Przygotowanie do migracji danych klienta za pomocą szablonów
Po zaimportowaniu i zastosowaniu danych konfiguracyjnych w nowej bazie danych można rozpocząć migrację istniejących danych podstawowych klienta, takich jak numery i nazwy towarów i klientów. Aby upewnić się, że te dane są tworzone szybko i dokładnie w nowej firmie, należy użyć szablonów do strukturyzowania danych.
Zazwyczaj tworzy się szablony danych dla następujących tabel danych podstawowych:
- Kontakt
- Klient
- Przedmiot
- Sprzedawca
Można jednak utworzyć strukturę szablonu i zastosować ją do dowolnej tabeli w Business Central.
Wskazówka
Można również używać szablonów danych do codziennych operacji, aby tworzyć nowe rekordy oparte na szablonach. Te szablony danych działają tylko dla obsługiwanych tabel danych podstawowych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz na przykład Rejestrowanie nowych elementów.
Podczas importowania danych klientów, takich jak towary, z pliku określone dane pól obowiązkowych są pobierane z połączonego szablonu danych. Podczas tworzenia nowego elementu wprowadzasz tylko ogólne informacje, takie jak nazwa elementu, opis i cena, a następnie zbierasz pozostałe obowiązkowe dane pól z wybranego szablonu danych.
Podczas tworzenia nowego rekordu danych podstawowych, takiego jak karta odbiorcy, niektóre pola są obowiązkowe i należy je wypełnić. Większość pól obowiązkowych, takich jak grupy księgowania i warunki płatności, można grupować, aby ułatwić i ustabilizować tworzenie rekordów danych podstawowych. Na przykład można zgrupować pola obowiązkowe dla tabeli 18, Odbiorca,jako Typy Krajowe, Zagranicznelub Eksportuj.
Uwaga
Pól typu Blob nie można eksportować/importować za pomocą programu Excel.
Aby wybrać szablon danych
Po wybraniu istniejącego szablonu danych należy ocenić, czy szablony utworzone dla nowej firmy są wystarczające dla odbiorcy. Przejrzyj podane pola i wartości, aby określić, które szablony są odpowiednie dla nowej firmy.
Wskazówka
Za pomocą szablonów danych można również szybko tworzyć nowe rekordy. Użyj ich do szybszego i dokładniejszego tworzenia danych. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie nowych elementów.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Szablony konfiguracji, a następnie wybierz powiązane łącze. - Na stronie Szablony konfiguracji wybierz szablon danych z listy, a następnie wybierz akcję Edytuj.
Jeśli szablony domyślne nie spełniają Twoich potrzeb, możesz utworzyć nowe szablony lub dodać pola do istniejącego szablonu. Jeśli szablony domyślne są wystarczające, można ich użyć do tworzenia rekordów na podstawie szablonów danych podstawowych.
Aby utworzyć nowy szablon danych
Można utworzyć nowy szablon danych, jeśli szablony domyślne nie spełniają potrzeb nowej firmy.
Wskazówka
Jeśli tworzysz więcej niż jeden, przydatne może okazać się przyjęcie konwencji nazewnictwa dla pola Kod.
Każdy szablon składa się z nagłówka i wiersza dla każdego pola, które ma być w szablonie. Podczas tworzenia szablonu można określić, które pola mają być zawsze stosowane do danych określonego typu. Na przykład można utworzyć różne szablony klientów, aby zastosować je do różnych typów klientów. Podczas tworzenia odbiorcy przy użyciu szablonu można użyć danych szablonu do wstępnego wypełnienia określonych pól.
Aby skopiować istniejący szablon danych
Nowy szablon danych można szybko utworzyć, kopiując informacje z istniejącego szablonu danych, który następnie można edytować.
- Otwórz stronę Szablony konfiguracji.
- Wybierz akcję Nowy.
- Wypełnij pole Kod.
- Wybierz opcję Kopiuj konfigurację. Akcja szablonu.
- Na stronie Szablony konfiguracji wybierz istniejący szablon do skopiowania, a następnie wybierz przycisk OK.
Identyfikator tabeli, nazwa tabeli i wiersze istniejącego szablonu danych zostaną wstawione do nowego szablonu.
Aby ręcznie utworzyć nagłówek szablonu danych
- Otwórz stronę Szablony konfiguracji.
- Wybierz akcję Nowy.
- Wypełnij pole Kod.
- W polu Identyfikator tabeli wprowadź tabelę, której dotyczy ten szablon. Pole Nazwa tabeli jest wypełniane automatycznie po ustawieniu pola Identyfikator tabeli.
Aby ręcznie utworzyć wiersz szablonu danych
W pierwszym wierszu wybierz pole Nazwa pola. Na stronie Lista pól jest wyświetlana lista pól w tabeli.
Wybierz pole, a następnie wybierz przycisk OK. Pole Podpis pola jest wypełnione nazwą pola.
W polu Wartość domyślna wprowadź odpowiednią wartość. W niektórych przypadkach może być zajście użyć wartości, która nie jest wartością dostępną w bazie danych. W takim przypadku można zaznaczyć pole wyboru Pomiń relację, aby umożliwić stosowanie danych bez błędów.
Wskazówka
Ponieważ w polu Wartość domyślna nie ma odnośnika do odpowiednich opcji pola Business Central, należy skopiować i wkleić odpowiednią wartość ze strony pokrewnej do szablonu.
Zaznacz pole wyboru Obowiązkowe, jeśli użytkownicy muszą wypełnić dane pole.
Uwaga
Pole wyboru ma tylko informacje. Logika biznesowa nie jest wymuszana. Na przykład woźni nie mogą zaksięgować faktury, jeśli nie skonfigurowano grup księgowania. Możesz zaznaczyć pole wyboru Obowiązkowe dla tych pól, aby użytkownik je wypełnił, a tym samym uniknął późniejszego błędu księgowania.
W polu Odwołanie wprowadź informacje o polu w razie potrzeby.
Wybierz przycisk OK
Aby wyeksportować do szablonu w programie Excel
Skoroszyt programu Excel można utworzyć, aby szybko służył jako szablon oparty na strukturze istniejącej tabeli bazy danych. Następnie można użyć szablonu do zebrania danych klientów w spójnym formacie w celu późniejszego zaimportowania do Business Central.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Arkusz konfiguracji, a następnie wybierz powiązane łącze. - Dodaj tabelę do listy lub wybierz istniejącą tabelę. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zarządzanie konfiguracją firmy w arkuszu.
- Wybierz akcję Pokaż pola, aby zdefiniować pola z tabeli, które chcesz uwzględnić w szablonie.
- Wybierz akcję Eksportuj do szablonu.
- Nazwij i zapisz plik Excel. Skoroszyt programu Excel zostanie otwarty automatycznie.
Teraz możesz wprowadzać dane klientów w arkuszu programu Excel. Jeśli wyeksportowałeś wiele tabel, każda tabela będzie znajdować się w swoim własnym arkuszu. Zapisz skoroszyt przed kontynuowaniem następnej procedury.
Uwaga
Podczas uruchamiania angielskiej wersji programu Excel może wystąpić następujący błąd, ale ustawienia regionalne są skonfigurowane dla języka innego niż angielski: "Stary format lub nieprawidłowa biblioteka typów." Aby naprawić ten błąd, upewnij się, że jest zainstalowany pakiet językowy dla języka u osób innych niż angielski.
Aby zaimportować z szablonu w programie Excel
- Na stronie Arkusz konfiguracji, a następnie wybierz akcję Importuj z szablonu.
- Przejdź do utworzonego arkusza szablonu, a następnie wybierz akcję Otwórz.
- Aby dodać zebrane dane klientów do bazy danych, wybierz akcję Zastosuj dane.
Po zastosowaniu danych z szablonu w programie Excel do tabeli, która ma również szablon konfiguracji połączony z nią w pakiecie konfiguracyjnym, stosowane są również domyślne wartości pól z szablonu konfiguracji.
Każdy rekord, którego dane są stosowane w ten sposób, jest kompletny, ponieważ składa się z danych wprowadzonych przez użytkownika w programie Excel oraz wartości domyślnych określonych w szablonie konfiguracji.
Uwaga
Jeśli dane w tabelach w pakiecie konfiguracyjnym zawierają daty, na przykład księgowanie dat na fakturach, daty są uwzględniane w strefie czasowej określonej w Business Central.
Aby utworzyć rekord na podstawie szablonu konfiguracji
Za pomocą struktury danych zawartych w szablonach danych można konwertować informacje na rekordy w bazie danych, jeden po drugim. W tym celu należy użyć funkcji Utwórz wystąpienie. Jest to miniaturowa wersja procesu migracji danych i może być przydatna do prototypowania lub leczenia mniejszych zadań związanych z tworzeniem danych.
Poniższe kroki ilustrują sposób tworzenia karty elementu na podstawie szablonu danych towaru. Rekord można utworzyć z dowolnego szablonu danych przy użyciu tej samej procedury.
- Wybierz
ikonę, wprowadź Szablony konfiguracji, a następnie wybierz powiązane łącze. - Wybierz szablon elementu, a następnie wybierz akcję Edytuj. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Aby utworzyć szablon danych.
- Wybierz akcję Utwórz wystąpienie. Zostanie utworzona karta elementu.
- Wybierz przycisk OK.
- Aby przejrzeć kartę nowego elementu, wybierz
ikonę, wprowadź Elementy, a następnie wybierz powiązane łącze. - Otwórz kartę nowego elementu.
- Rozwiń różne skrócone zakłady i sprawdź, czy informacje zostały na nich poprawnie utworzone.
Aby użyć szablonów konwersji
Możesz konwertować kontakty na klientów, dostawców i pracowników.
Aby przekonwertować kontakt na odbiorcę, dostawcę lub pracownika
- Wybierz
ikonę, wprowadź Kontakty, a następnie wybierz właściwy kontakt. - Na wizytówce wybierz Akcje, następnie Funkcje, a następnie wybierz Utwórz jako odbiorcę, dostawcę, bank lub pracownika.
Aby użyć szablonu konfiguracji w rekordzie
Szablon danych można zastosować do dowolnego rekordu znajdującego się w Business Central i użyć tej techniki do zmiany lub zmodyfikowania rekordu. Jednak po zrobieniu tego należy zastąpić istniejące wartości w rekordzie wartościami szablonu. W związku z tym należy zachować ostrożność podczas stosowania szablonu do istniejących rekordów.
Ostrzeżenie
Funkcja Zastosuj szablon zastępuje istniejące dane w rekordzie. Jeśli ta funkcja jest używana w migracji danych głównych, zastąpi zaimportowane dane podczas tworzenia rekordów.
Poniższa procedura opiera się na nowej karcie klienta.
- Utwórz klienta. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rejestrowanie nowych klientów.
- Na stronie Karta klienta wybierz akcję Zastosuj szablon.
- Na stronie Szablony klientów wybierz jeden z szablonów, a następnie wybierz przycisk OK.
Wartości domyślne z wybranego szablonu odbiorcy są wstawiane na karcie odbiorcy.
Uwaga
Za pomocą funkcji Zastosuj szablon nie można wygaszać pól dotyczących klientów, dostawców i tym podobnych. Zamiast tego musisz użyć funkcji Edytuj w programie Excel. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Edytowanie w programie Excel.
Zobacz też
Zakładanie firmy za pomocą usług
RapidStartAdministracja
Zarejestruj nowych klientów