub dostawcy, takich jak potwierdzenia zamówień lub przypomnienia o płatnościach. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Definiowanie układów dokumentów dla odbiorców i dostawców.