Konfigurowanie warunków płatności
Warunki płatności określają sposób zarządzania terminami płatności i rabatami płatności. Można skonfigurować dowolną liczbę kodów terminów płatności i użyć formuł daty do zdefiniowania warunków płatności. Kiedy po raz pierwszy rejestrujesz się w Business Central, firma demonstracyjna zapewnia kilka metod płatności, z których często korzystają firmy. Możesz jednak dodać tyle, ile potrzebujesz.
Można przypisać warunki płatności do odbiorców i dostawców, tak aby te same terminy były zawsze używane w dokumentach sprzedaży i zakupu tworzących dla nich. W razie potrzeby możesz zmienić warunki dokumentu sprzedaży lub zakupu, na przykład jeśli chcesz, aby określony klient zapłacił Ci w ciągu 7 dni, a nie domyślnie 14 dni. Nie zmienia to domyślnego terminu płatności przypisanego do odbiorcy. Te same warunki płatności są dostępne dla dokumentów sprzedaży i zakupu.
Następnie, podczas księgowania faktury, Business Central oblicza rabaty płatności na podstawie warunków płatności. Data rabatu płatności, czyli najpóźniejsza data, w której klient może zapłacić i otrzymać rabat od płatności, również zostanie obliczona w tym czasie.
Podobnie, gdy księgujesz notę kredytową, Business Central oblicza możliwe rabaty płatności na podstawie warunków płatności. Rabat od not kredytowych jest obliczany na tych samych zasadach, co rabaty płatności na fakturach. W przypadku zastosowania do faktury faktury noty kredytowej możliwa kwota rabatu płatności dla faktury zostanie pomniejszona o kwotę rabatu płatności dla faktury korygującej.
Jeśli chcesz wysyłać klientom przypomnienia o przeładowaniach, musisz skonfigurować poziomy przypomnień i warunki. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie terminów i poziomów przypomnień.
Aby skonfigurować warunki płatności
- Wybierz
ikonę, wprowadź Warunki płatności, a następnie wybierz powiązane łącze. - W razie potrzeby wypełnij pola. Najedź kursorem na pole, aby przeczytać krótki opis.
Po skonfigurowaniu warunków płatności należy przypisać je do odbiorców i dostawców. Opcjonalnie przypisz warunki płatności do swoich metod płatności.
Wskazówka
W podstawowej wersji Business Central terminy płatności z płatnościami częściowymi nie są obsługiwane. Zamiast tego należy użyć funkcji przedpłat. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Konfigurowanie przedpłat.
W niektórych krajach można skonfigurować warunki płatności z płatnościami częściowymi. Aby dowiedzieć się, czy ta funkcja jest obsługiwana w Danym kraju, zobacz sekcję Funkcje lokalne w okienku nawigacji po lewej stronie witryny Docs.microsoft.com.
Zobacz też
Konfigurowanie metod płatności
Konfigurowanie przedpłat
Konfigurowanie finansów
Zarejestruj nowych klientów
Zarejestruj nowych dostawców
Sprzedaż
Zakup