Przetwarzanie zamówień zwrotu sprzedaży
Jeśli potrzebujesz większej kontroli nad procesem zwrotu sprzedaży, takiej jak dokumenty magazynowe do obsługi towarów, lub lepszego przeglądu podczas odbierania towarów z wielu dokumentów sprzedaży z jednym zwrotem sprzedaży, możesz utworzyć zamówienia zwrotu sprzedaży. Zamówienie zwrotu sprzedaży automatycznie wystawia powiązaną notę kredytową sprzedaży i inne dokumenty związane ze zwrotem, takie jak zastępcze zamówienie sprzedaży, jeśli jest to konieczne.
Oprócz oryginalnej zaksięgowanej faktury sprzedaży można zastosować fakturę korygującą sprzedaży lub zamówienie zwrotu sprzedaży do innych dokumentów sprzedaży, na przykład innej zaksięgowanej faktury sprzedaży, ponieważ odbiorca zwraca również towary dostarczone z tą fakturą.
Tworzenie zamówienia zwrotu sprzedaży na podstawie co najmniej jednego zaksięgowanego dokumentów sprzedaży
Wybierz
ikonę, wprowadź Zamówienia zwrotu sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.Wybierz akcję Nowy.
W razie potrzeby wypełnij pola na skróconej karcie Ogólne.
Na skróconej karcie Wiersze wypełnij wiersze ręcznie lub skopiuj informacje z innych dokumentów, aby automatycznie wypełnić wiersze:
- Użyj funkcji Pobierz wiersze dokumentu do odwrócenia, aby skopiować jeden lub więcej wierszy opublikowanego dokumentu z jednego lub więcej opublikowanych dokumentów. Ta funkcja zawsze dokładnie odwraca koszty z wiersza zaksięgowanego dokumentu. Ta funkcja jest opisana w poniższych krokach.
- Użyj funkcji Kopiuj z dokumentu, aby skopiować istniejący dokument do kolejności zwrotu. Ta funkcja umożliwia kopiowanie całego dokumentu. Może to być dokument opublikowany lub dokument, który nie został jeszcze opublikowany. Ta funkcja włącza dokładne odwrócenie kosztów tylko wtedy, gdy pole wyboru Dokładne odwracanie kosztów obowiązkowe jest zaznaczone na stronie Konfiguracja sprzedaży i należności.
Wybierz akcję Przetwarzaj, a następnie wybierz akcję Pobierz wiersze dokumentu do odwrócenia.
U góry strony Zaksięgowane wiersze dokumentu sprzedaży zaznacz pole wyboru Pokaż tylko wiersze odwracalne, jeśli chcesz widzieć tylko wiersze, które mają ilości, które nie zostały jeszcze zwrócone. Na przykład, jeśli zaksięgowana ilość faktury sprzedaży została już zwrócona, możesz nie chcieć zwracać tej ilości w nowym dokumencie zwrotu sprzedaży.
Uwaga
To pole działa tylko w przypadku zaksięgowanych przesyłek i wierszy zaksięgowanej faktury, a nie w przypadku zaksięgowanych zwrotów lub zaksięgowanych wierszy faktury.
W lewej części strony wyświetlane są różne typy dokumentów, a liczba w nawiasach pokazuje liczbę dokumentów dostępnych dla każdego typu dokumentu.
W polu Filtr typu dokumentu wybierz typ wierszy opublikowanego dokumentu, których chcesz użyć.
Zaznacz wiersze, które chcesz skopiować do nowego dokumentu.
Uwaga
Jeśli użyjesz kombinacji Ctrl+A do zaznaczenia wszystkich wierszy, wszystkie wiersze w ustawionym filtrze zostaną skopiowane, ale filtr Pokaż tylko odwracalną ilość zostanie zignorowany. Załóżmy na przykład, że przefiltrowano wiersze do określonego numeru dokumentu z dwoma wierszami, z których jeden został już zwrócony. Nawet jeśli pole Pokaż tylko odwracalną ilość jest zaznaczone, naciśnięcie Ctrl+A w celu skopiowania wszystkich wierszy zostanie skopiowane, a nie tylko ten, który nie został jeszcze odwrócony.
