Pobierz dodatek Business Central dla programu Outlook
Dzięki Business Central możesz zarządzać interakcjami biznesowymi z klientami i dostawcami bezpośrednio w programie Microsoft Outlook. Za pomocą dodatku Business Central Outlook można wyświetlać dane finansowe związane z odbiorcami i dostawcami. Można również tworzyć i wysyłać dokumenty finansowe, takie jak oferty i faktury.
Istnieją dwa sposoby zainstalowania dodatku Business Central dla programu Outlook, w zależności od roli w organizacji:
Jako administrator platformy Microsoft 365 użyj scentralizowanego wdrażania, aby automatycznie zainstalować dodatek dla całej organizacji, grup lub określonych użytkowników.
Jak każdy użytkownik, zainstaluj dodatek do własnego użytku, jeśli administrator jeszcze go nie wdrożył.
Informacje o dodatku Business Central dla programu Outlook
Dodatek Business Central dla programu Outlook składa się z dwóch mniejszych dodatków:
Statystyki kontaktów
Ten dodatek udostępnia użytkownikom informacje o klientach lub dostawcach Business Central w wiadomościach e-mail i terminach kalendarza programu Outlook. Umożliwia również tworzenie i wysyłanie dokumentów biznesowych Business Central, takich jak oferty sprzedaży i faktury do kontaktu.
Widok dokumentu
Gdy wiadomość e-mail odwołuje się do numeru dokumentu biznesowego w treści wiadomości e-mail, ten dodatek zawiera bezpośrednie, liniowe łącze z treści wiadomości e-mail do rzeczywistego dokumentu biznesowego w Business Central.
Aby uzyskać więcej informacji na temat działania dodatków, zobacz Używanie Business Central jako skrzynki odbiorczej firmy w programie Outlook.
Każdy dodatek jest dostarczany jako plik XML, zwany manifestem, który musi być zainstalowany w programie Outlook każdego, kto chce tej funkcji. Te pliki opisują sposób aktywowania dodatków i łączenia się z Business Central, gdy są używane w programie Outlook. Praca z tymi plikami jest zwykle wykonywana przez administratora. Jako zwykły użytkownik w większości przypadków nie będziesz musiał bezpośrednio obsługiwać tych plików. Administrator skonfiguruje dodatek do automatycznej instalacji lub użyjesz wbudowanej konfiguracji wspomaganej do obsługi instalacji.
Wdrażanie dodatku przy użyciu scentralizowanego wdrażania jako administrator
Scentralizowane wdrażanie to funkcja w centrum administracyjnym usługi Microsoft 365, której używasz do automatycznego instalowania dodatków w aplikacjach pakietu Office użytkowników, takich jak Outlook. Jest to zalecany przez administratorów sposób wdrażania dodatków pakietu Office w użytkownikach i grupach w organizacji.
Uwaga
W przypadku lokalnego programu Business Central zobacz Konfigurowanie dodatku dla integracji programu Outlook z lokalnym programem Business Central w zawartości administracyjnej (tylko w języku angielskim).
Warunki wstępne
- Subskrypcja platformy Microsoft 365
- Użytkownicy mają przypisaną licencję platformy Microsoft 365
- Twoje konto Microsoft 365 ma rolę Administratora globalnego lub Administratora programu Exchange
Wdrażanie dodatku
W Business Central wybierz
ikonę, wprowadź Assisted Setup, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz pozycję Scentralizowane wdrażanie dodatku programu Outlook, aby uruchomić przewodnik konfiguracji wspomaganej.
Przejrzyj pierwszą stronę i wybierz przycisk Dalej, aby otworzyć stronę pobierania dodatków.
W kolumnie Deploy (Wdróż) zaznacz pole wyboru obok dodatków, które chcesz wdrożyć, a następnie wybierz pozycję Pobierz i kontynuuj.
Plik o nazwie OutlookAddins.zip jest pobierany na urządzenie.
W tym momencie kończysz pracę, którą musisz wykonać w Business Central, więc możesz wybrać Gotowe.
Wskazówka
Zanim wybierzesz przycisk Dalej, wybierz łącze Przejdź do platformy Microsoft 365 (otwiera się w nowym oknie), aby otworzyć centrum administracyjne platformy Microsoft 365 i zalogować się do tego w nowym oknie przeglądarki. W późniejszym kroku i tak musisz przejść do centrum administracyjnego platformy Microsoft 365.
Przejdź do folderu, do którego pobrano dodatek outlook.zip, i wyodrębnij pliki Contact Insights.xml i Document View.xml z .zip do wybranego folderu.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zip i Unzip pliki i foldery.
