Szczegóły projektu: Księgowanie kolejności montażu

Księgowanie zamówienia montażu opiera się na tych samych zasadach, co w przypadku księgowania podobnych działań zamówień sprzedaży i zużycia/produkcji. Jednak zasady są połączone w ten sposób, że zlecenia zespołu mają własny interfejs księgowania, taki jak w przypadku zamówień sprzedaży, podczas gdy rzeczywiste księgowanie wpisu odbywa się w tle jako bezpośrednie księgowanie arkusza towarów i zasobów, podobnie jak w przypadku zużycia produkcji, produkcji i wydajności.

Podobnie jak w przypadku księgowania zlecenia produkcyjnego, zużyte komponenty i używane zasoby są konwertowane i wyprowadzane jako element zespołu podczas księgowania zlecenia montażu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Szczegóły projektu: Księgowanie zleceń produkcyjnych. Jednak przepływ kosztów dla zleceń montażu jest mniej złożony, zwłaszcza że księgowanie kosztów zespołu występuje tylko raz, a zatem nie generuje zapasów pracy w toku.

Następujące księgowania księgowe występują podczas księgowania zlecenia montażu:

  • Arkusz towaru księguje dodatnie wpisy księgi towarów, reprezentujące dane wyjściowe elementu zespołu, z nagłówka zlecenia złożenia
  • Arkusz towarów księguje ujemne zapisy księgi towarów, reprezentujące zużycie komponentów zespołu, z wierszy zamówienia montażu.
  • Arkusz zasobów księguje użycie zasobów zespołu (jednostek czasu) z wierszy kolejności montażu.
  • Arkusz zdolności produkcyjnych księguje zapisy wartości związane z użyciem zasobów z wierszy zlecenia montażu.

Na poniższym diagramie przedstawiono strukturę wpisów księgi towarów i zasobów, które wynikają z księgowania kolejności złożenia.

Wpisy księgi towarów, zasobów i pojemności wynikające z księgowania zamówienia zespołu.

Uwaga

Maszyny i centra robocze są dołączone, aby zilustrować, że wpisy księgi wydajności są tworzone zarówno z produkcji, jak i montażu.

Na poniższym diagramie pokazano, jak dane zespołu przepływają do wpisów księgi podczas księgowania:

Przepływ wprowadzania związany z montażem podczas księgowania.

Sekwencja księgowania

Księgowanie zlecenia montażu odbywa się w następującej kolejności:

  1. Linie zamówienia montażu są księgowane.
  2. Nagłówek zlecenia montażu zostanie zaksięgowany.

W poniższej tabeli przedstawiono sekwencję akcji.

Akcja Opis
Inicjowanie księgowania 1. Dokonaj wstępnych kontroli.
2. Dodaj numer księgowania i zmodyfikuj nagłówek zlecenia montażu.
3. Zwolnij kolejność montażu.
Post
  1. Utwórz nagłówek opublikowanego zamówienia montażu.
  2. Skopiuj wiersze komentarza.
  3. Wiersze zamówienia po złożeniu zespołu (zużycie):

    1. Utwórz stronę stanu, aby obliczyć zużycie zespołu.
    2. Pobierz pozostałą ilość, na której będzie oparty wiersz arkusza towarów.
    3. Zresetuj zużyte i pozostałe ilości.
    4. Dla wierszy zamówienia montażu typu Towar:

      1. Wypełnij pola w wierszu arkusza towarów.
      2. Przenoszenie rezerwacji do wiersza arkusza towarów.
      3. Zaeczuj wiersz arkusza towaru, aby utworzyć zapisy księgi towarów.
      4. Tworzenie wierszy arkusza magazynu i księguje je.
    5. Dla wierszy zlecenia montażu typu Zasób:

      1. Wypełnij pola w wierszu arkusza towarów.
      2. Księguj wiersz arkusza towarów. Spowoduje to utworzenie wpisów księgi pojemności.
      3. Tworzenie i księgochuj wiersz arkusza zasobów.
    6. Przenieś wartości pól z wiersza zamówienia montażowego do nowo utworzonego zaksięgogowania wiersza zamówienia montażowego.
  4. Opublikuj nagłówek zlecenia montażu (dane wyjściowe):

    1. Wypełnij pola w wierszu arkusza towarów.
    2. Przenoszenie rezerwacji do wiersza arkusza towarów.
    3. Zaeczuj wiersz arkusza towaru, aby utworzyć zapisy księgi towarów.
    4. Tworzenie wierszy arkusza magazynu i księguje je.
    5. Zresetuj ilości zespołu i pozostałe ilości.
Ważne

W przeciwieństwie do produkcji wyjściowej, która jest księgowana po oczekiwanym koszcie, produkcja zespołu jest księgowana w rzeczywistym koszcie.

Korekta kosztów

Po zaksięgowaniu zlecenia montażu, co oznacza, że komponenty (materiał) i zasoby są składane w nowy towar, powinno być możliwe określenie rzeczywistego kosztu tego elementu zespołu i rzeczywistego kosztu zapasów zaangażowanych komponentów. Osiąga się to poprzez przekazywanie kosztów z opublikowanych wpisów źródła (komponentów i zasobów) do zaksięgowanych wpisów miejsca docelowego (elementu zespołu). Przekazywanie kosztów odbywa się poprzez obliczanie i generowanie nowych wpisów, zwanych wpisami korekty, które stają się skojarzone z wpisami docelowymi.