Wybierz przycisk OK, aby skopiować wiersze do nowego dokumentu.
Występują następujące procesy:
Dla wierszy zaksięgowany dokumentu typu Towartworzony jest nowy wiersz dokumentu, który jest kopią zaksięgowanego wiersza dokumentu, z ilością, która nie została jeszcze odwrócona. Pole Appl.-from Item Entry jest odpowiednio wypełniane numerem wpisu księgi towaru w wierszu księgowanego dokumentu.
W przypadku wierszy zaksięgowanych dokumentów, które nie są typu Element, takich jak opłaty za towary, tworzony jest nowy wiersz dokumentu, który jest kopią oryginalnego zaksięgowego wiersza dokumentu.
Oblicza pole Koszt jednostkowy (LCY) w nowym wierszu na podstawie kosztów w odpowiednich zapisach księgi towarów.
Jeśli skopiowany dokument jest przesyłką zaksięgowaną, zaksięgowanym potwierdzeniem odbioru, zaksięgowanym potwierdzeniem zwrotnym lub zaksięgowaną przesyłką zwrotną, cena jednostkowa jest obliczana automatycznie z karty towaru.
Jeśli skopiowany dokument jest zaksięgowanym dokumentem faktury lub faktury korygującej, kopiowana jest cena jednostkowa, rabaty faktur i rabaty wierszy z wiersza zaksięgowany dokumentu.
Jeśli wiersz zaksięgowany dokument zawiera wiersze śledzenia towarów, pole Appl.-from Item Entry w wierszach śledzenia towaru jest wypełnione odpowiednimi numerami wpisów księgi towarów z wierszy śledzenia księgowanego towaru.
Podczas kopiowania z zaksięgowanej faktury lub zaksięgowanej faktury aplikacji kopiuje wszelkie odpowiednie rabaty faktur i rabaty wierszy jako ważne w momencie księgowania tego dokumentu z wiersza zaksięgotowanego dokumentu do nowego wiersza dokumentu. Należy jednak pamiętać, że jeśli Calc. Inv. Opcjarabatu jest aktywowana na stronie Ustawienia sprzedaży i należności, a następnie rabat faktury zostanie obliczony podczas księgowania nowego wiersza dokumentu. Kwota wiersza dla nowego wiersza może zatem różnić się od kwoty wiersza dla zaksięgogowania wiersza dokumentu, w zależności od nowego obliczenia rabatu faktury.
Uwaga
Jeśli część ilości zaksięgowanego wiersza dokumentu została już odwrócona, sprzedana lub zużyta, wiersz jest tworzony tylko dla ilości, która pozostaje w magazynie lub która nie została zwrócona. Jeśli pełna ilość zaksięgowanego wiersza dokumentu została już odwrócona, nowy wiersz dokumentu nie zostanie utworzony.
Jeśli przepływ towarów w zaksięgowany dokumencie jest taki sam jak przepływ towarów w nowym dokumencie, tworzona jest kopia oryginalnego wiersza dokumentu księgowanego w nowym dokumencie. Pole Appl.-from Item Entry nie jest wypełnione, ponieważ w tym przypadku dokładne odwrócenie kosztów nie jest możliwe. Jeśli na przykład zostanie użyta funkcja Pobierz księgowane wiersze dokumentu do odwrócenia, aby uzyskać zaksięgowany wiersz noty kredytowej sprzedaży dla nowej noty kredytowej sprzedaży, tylko oryginalny wiersz księgowej noty kredytowej zostanie skopiowany do nowej noty kredytowej.
Na stronie Zamówienie zwrotu sprzedaży w polu Kod przyczyny zwrotu w każdym wierszu wybierz przyczynę zwrotu.
Wybierz akcję postu.
Aby utworzyć zastępcze zamówienie sprzedaży na podstawie zamówienia zwrotu sprzedaży
Możesz zdecydować się zrekompensować klientowi przedmiot, który sprzedałeś, wymieniając go. Możesz dokonać wymiany na ten sam przedmiot lub inny przedmiot. Taka sytuacja może wystąpić, jeśli na przykład omyłkowo wysłano niewłaściwy przedmiot do klienta.
- Na stronie Zamówienie zwrotu sprzedaży dla aktywnego procesu zwrotu w pustym wierszu wprowadź ujemny wpis dla towaru zastępczego, wstawiając kwotę ujemną w polu Ilość.
- Wybierz akcję Przenieś linie ujemne.
- Na stronie Przenoszenie ujemnych wierszy sprzedaży wypełnij pola w razie potrzeby.
- Wybierz przycisk OK. Ujemny wiersz dla towaru zastępczego jest usuwany z zamówienia zwrotu sprzedaży i wstawiany na nowej stronie Zamówienie sprzedaży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Sprzedaż produktów.
Aby utworzyć dokumenty związane ze zwrotem na podstawie zamówienia zwrotu sprzedaży
Podczas procesu zwrotu sprzedaży można automatycznie tworzyć zastępcze zamówienia sprzedaży, zamówienia zwrotu zakupu i zastępcze zamówienia zakupu. Jest to przydatne na przykład w sytuacjach, gdy chcesz obsługiwać towary z gwarancjami dostarczonymi przez dostawców.
- Na stronie Zamówienie zwrotu sprzedaży dla aktywnego procesu zwrotu wybierz akcję Utwórz dokumenty związane ze zwrotem.
- W polu Numer dostawcy wprowadź numer dostawcy, jeśli chcesz automatycznie tworzyć dokumenty dostawcy.
- Jeśli zwrócony towar musi zostać zwrócony do dostawcy, wybierz opcję Utwórz purch. Ret. Pole wyboruZamów.
- Jeśli zwrócony towar musi zostać zamówiony od dostawcy, zaznacz pole wyboru Utwórz zamówienie zakupu.
- Jeśli należy utworzyć zastępcze zamówienie sprzedaży, zaznacz pole wyboru Utwórz zamówienie sprzedaży.
Aby utworzyć opłatę za uzupełnienie zapasów
Możesz zdecydować się na obciążenie klienta opłatą za uzupełnienie zapasów w celu pokrycia fizycznych kosztów obsługi zwrotu towaru. Może się tak zdarzyć, jeśli klient omyłkowo zamówił niewłaściwy przedmiot lub zmienił zdanie po otrzymaniu przedmiotu, który sprzedałeś, na przykład.
Możesz zaksięgować ten zwiększony koszt jako obciążenie towarem w notatce kredytowej lub zamówieniu zwrotu i przypisać go do zaksięgowania przesyłki. Poniżej opisano to dla zamówienia zwrotu sprzedaży, ale te same kroki dotyczą noty kredytowej sprzedaży.
- Otwórz stronę Zamówienie zwrotu sprzedaży, aby uzyskać aktywny proces zwrotu.
- W nowym wierszu w polu Typ wybierz opcję Opłata (towar).
- Wypełnij pola tak, jak w przypadku każdego wiersza opłat za towar. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Używanie opłat za towary do rozliczania dodatkowych kosztów transakcji.
Podczas księgowania zamówienia zwrotu sprzedaży opłata za uzupełnienie zapasów jest dodawana do odpowiedniej kwoty wpisu sprzedaży. W ten sposób można zachować dokładną wycenę zapasów.
Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn
Zobacz też
Sprzedaż
Konfigurowanie sprzedaży
Zarządzanie zobowiązaniami
Wyślij dokumenty pocztą e-mail
Przetwarzanie zwrotów lub anulowań zakupów
Współpraca z Business Central