Zaloguj się do centrum administracyjnego usługi Microsoft 365, a następnie przejdź do strony Zintegrowane aplikacje.
Wybierz pozycję Przekaż aplikacje niestandardowe.
Na stronie Przekazywanie aplikacji do wdrożenia wybierz pozycję Przekaż plik manifestu (.xml) z urządzenia > Wybierz plik.
Wybierz jeden z plików dodatków wyodrębnionych wcześniej, na przykład Content Insights.xml.
Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby przypisać użytkowników i wdrożyć dodatek.
Powtórz kroki od 9 do 11 dla innego pliku dodatku, jeśli chcesz.
Ważne
Zielony znacznik wyboru pojawia się, gdy dodatek jest wdrażany w centrum administracyjnym. Może jednak upłynieć do 24 godzin, zanim użytkownicy zobaczą dodatek w aplikacji Outlook. Użytkownicy mogą być również musieli ponownie uruchomić program Outlook.
Po zakończeniu zawsze możesz zmienić wdrożenie w centrum administracyjnym platformy Microsoft 365, na przykład przypisując więcej użytkowników. Aby uzyskać więcej informacji na temat wdrażania dodatków w centrum administracyjnym, zobacz Wdrażanie dodatków w centrum administracyjnym.
Instalowanie dodatku do własnego użytku
Jeśli Twoja organizacja na to zezwala, możesz zainstalować dodatek Business Central tylko dla siebie. Skontaktuj się z administratorem, jeśli nie masz pewności.
- W Business Central przejdź do
ikony, wprowadź Pobierz dodatek outlook, a następnie wybierz powiązane łącze. - Przeczytaj stronę i wybierz Dalej, gdy wszystko będzie gotowe.
- Jeśli chcesz otrzymać powitalną wiadomość e-mail od Business Central z omówieniem korzystania z dodatku, włącz opcję Wyślij przykładową wiadomość e-mail.
- Wybierz pozycję Zakończ, aby ukończyć instalację.
Business Central połączy się z serwerem poczty e-mail i zainstaluje dodatek w programie Outlook. To nie potrwa długo. Teraz możesz zacząć korzystać z dodatku w programie Outlook.
Dla Business Central lokalnie
Jeśli korzystasz z Business Central lokalnie, instalacja dodatku może się nieznacznie różnić.
W Business Central przejdź do
ikony, wprowadź Pobierz dodatek outlook, a następnie wybierz powiązane łącze.Przeczytaj stronę i wybierz Dalej, gdy wszystko będzie gotowe.
Wykonaj jedną z następujących czynności, w zależności od wyświetlonej strony:
- Jeśli widzisz przycisk Zainstaluj w moim programie Outlook, wybierz go i gotowe.
- Jeśli widzisz przycisk Dalej, wybierz go. Na następnej stronie, jeśli chcesz otrzymać powitalną wiadomość e-mail od Business Central z omówieniem korzystania z dodatku, włącz opcję Wyślij przykładową wiadomość e-mail. Następnie wybierz Zakończ i gotowe.
- Jeśli widzisz przycisk Pobierz dodatek, wybierz go, a następnie przejdź do następnego kroku.
Po wybraniu opcji Pobierz dodatekplik o nazwie OutlookAddins.zip jest pobierany na urządzenie. Powinieneś zobaczyć plik w górnej części przeglądarki.
Przejdź do folderu, w którym pobrano dodatek outlook.zip, i wyodrębnij plik Contact Insights.xml i widoku dokumentu.xml z .zip do wybranego folderu. Aby uzyskać więcej informacji na temat wyodrębniania plików, zobacz Zip i Rozpakuj pliki i foldery.
Otwórz program Outlook i wybierz pozycję Pobierz dodatki ze wstążki. Jeśli używasz aplikacji Outlook w sieci Web, wybierz menu rozwijane w dowolnej nowej lub istniejącej wiadomości e-mail, a następnie wybierz pozycję Pobierz dodatki.
Wybierz pozycję Moje dodatki > Dodaj dodatek niestandardowy > Dodaj z pliku.
Wybierz jeden z wyodrębnionych plików .xml, na przykład Contact Insights.xml, a następnie wybierz pozycję Otwórz > zainstaluj.
Powtórz kroki 6 i 7 dla drugiego pliku .xml, jeśli został pobrany.
Teraz możesz zacząć korzystać z dodatku w programie Outlook.
Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn
Zobacz też
Przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej
Uzyskiwanie aplikacji Business Central na urządzeniu
mobilnymWyślij dokumenty pocztą e-mail
Finanse
Sprzedaż
Zakup
Minimalne wymagania dla programu Outlook
Korzystanie z dodatków w aplikacji Outlook w sieci Web