Koszty montażu, które mają być przekazane, są wykrywane za pomocą mechanizmu wykrywania poziomu zamówienia. Aby uzyskać informacje o innych mechanizmach wykrywania regulacji, zobacz Szczegóły projektu: Korekta kosztów.

Wykrywanie regulacji

Funkcja wykrywania poziomu zamówienia jest wykorzystywana w scenariuszach konwersji, produkcji i montażu. Funkcja działa w następujący sposób:

  • Korekta kosztów jest wykrywana przez oznaczanie zamówienia za każdym razem, gdy materiał/zasób jest księgowy jako zużyty/wykorzystany.
  • Koszt jest przekazywaniem przez zastosowanie kosztów z materiału/zasobu do wpisów wyjściowych skojarzonych z tym samym zamówieniem.

Na poniższej ilustracji przedstawiono strukturę wprowadzania korekt oraz sposób korygowania kosztów montażu.

Przepływ wejściowy związany z montażem podczas korekty kosztów.

Wykonywanie korekty

Rozłożenie wykrytych korekt z kosztów materiałów i zasobów na wpisy wyjściowe zespołu jest wykonywane przez zadanie wsadowe Koryguj koszt – wpisy towarów. Zawiera funkcję Make Multilevel Adjustment, która składa się z następujących dwóch elementów:

  • Dokonaj korekty kolejności montażu — która przekazuje koszt z użycia materiałów i zasobów do wpisu wyjściowego zespołu. Linie 5 i 6 w poniższym algorytmie są za to odpowiedzialne.
  • Dokonaj korekt pojedynczego poziomu – które przekazują koszty dla poszczególnych towarów przy użyciu ich metody kalkulacji kosztów. Linie 9 i 10 w poniższym algorytmie są za to odpowiedzialne.

Podsumowanie algorytmu korekty kosztów dla księgowania zespołu.

Uwaga

Element Dokonaj korekt PWT w wierszach 7 i 8 jest odpowiedzialny za przekazywanie materiałów produkcyjnych i wykorzystania mocy produkcyjnych do danych wyjściowych niedokończonych zleceń produkcyjnych. Nie jest to używane przy dostosowywaniu kosztów zlecenia montażu, ponieważ koncepcja PWT nie ma zastosowania do montażu.

Aby uzyskać informacje o sposobie księgowania kosztów montażu i produkcji w księdze głównej, zobacz Szczegóły projektu: Księgowanie zapasów.

Koszty montażu są zawsze rzeczywiste

Pojęcie pracy w toku (PWT) nie ma zastosowania w księgowaniu kolejności montażu. Koszty montażu są księgowane tylko jako koszt rzeczywisty, nigdy jako koszt oczekiwany. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Szczegóły projektu: Oczekiwane księgowanie kosztów.

Jest to możliwe dzięki następującej strukturze danych.

  • W polu Typ w wierszach arkusza towaru w tabelach Wpis księgi pojemności i Wprowadzanie wartości Zasób służy do identyfikowania wpisów zasobów zespołu.
  • W polu Typ wpisu księgi towaru w wierszach arkusza towaru w tabelach Wprowadzanie księgi pojemności i Wprowadzanie wartości dane wyjściowe zespołu i Zużycie zespołu są używane do identyfikowania odpowiednio wyjściowych wpisów elementu zestawu i wpisów zużytego składnika zespołu.

Ponadto pola grupy księgowe w nagłówku zlecenia montażu i wierszach zlecenia montażu są domyślnie wypełniane w następujący sposób.

Jednostka Typ Grupa księgowania Gen. Prod. Grupa księgowania
Nagłówek zlecenia montażu Przedmiot Grupa księgowa zapasów Gen. Prod. Grupa księgowania
Linia montażowa Przedmiot Grupa księgowa zapasów Gen. Prod. Grupa księgowania
Linia montażowa Zasób Gen. Prod. Grupa księgowania

W związku z tym tylko rzeczywiste koszty są księgowane w księdze głównej, a żadne konta tymczasowe nie są wypełniane z księgowania zamówienia montażu. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Szczegóły projektu: Konta w księdze głównej

Montaż na zamówienie

Wpis księgi towarów, który wynika z księgowania sprzedaży zespół na zamówienie, jest stały stosowany do powiązanego wpisu księgi towarów dla danych wyjściowych zespołu. W związku z tym koszt sprzedaży na zamówienie pochodzi z zamówienia montażowego, z którym był powiązany.

Wpisy księgi towarów typu Sprzedaż, które wynikają z księgowania ilości zespół na zamówienie, są oznaczone jako Tak w polu Zmontuj do zamówienia.

Księgowanie wierszy zamówienia sprzedaży, w których część jest ilością zapasów, a druga częścią jest ilość zmontowyna na zamówienie, powoduje oddzielne zapisy księgi towarów, jeden dla ilości zapasów i jeden dla ilości zespół na zamówienie.

Zobacz też

Szczegóły projektu: Kalkulowanie kosztów zapasów
Szczegóły projektu: Księgowanie zleceń produkcyjnych
Szczegóły projektu: Metody kalkulowania kosztów
Zarządzanie kosztami zapasów
Finanse
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl