Księgowanie zakupów

W dokumencie zakupu można wybrać jedną z następujących akcji księgowania:

  • Post
  • Podgląd publikowania
  • Publikowanie i drukowanie
  • Raport z badań
  • Poczta partii

Podczas księgowania dokumentu zakupu konto dostawcy, księga główna, wpisy księgi towarów i wpisy księgi zasobów są aktualizowane.

Dla każdego dokumentu zakupu tworzony jest wpis zakupu w tabeli Wpis zakupu. Wpis jest również tworzony na koncie dostawcy w tabeli Wpis księgi dostawcy, a wpis G/L jest tworzony na odpowiednim koncie zobowiązań. Ponadto zaksięgowanie zakupu może skutkować wpisem VAT i wpisem G/L dla kwoty rabatu. To, czy wpis rabatu jest księgowy, zależy od zawartości pola Księgowanie rabatu na stronie Konfiguracja zakupów i zobowiązań.

Dla każdego wiersza zakupu zostaną utworzone następujące wpisy:

  • Wpis w tabeli Wprowadzanie księgi towarów, jeśli wiersz zakupu jest typu Towar.
  • Wpis w tabeli G/L Entry, jeśli wiersze zakupu są typu Konto G/L
  • Wpis w tabeli Wpis księgi zasobów, jeśli wiersz zakupu jest typu Zasób.

Ponadto dokumenty zakupu są zawsze rejestrowane w Purch. Recpt. Nagłówek i Purch. Inv. Tabele nagłówków.

Przed rozpoczęciem księgowania można wydrukować raport z testu, który zawiera wszystkie informacje w zamówieniu zakupu i wskazuje wszelkie błędy w tym miejscu. Aby wydrukować raport, wybierz pozycję Księgowanie, a następnie wybierz pozycję Raport z testu.

Ważne

Podczas księgowania zamówienia zakupu towarów można utworzyć zarówno paragon, jak i fakturę. Można to zrobić jednocześnie lub niezależnie. Można również utworzyć częściowe przyjęcie i częściową fakturę, wypełniając pola Ilość. do otrzymania i Ilość do Faktury w poszczególnych wierszach zamówienia zakupu przed zasądowaniem. Należy pamiętać, że nie można utworzyć faktury dla czegoś, co nie zostało odebrane. Oznacza to, że zanim będzie można wystawiać faktury, należy zarejestrować paragon lub wybrać opcję otrzymywania i fakturowania w tym samym czasie.

Możesz publikować lub publikować i drukować. Jeśli zdecydujesz się na księgę i drukowanie, raport zostanie wydrukowany podczas księgowania zamówienia. Możesz także wybrać funkcję Post Batch, która umożliwia księgochanie kilku zamówień jednocześnie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Publikowanie wielu dokumentów jednocześnie.

Wyświetlanie wpisów w księdze

Po zakończeniu księgowania zaksięgowane wiersze zakupu są usuwane z zamówienia. Komunikat informuje o zakończeniu księgowania. Następnie będzie można zobaczyć opublikowane wpisy na różnych stronach zawierających wpisane wpisy, takie jak wpisy księgi dostawcy, wpisyG /L, wpisyksięgi towarów, wpisy księgi zasobów, potwierdzenia zakupui zaksięgowane faktury zakupu.

W większości przypadków można otworzyć wpisy księgi z karty lub dokumentu, którego dotyczy problem. Na przykład na stronie Karta dostawcy wybierz akcję Wpisy.

Edytowanie wpisów w księdze

Można edytować niektóre pola w zaksięgowanych dokumentach zakupu, takie jak pole Odniesienie do płatności. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Edytowanie dokumentów opublikowanych. W przypadku bardziej krytycznych pól, które mają wpływ na ścieżkę inspekcji, należy cofnąć lub cofnąć księgowanie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Odwrócone księgowania arkusza i Cofanie pokwitowań/wysyłek.

Zobacz powiązane szkolenia w witrynie Microsoft Learn

Zobacz też

Edytowanie opublikowanych dokumentów
Publikowanie wielu dokumentów jednocześnie
Zakup
Księgowanie dokumentów i arkuszy
Poprawianie lub anulowanie niezapłaconych
faktur zakupuZnajdowanie stron i informacji za pomocą usługi Powiedz mi
Współpraca z Business Central

Powrót do góry tłumaczenie automatyczne
docs.navision.pl